Comerţ alimentar

Proprietarii de sere: Legumele şi fructele româneşti vor reveni în forţă

Membrii Hortifruct – asociaţie care include şi firmele lui Horia Culcescu, lider în Top 50 fermieri – vor să revină în forţă pe piaţa locală, pe fondul cererii mari. Un atu este şi renunţarea la insecticide.

“Pentru 2013 preconizăm că producţia va ajunge la peste 38.000 de tone de legume (n.r.- faţă de 36.000 tone în 2012), în special castraveţi şi tomate. Atât producţia mare din acest an, cât şi cererea mare de piaţă de produse autohtone ne face să credem că legumele şi fructele româneşti vor avea o revenire în forţă pe piaţă. Membrii Hortifruct au reuşit în plină criză economică să implementeze cele mai noi tehnologii de combatere biologică a dăunătorilor, eliminând total insecticidele”, declară Valeria Trică, administrator Hortifruct.

Hortifruct este o organizaţie înfiinţată în 2007 la iniţiativa celor mai importanţi producători de legume şi fructe proaspete din România. Hortifruct funcţionează ca promotor al produselor româneşti, scopul fiind promovarea în rândul producătorilor români a tehnicilor de cultivare prietenoase mediului.
Companiile care fac parte din organizaţie sunt: Leoser, Berser, Leader International, Frank ’93 Prod SRL, Ostrovit, Lio Agro Com, Ilser Oltenia SRL. Acestea deţin sere încălzite pe o suprafaţă de 170 de hectare, 2000 de hectare de podgorii şi 500 de hectare de livezi şi alte culturi de câmp.

Producţie pentru export

Hortifruct livrează pe piaţa autohtonă şi la export caise, piersici, struguri, prune, cireşe sau pepeni verzi. Producţia anuală pe acest sector se ridică la peste 10.000 tone, plus o cantitate de 15.000 de tone de struguri de masă.

“Țările unde exportăm legumele şi fructele Hortifruct sunt: Austria, Bulgaria, Republica Cehă, Germania, Ungaria, Polonia, Slovacia, dar exporturile nu se vor opresc aici. Avem în vedere şi alte pieţe europene. Aproximativ 35 de procente din producţia pe acest an este deja contractată de parteneri externi, restul fiind destinată pieţei autohtone unde avem deja contracte ferme. Un argument în favoarea produselor noastre sunt condiţiile excelente de producţie, tehnicile moderne, lipsa insecticidelor din sere, respectarea legislaţiei europene privind folosirea de îngrăşăminte şi sistemele de polenizare naturală” precizează Valeria Trică.

În 2012 cifra de afaceri pe care a atins-o Hortifruct este de peste 37 milioane de euro, numai castraveţii şi tomatele având un aport de 44%.


Abonați-vă GRATUIT la Agrointeligența - www.agrointel.ro!