Măsurile dure cu care Ungaria a tulburat politica marilor rețele de magazine
agrointeligenta.ro -Nu este mister faptul că, de câțiva ani, Guvernul Ungariei a pornit un adevărat răzbloi împotriva marilor rețele de magazine care au monopolizat piața de retail din piața vecină. Potrivit Ziarului Financiar, măsurile restrictive au început deja să aibă efect: supărate de noile legi, multinaționalele amenință că își vor abandona activitatea în Ungaria.
Iată care sunt măsurile luate de către Guvernul lui Viktor Orban și care pun cu botul pe labe marile lanțuri de magazine, favorizând micii producători autohtoni:
1.Hipermarketurile, închise duminica. Parlamentul din Ungaria a aprobat în decembrie anul trecut o lege care interzice comerţul cu amănuntul în zilele de duminică şi sărbători legale, cu excepţia micilor magazine de proximitate.
2.Limită de suprafață pentru marile magazine. Ungaria a decis anul trecut să extindă o interdicţie de construcţie a unor magazine de retail a căror suprafaţă depăşeşte o anumită limită. Măsura era în vigoare din 2012.
3.Taxe mai mari pentru supravegherea pieței. Anul trecut a fost adoptată și o creştere a unei taxe, cu până la 30 de ori, plătită de companii pentru activităţile de supraveghere ale autorităţilor de reglementare.
4. Dacă nu fac profit, magazinele vor fi închise. Între măsurile adoptate recent de autorităţile de la Budapesta este şi o regulă care prevede închiderea retailerilor care raportează pierderi timp de doi ani consecutiv. Legea va intra în vigoare la 1 ianuarie 2017.
În urma noii politici guvernamentale din Ungaria, două mari multinaționale – Tesco și SPAR au raportat deja modificări în strategia de afaceri. Astfel, dacă Tesco a anunțat că intenționează să se retragă de pe piața vecină, concediind 500 de salariați, SPAR a renunțat anul trecut la investițiile și la extinderea rețelei.