E la modă Puiul Ţărănesc. Ultima intrată pe piaţă: Avicola Crevedia
agrointeligenta.ro -Interesul mare al consumatorilor pentru hrana sănătoasă, îi face pe crescătorii de pui să fie tot mai atenţi la condiţiile în care sunt crescute păsările.La modă este acum Puiul Ţărănesc.
Acesta este crescut în ferme cu lumină naturală şi are la dispoziţie o mica curte. Ultima intrată pe această piaţă este Avicola Crevedia, parte a Agroli Group.
La un an aproape de la primele exporturi pe piaţa europeană, Puiul Ţărănesc produs la Avicola Crevedia ajunge şi pe mesele românilor. Din luna iunie, Puiul Ţărănesc va fi disponibil în reţeaua proprie de magazine (Crevedia Express), sub marca La Ferma, dar şi în hipermarketurile Cora din Bucureşti, sub marca proprie, cu menţiunea „Produs exclusiv de Avicola Crevedia”.
„Pentru început preconizăm vânzări de 5 tone/săptămână, iar odată cu extinderea capacităţii de producţie, din luna iulie, mizăm pe o creştere progresivă a vânzărilor”, a declarat Rami Ghaziri, CEO Agroli Group.
Cum sunt crescuţi puii
Puii Ţărăneşti de la Avicola Crevedia sunt crescuţi în ferme cu lumină naturală şi ies în curte, ritmul lor de creştere fiind mult mai lent decât al puilor obişnuiţi care cresc într-un mediu mult mai controlat, spun oficialii firmei. Un Pui
Ţărănesc creşte în aproximativ 60 de zile, ajungând la o greutate de 2,3 kg, în timp ce puiul obişnuit, cel comercializat în toate magazinele din România, ajunge la abator după doar 30 de zile şi la o greutate de 2,1 kg. Dacă în cazul acestuia densitatea de păsări pe metrul pătrat este de 18 pui, la Puiul Ţărănesc vorbim de 12 pui/metru pătrat. Şi hrana este diferită, la acesta din urma fiind vorba de o concentraţie mai mare de cereale.
Capacitatea actuală de producţie a Puiului Ţărănesc este de 40 de tone/săptămână, urmând ca spre sfârşitul anului să ajungă la circa 200 tone pe săptămână. Din 2011 până acum, întreaga producţie de Pui Ţărănesc a fost destinată exporturilor, asigurând 60% din cifra de afaceri a companiei. Produsul ajunge cu etichetă de Avicola Crevedia direct pe rafturile magazinelor din Olanda, Germania, Franţa şi Marea Britanie. Cel mai solicitat produs la export este pieptul de pui, în timp ce la intern se vând bine pulpele de pui.
Parteneriate cu fermierii
Grupul Agroli a reuşit să creeze în parteneriat cu fermieri locali – printre care se numără şi foşti salariaţi ai Avicola Crevedia – nu mai puţin de 12 ferme. Practic, grupul le furnizează pui de o zi, medicamente, suport tehnic, în timp ce ei asigură managementul şi livrează producţia către Agroli. În prezent, grupul are o capacitate de producţie de circa 35.000 de tone de carne pa an. Valoarea totală a investiţiilor realizate în ferme şi abator se ridică la circa 75 milioane de euro.
Cine este Agroli Group
Agroli Group a preluat în 2006 Avicola Crevedia şi Avicola Tărtăşeşti şi a început un amplu proces de investiţii. În cei 7 ani de la preluare, investiţiile s-au materializat în înalta tehnologizare a liniilor de producţie şi abatorizare. În acest moment Agroli Group îşi susţine întreg ciclul de producţie, de la procesul de incubare a ouălor şi creşterea puilor cu furaje proprii, până la producţia efectivă şi comercializarea produselor finite.
Toate etapele sunt asigurate de cele 4 entităţi din cadrul grupului: Avicola Tărtăşeşti (creştere şi reproducere păsări, staţie de incubaţie), Avicola Crevedia (ferme de păsări şi abator), Fabrica de Nutreţuri Combinate, Crevedia Express (magazine proprii de desfacere). Produsele ce ies pe poarta Avicola Crevedia part of Agroli Group ajung pe rafturile magazinelor din România etichetate cu una din mărcile: Avicola Crevedia, La Ferma, La Ferma Gourmet sau sub mărcile proprii ale marilor lanţuri de supermarketuri. Anul trecut, grupul a avut o cifră de afaceri de 530 milioane de lei.