• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Raul Ciurtin, Albalact: „Sunt şi categorii în lactate care cresc, iar noi mizam pe ele”

    agrointeligenta.ro -

    Albalact a inregistrat la sfarsitul anului trecut o cifra de afaceri de 343,844 mil.lei, aproape la acelasi nivel cu cifra de afaceri inregistrata in 2011, in timp ce ptofitul s-a mărit cu 1,6 mil.lei.

    Producătorul de lactate a incheiat anul trecut cu un profit de 7.320.697 lei, fata de 5.767.484 lei in 2011. Actionarii Albalact aprobat astazi, in adunarea generala, cu o majoritate de voturi, distribuirea profitului aferent exercitiului financiar 2012 prin acordarea unui dividend brut de 0,0105 RON/actiune. Dividendele brute vor fi platite in termen de 5 luni de la data adoptarii acestei hotarari.

    „Si in 2012, ca in fiecare an de la declansarea crizei, industria lactatelor a fost afectata de factori care au pus mari presiuni pe profitabilitate: scaderea puterii de cumparare, micsorarea consumului, cota TVA mare, cresterea pretului materiei prime si a altor cheltuieli, fluctuatii valutare, seceta. In 2012 am planificat bugetul si am gandit strategia astfel incat sa fim profitabili, cu o stabilitate a afacerilor. Suntem multumiti ca am reusit.

    Pastrarea echilibrului intre cresterea in volum si profitabilitate, cu optimizarea cheltuielilor, sunt doua obiective importante ale companiei si pentru anul acesta. Asadar, urmarim consolidarea pozitiei in categoriile in care suntem lideri (lapte, smantana, unt) si cresterea in alte categorii (iaurt, branzeturi), cu mentinerea profitabilitatii.

    Alta prioritate pentru Albalact in 2013 este diversificarea portofoliului cu extinderi de gama si lansari de produse noi. Anul 2013 nu va fi un an mai usor, insa exista in continuare oportunitati de dezvoltare a business-ului. Sunt si categorii in lactate care cresc si vor continua sa creasca, iar noi mizam pe ele”, declara Raul Ciurtin, presedinte si director general Albalact.

    Albalact a continuat sa investeasca in ultimul an in tehnologie, in distributie, in dezvoltarea portofoliului, a extins brand-urile in categorii cu potential, pe care era sau nu prezent, pentru a le consolida pozitia.

    O mare provocare a fost lansarea in 2012 a noului portofoliu de branza de vaci sub brand-ul Raraul, pentru care Albalact a dublat capacitatea de productie a fabricii Raraul din Campulung Moldovenesc.

    Extinderea de gama a adus compania Albalact, in doar un an, pe locul 2 in topul producatorilor de branza proaspata de vaci, cu brand-ul Raraul si o cota de piata de 9% in valoare (in Februarie 2013).

    La sfarsitul anului 2012, Albalact a lansat si un brand nou pentru un produs special. Fruzu este cel mai tanar brand al companiei si creeaza o noua categorie in piata iaurturilor cu fructe din Romania: iaurtul cu topping de fructe intr-un ambalaj unic pe piata.

    Compania Albalact este astazi pe locul 3 in topul producatorilor de lactate din Romania, avand o tradiţie de peste 40 de ani pe piaţa romaneasca. Albalact produce peste 80 de sortimente de lactate sub marcile Fulga, Zuzu, Fruzu, De Albalact şi Raraul.

    In 2008, Albalact a intrat pe segmentul branzeturilor cumparand pachetul majoritar de acţiuni (99,01%) al societaţii Raraul Campulung Moldovenesc, specializata in domeniul producţiei de branzeturi, sub brandul omonim Raraul.

    In prezent, Zuzu este lider pe segmentul laptelui pasteurizat, cu o cota de piata de 23.1% in valoare, dar este lider si in total piata de lapte (lapte UHT si lapte pasteurizat), cu o cota de piata de 16.8% in valoare, in Februarie 2013.

    Albalact este lider de piata si pe segmentul untului de masa cu brandul omonim De Albalact, cu 23.5% cota de piata in valoare, in perioada Decembrie 2012 – Ianuarie 2013.

    Pe segmentul smantana, Albalact se mentine de asemenea lider cu brand-ul De Albalact, avand o cota de piata de 14.6% in valoare, in Februarie 2013. Pe categoria branza de vaci, Albalact a urcat pe locul 2 cu brand-ul Raraul, avand 9% cota de piata in valoare, in Februarie 2013.

    Sursa: Capital


    Te-ar mai putea interesa

    Rabla pentru Tractoare 2024. Data la care începe înscrierea fermierilor în aplicația AFM Colinde de Crăciun în versuri. Top 10 cele mai frumoase colinde românești Subvențiile care se achită fermierilor până la finalul anului

    Ultimele știri

    Prețul cerealelor în Bărăgan. Valentin Popa, fermier: Am înlocuit porumbul cu rapița! ANSVSA – recomandări pentru tăierea porcului de sărbători Comisarul UE pentru Agricultură: ”Acordul Mercosur are multe clauze de protecție pentru fermieri”