• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • SĂ REDĂM DUNĂREA FERMIERILOR! Primarul din Corabia ia atitudine. CE ACUZAȚII ADUCE AUTORITĂȚILOR DIN TRANSPORTURI!

    Roxana Dobre -

    SĂ REDĂM DUNĂREA FERMIERILOR, o campanie Agrointeligența- www.agrointel.ro în sprijinul fermierilor români. Ieri, 25 iulie, pe site-ul www.agrointel.ro am publicat o serie de fotografii trimise de fermieri la redacția noastră care arată că producătorii agricoli din sudul țării nu își pot transporta recolta pe cea mai convenabilă – economică și ecologică variantă pe care o pot alege și anume Dunărea.

    Producătorii pierd cel puțin 10 euro pe tona de cereale doar pentru că autoritățile dau din colț în colț și țin blocat în Portul Corabia un utilaj ce ar trebui să dragheze Dunărea astfel încât circulația navelor să fie posibilă. Agrointeligența- www.agrointel.ro a luat astăzi legătura și cu primarul din Corabia, Iulică Oane.

    Din primele concluzii, bazate pe declarațiile celor implicați, se pare că problema se află la Compania Națională „Administrația Porturilor Dunării Fluviale” (CN APDF) Giurgiu care nu s-a ocupat de dragarea porțiunii care implică exclusiv portul de la Corabia. Se invocă lipsa de fonduri.

    Concret, degeaba pe restul canalului navigabil se poate circula dacă în port nu pot intra navele. Ieri, 24 iulie, Agrointeligența – www.agrointel.ro a luat legătura atât cu Cristian Matei – directorul Companiei Naționale „Administrația Porturilor Dunării Fluviale” (CN APDF) Giurgiu cât și cu Administrației Fluviale a Dunării de Jos” (AFDJ) Galați.

    Cristian Matei ne-a explicat că problema nu se află în atribuțiile instituției pe care o conduce deși, toți cei cu care am vorbit ne-au indicat faptul că responsabilitatea revine Companiei Naționale „Administrația Porturilor Dunării Fluviale” (CN APDF) Giurgiu ca fiind responsabilă. Mai mult, Cristian Matei, ne-a mai spus că aceste atribuții, de dragare, intră inclusiv în responsabilitate Consiliului Local Corabia, deci implicit și a Primăriei. Pentru o informare cât mai corectă dar și pentru a clarifica situația,  Agrointeligența – www.agrointel.ro l-a contactat și pe primarul din Corabia, Iulică Oane.

    Urmează să se aloce fonduri de urgență

    Edilul ne-a precizat a fost făcut un memoriu la ministrul transporturilor, Răzvan Cuc, care urmează să deblocheze fonduri de urgență, astfel încât să plătească la AFDJ Galați să dragheze pentru APDF Giurgiu.

    ”Ce să facă primăria? S-a făcut un memoriu la ministrul transporturilor și urmează să deblocheze fonduri de urgență, să plătească la AFDJ Galați să dragheze pentru APDF Giurgiu. Dacă ați înțeles, este destul de complicat. Fostul director de la APDF Giurgiu? Este încă? Sub control judiciar? Domnul Matei (Cristian Matei – directorul Companiei Naționale „Administrația Porturilor Dunării Fluviale” – CN APDF Giurgiu, n.r) are două proiecte blocate de vreo patru ani de zile. Putea să se decolmateze și mama Dunării aici. Încasează concesiune în port. Portul este în proprietatea Ministerului Transportului și în administrarea lor, iar partea de dragaj, fiind bazin portuar, este în obligația lui. Sunt două entități, APDF care administrează porturile și AFDJ Galați, care administrează șenalul navigabil. Draga care este oprită aici, am înțeles că este la AFDJ, cei de la Galați”, a explicat primarul orașului Corabia, Iulică Oane pentru Agrointeligența – www.agrointel.ro.

    Mai mult, edilul-șef a precizat că portul este în proprietatea statului și în administrarea APDF Giurgiu.

    ”La noi are un singur salariat, iar la Giurgiu sunt 98 și se plânge că nu are fonduri să dragheze, dar știe să încaseze redevență din concesiune. Porturile nu sunt în administrarea Consiliului Local Corabia. Am făcut toate demersurile necesare pentru a iniția acum trei ani, dacă nu mă înșel, când a fost vâlva aceea să ni le dea în administrare și nu știu de ce s-a stopat undeva. Discuția se reia în momentul de față, să vedem sub ce formă. Dar la noi apa, eu am un port turistic făcut pe bani europeni și credeți-mă cu ambarcațiuni mici de 5-6 persoane, pentru a ieși din portul turistic se dau persoanele jos din barcă, merg, pentru că apa e la 30 cm, ies cu ambarcațiunea în larg și după aceea se urcă în ambarcațiune. Deci nu mai vorbim de barje și de vase mari, vorbesc de ambarcațiune de agrement. Deci în portul Corabia se poate face plajă unde era apa. Unde ar trebui să fie apă, se face plajă”, a mai declarat primarul de la Corabia.

    Vă reamintim că ieri, 25 iulie, Agrointeligența – www.agrointel.ro a adus în atenția opiniei publice cum îi costă pe fermieri nepăsarea autorităților. Producătorii agricoli se află în plină campanie de recoltare și implicit de vânzare a cerealelelor și oleaginoaselor și pe lângă prețul și așa mic pe care îl obțin de la traderi, producătorii agricoli se lovesc și în acest an de o problemă care trenează. Este vorba despre imposibilitatea producătorilor agricoli de a transporta recolta pe canalele navigabile ale Dunării din cauză că acestea nu sunt dragate de autoritățile în măsură să dispună acest lucru.

    Citiți articolul aici:

    EXCLUSIV! DUNĂREA – BLOCATĂ! Fermierii români PIERD BANI ÎN FIECARE ZI!


    Te-ar mai putea interesa

    Mii de hectare de teren agricol – scoase la licitație în Ucraina. Arenda pornește de la 200 euro/ha Un fermier din Arad a înființat de la zero o pădure cu fonduri din PNRR Plăți APIA 2024. Cursul la care se calculează subvențiile pe hectar și animale

    Ultimele știri

    Efectul Agrointeligența: Fermierii și-au primit azi facturile Electrica. Mâine este ultima zi pentru depunere Prima listă cu crescătorii de animale care intră la plata avansului APIA Daniel Radu despre campania de recoltat: Ne-am plimbat cu combinele degeaba, doar ca să curățăm terenul!