Din culisele primului clip cinematografic din agribusiness. Tudor Gheorghe: Mă bucur că am fost parte din acest proiect
agrointeligenta.ro -Câteva zeci-sute de secunde înseamnă câteva săptămâni-luni. Zeci-sute de secunde de clip finit, săptămâni-luni de muncă, efort, planuri și acțiune. Eu Sunt Fermier, un clip unic pentru piața de agribusinees din România, a unit puterea și pasiunea Limagrain România cu viziunea și standardul de calitate Mediastory by btvideo.ro
În copilărie ne întrebam ce vrem să devenim când vom fi mari. Sunt oameni care au știut întotdeauna că vor să devină, să fie și să rămână…fermieri. Eu Sunt Fermier înseamnă o explozie de emoție în care fiecare părticică media are prin rotație cel mai important rol. Nimic nu este întâmplător în mesajul unui astfel de clip. Totul a început de la dorința Limagrain să aibă în portofoliu un clip definiție pentru menirea unui fermier. În cazul de față, un fermier român. Apoi, am început să lucrăm doar în echipă. Pas cu pas. Un adevărat decalog:
1. Toată echipa editorială și de producție a gândit draftul de concept. Ne-am concentrat inițial pe idei pentru cadre, pe text, pe durata clipului, pe cine vom alege să pună vocea, ce calități trebuie să întrunească actorul. O ședință de câteva zile bune.
2. Cum și cu cine? Întrebări la care începeam să avem răspunsuri. Dar unde? Ne trebuia un lan de grâu superb, apoi un drum care să despartă o solă de floarea soarelui de o solă de porumb. Și nu oricum, ci în anumite etape de dezvoltare a culturilor. Sola de grâu ideală am găsit-o în județul Călărași. Drumul, floarea si porumbul le-am descoperit parcă puse perfect cu mâna în județul Tulcea. Așadar, prospecție înainte. Obligatorie!
3. Textul. Mesajul din text. Ideile și emoția din text. Trebuia să fie epic! Și așa a fost. L-am scris împreună și a ieșit minunat. Pentru că știm și putem să facem așa ceva. Pentru că suntem la formare jurnaliști cu experiență, cu mii de texte scrise pentru nenumărate proiecte.
4. Cine citește textul? Un singur răspuns: Tudor Gheorghe. Este aici în clipul de makingof. În clip, vocea lui a fost cel puțin la nivelul fiecărui concert pe care îl ține. În multe situații avem backup plan sau varianta B, o puteți numi cum doriți. Dar în cazul vocii pentru clip…nu am avut varianta B. Nu am căutat-o odată ce am obținut ok-ul lui Tudor Gheorghe. Și știți ce este cu adevărat impresionant? A fost free of charge! Emoția l-a cuprins, pentru că este fiu de țăran român și s-a regăsit alături de familia lui în acest clip! ,,Sunt mândru că fac parte din acest proiect”. Sunt cuvintele pe care ni le-a spus marele artist.
5. Cine ne susține în producție? Am cooptat în echipa noastră un director de imagine. Am ales un kit tehnic impresionant pentru o calitate a imaginii fără cusur. Am avut cu noi, în ambele locuri în care am filmat, echipamente în chirie în valoare de aproape 1 milion de euro! Am purtat negocieri complexe pentru a fi eficienți în structura bugetului aprobat. Fără rabat de calitate!
6. Actorul! Fermierul nostru. Fermierul care să transmită impecabil ,,Eu Sunt Fermier”. Ochi albaștri pentru o minune de cadru (vedeți secunda 52). Și multe alte calități și trăsături. Am căutat, am dat probe, am selectat, am făcut simulări. Am găsit actorul ideal. La sfârșitul clipului îi dezvăluim și chipul!
7. Se apropiau zilele de filmare. Creșteau emotiile, dar și entuziasmul nostru. Înainte de cele două zile de filmare, am repetat pas cu pas ce avem de facut. Cadru cu cadru, mesaj cu mesaj, cum se îmbracă actorul, la ce ora filmăm, chiar și pozitia soarelui, un detaliu deloc lipsit de importanță. Am folosit o aplicație specială pentru a determina precis poziția soarelui la ora când știam că vom filma.
8. Zile de filmare: 2 iunie la grâu în Călărași. 11, 12 și 13 iulie la porumb și floarea soarelui în Tulcea. Nu am dormit, zilele de filmare au început la 4 dimineața. Nimic nou în asta, face parte din obligațiile unui astfel de proiect. Răsăritul, prima parte a zilei, apoi finalul zilei și apusul. Momente de nelipsit din rec mode. Am avut însă parte și de noroc, dincolo de pricepere. Nu a plouat, au fost zile frumoase și cu cât soare aveam nevoie.
9. Momente spontane. Cel mai bun plan este cel pregătit, evident. Dar mereu, absolut mereu, există super idei care apar pe moment în funcție de cum se desfășoară acțiunea la filmare. Sunt cadre pe care le-am gândit chiar acolo, în timp ce filmam. Și se regăsesc în clip.
10. Post-producția. Avem colegi care sigur ne-ar spune că este cea mai importantă. Da, poate fi cea mai importantă. Editorii de imagine au un rol esențial în produsul finit. Ei adună, respectă, dezvoltă, colorizeaza și duc în forma finală tot ce am gândit noi ceilalți: clientul, scenariștii, directorul de imagine, cameramanii, regizorul, copyrighterul. Coloana sonoară este de asemenea un pilon pentru un astfel de clip. Am îmbinat două concepte la nivel audio: unul mai lent, plin de emoție pentru prima parte. Al doilea, mai dinamic, pentru a doua parte a clipului.
Martie-aprilie-mai-iunie-iulie-august-septembrie-octombrie. 17 octombrie 2018! Data când clipul Eu Sunt Fermier a fost oficial lansat. Iar din martie și până în 17 octombrie am pus cap la cap și am muncit efectiv pentru forma finală a unui clip unic in Romania. Muncă în echipă în adevăratul sens al cuvântului, iar câteva momente din spatele camerelor le puteți vedea în clipul de making of:
Succesul a fost recompensa noastră cea mai de preț. Clipul si povestea evenimentului de lansare au fost preluate de site-uri foarte importante din România. Impactul în massmedia și online în primele două săptămâni de la lansarea clipului a depășit 1,5 milioane de persoane. Găsiți și alte detalii foarte importante aici: