• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • UN NOU JUCĂTOR PE PIAȚA UTILAJELOR AGRICOLE: „Ne adresăm FERMIERILOR MEDII ȘI MICI, neglijați de marile branduri”

    Andreea Elefterie -

    Un nou jucător intră în forță din acest an pe piața utilajelor agricole din România. Cu o rețea ce deja numără 50 de reprezentanți de vânzări în toată țara și cu o bază consolidată de fermieri-clienți, compania RodBun a decis să ofere agricultorilor pachetul complet care să includă și partea de mecanizare.

    Anunțul privind noua latură a portofoliului RodBun a fost făcut miercuri, 23 mai, în cadrul celei de-a doua ediții a evenimentului ”Zilele Câmpului”. Întâlnirea în câmp a reunit circa 400 de agricultori din zona de sud, invitați la platforma localizată la Spanțov, în Călărași, într-una dintre fermele grupului care, în total, lucrează și 10.000 de hectare.

    Genetica Premium de la RodBun

    Evenimentul a oferit agricultorilor ocazia să afle care sunt noutățile companiei, dar și să vadă cum se prezintă, în câmp, culturile înființate cu sămânța din portofoliul Rodbun. Specialiștii companiei au susținut prezentări în care le-au vorbit fermierilor mai ales despre materialul genetic produs de Rodbun, despre soiurile și hibrizii produși sub marca Genetica Premium, dar și despre soluțiile oferite acelor producători care se îndreaptă spre agricultura bio.

    Utilajele agricole, noi în oferta Rodbun

    Noutatea grupului Rodbun pentru acest an este propria rețea de distribuție a utilajelor agricole. O parte din oferta Gamma Technik pe partea de mecanizare a fost expusă și la ”Zilele Câmpului”, reușind încă de la început să atragă atenția fermierilor prin ofertele speciale la echipamentele indispensabile într-o fermă perfomantă.

     

    Despre noutățile cu care Rodbun vine pe partea de utilaje agricole ne-a vorbit Florin Răducanu, directorul executiv al companiei, care a punctat că la acest moment, punctul principal de interes îl reprezintă brandul UNIA, dar că Rodbun are o colaborare și cu o firmă italiană ce are acces la mai multe branduri de utilaje.

    Gama de utilaje noi practic nu am introdus-o, ci am preluat ca distribuitor brandul UNIA și mai suntem în colaborare cu o firmă italiană, care aduce multe alte branduri. Ei sunt ca un consorțiu și au acces la mult mai multe branduri din Italia. Pentru noi, UNIA a reprezentat interesul principal pentru că oferă o gamă largă de echipamente pentru prelucrarea terenului și cred că aceasta a fost cea mai importantă investiție pentru noi. Avem combinatoare, grape cu discuri, plug, scarificatoare, mașini de erbicidat, mașini de împăștiat îngrășăminte chimice, absolut toată gama care se folosește, prese pentru baloți, mașini de înfoliat, mașini de împrăștiat gunoi de grajd, remorci de transportat cereale, absolut tot”, ne-a declarat Florin Răducanu.

    Ofertă completă pentru fermieri

    Cu un business solid pe partea de inputuri agricole, decizia RodBun de a intra pe piața de distribuție a utilajelor agricole a venit din dorința de a oferi fermierilor un pachet complet de produse și servicii. „Ideea a aparținut acționarilor Rodbun, domnii Daniel Muntean și Alexandru Iancu. Ei și-au propus să ofere fermierilor români pe lângă semințe, pesticide și ceea ce este legat de cultură și pachetul acesta de utilaje cu care să pregătească culturile.  Practic, să preia cultura de la pregătirea terenului, de la sămânță și până la recoltare. Un pachet complet, ca într-o familie: noi vă oferim tot ce aveți nevoie ca să produceți sămânța de la A la Z”, a explicat directorul executiv al Rodbun.

    Rețea de distribuție în toată țara

    Pe partea de utilaje agricole, Rodbun țintește mai ales fermierii mici și medii, iar distribuția la nivel național nu va pune probleme întrucât este asigurată de 50 de reprezentanți de vânzări.

    Distribuția se face la nivel național, sunt 50 de reprezentanți de vânzare directă și colaboratori. În principiu, ne adresăm tuturor categoriilor de fermieri, cu preponderență clienților noștri direcți cu care colaborăm de o grămadă de timp. În general, noi ne adresăm clienților cu suprafețe mici și medii. Ei sunt targetul principal, pentru că din păcate ei sunt cei mai vitregiți, cei mai ocoliți de brandurile mari prezente pe piața din România. Acești fermieri nu prea au acces la cumpărarea acelor branduri, în primul rând pentru că nu îi vizitează nimeni și în al doilea rând pentru că produsele pe care le comercializează ei sunt la un preț destul de ridicat. Noi venim cu o variantă în care le oferim calitate optimă la un preț accesibil pentru ei, pentru puterea lor de cumpărare”, a explicat Florin Răducanu.

    Pentru viitor, Rodbun are planuri mari pe partea de utilaje, însă reprezentanții grupului spun că nu vor să grăbească lucrurile pentru ca evoluția să fie una cu pași mici, dar siguri.

    Ne dorim să devenim un jucător important în piața de distribuție a utilajelor agricole. Acesta este targetul nostru momentan. Nu ne-am propus din primul an să devenim gigantici, ci vrem să creștem încet-încet, odată cu fermierii noștri. Având în vedere că suntem la început, noi ne-am propus anul acesta să atingem o cifră de afaceri de 2 milioane de euro. Contabilizată în număr de utilaje, suma ar fi pe undeva pe la 250 de utilaje”, ne-a declarat directorul executiv al RodBun.

    Grape cu discuri și combinatoarele – ”vedetele” vânzărilor de utilaje

    Pentru faptul că fermierii caută soluții cât mai bune pentru a asigura condițiile optime pentru patul germinativ, Florin Răducanu este de părere că grapele cu discuri și combinatoarele vor rămâne în topul preferințelor fermierilor.

    Dacă ar fi să o iau statistic din ce se vinde în România, cele mai căutate utilaje sunt combinatoarele și grapele cu discuri, în general vorbind. Statisticile ne indică aceste utilaje ca fiind cele mai vândute. Oamenii caută soluții să lucreze în ferme în condiții cât mai bune. Pentru sămânță este foarte important să găsească condiții optime în momentul în care a fost depusă în sol și atunci trebuie să oferim și utilaje astfel încât pământul să poată îndeplini condițiile pentru sămânța respectivă”, a subliniat directorul executiv al Rodbun.

    Fermierii interesați de oferta Rodbun pe utilaje agricole și nu numai pot lua legătura direct cu reprezentanții companiei care le pot oferi inclusiv o soluție de finanțare.

    Pentru a achiziționa utilaje de la noi, fermierii trebuie să ne contacteze sau să aștepte să fie contactați de noi. Vom începe și campania de promovare – în primul rând prin rețeaua noastră de vânzări, astfel că fermierii vor intra în legătură cu reprezentanții noștri, o să li se propună variantele noastre de utilaje, și în același timp încercăm să obținem pentru ei și o finanțare cât mai accesibilă. Le aducem la poartă tot ce au nevoie”, a punctat Florin Răducanu.

    De subliniat că dacă utilajele agricole au reprezentat noutatea la ”Zilele Câmpului”, de un mare succes s-au bucurat și loturile de culturi agricole. Fermierii veniți la Spanțov au profitat de prezentările tehnice pentru a afla mai multe despre Genetica Premium la grâu, orz, triticale, mazăre, lucernă și porumb, precum și la floarea-soarelui sau soia.

    În cazul porumbului, agricultorii s-au arătat încântați de faptul că Rodbun are în portofoliu și genetică românească, mai exact hibrizi precum Olt (FAO 430), Bărăgan (FAO 390), CERA 395 (fao 390) sau Turda (FAO 340). La lucernă, soiurile Giulia și Hunter River sunt cele care pot oferi profit de 1.000 de euro pe hectar pe an, plus subvenția APIA, în timp ce la mazăre, agricultorii pot opta pentru Velvet și Alvesta/Gambit. Dar mai multe despre oferta de semințe a celor de la Rodbun vă vom prezenta într-un articol viitor.

    Grupul de companii Rodbun este o afacere 100% românească, cu o cifră de afaceri de 350 de milioane de lei la nivelul anului 2017, și cu 500 de angajați. Rodbun cultivă o suprafață cumulată de peste 10.000 de hectare, în 10 ferme situate în cele mai importante zone agricole ale României. Business-ul include o fabrică modernă de semințe, o rețea de fitofarmacii și o divizie pe partea de trading de piața cerealelor.


    Te-ar mai putea interesa

    Lege nouă în vigoare la ANAF pentru impozitarea micilor fermieri! Rabla pentru tractoare – ghid final. Condiții, acte necesare, procedură de înscriere Fermierii care intră pe lista de plăți APIA pentru a doua tranșă din subvenții

    Ultimele știri

    Fragedo, brandul de carne numărul 1 pentru copii: alegerea părinților pentru calitate și siguranță, 6 ani la rând Ucraina: 200.000 de fermieri în armată și terenuri agricole confiscate ANSVSA – 20 de ani de activitate. Adrian Chesnoiu: Autoritatea este esențială pentru sănătatea populației!