• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Port acaparat de Trans-Oil. Cum răspunde acuzațiilor patronul Vaja Jhashi

    Oana Timar -

    Port acaparat de către o singură companie care controlează exportul de cereale prin unicul port accesibil navelor maritime la fluviul Dunăre din Republica Moldova. Deputații Partidului Liberal au acuzat compania Trans-Oil că a pus stăpânire pe portul Giurgiulești, iar ceilalți exportatori de cereale sunt nevoiți să transporte pe alte căi spre România, ceea ce înseamnă costuri mult mai mari. Așa că deputații PL au cerut să fie audiată președinta Consiliului Concurenței, Viorica Cărare.

    Sesizarea parlamentarilor a venit pe cale oficială după ce mai mulți fermieri moldoveni au reclamat presupusul monopol.

    Propunerea deputaților nu fost susținută, însă a primit răspuns din partea patronului Trans-Oil, Vaja Jhashi, un milionar despre care presa a scris în ultimii ani că face parte din anturajul lui Vladimir Plahotniuc.

    Vaja Jhashi face afaceri și în România, unde a cumpărat de la Adrian Porumboiu grupul Racova din județul Vaslui. În Republica Moldova, Jhashi este deținatorul celui mai mare de grup de companii de cereale și oleaginoase. Patronul a declarat despre portul de la Giurgiulști că a fost construit de el în 2009. Vaja Jhashi susține că a investit mult pentru a-și putea exporta producția și că atunci nimeni nu s-ar fi împotrivit.

    “Compania noastră nu a utilizat deloc banii statului la construcția portului, ci a investit 25 de milioane de dolari. Noi suntem o companie mare, ne-am asumat riscul și nu derajăm pe nimeni”, a declarat pentru Pro Tv Moldova proprietarul Trans-Oil. Referitor la acuzațiile aduse de parlamentari, acesta a declarat că afirmațiile acestora au fost făcute ”cel mai probabil din invidie”.

    Vaja Jhashi a mai spus că orice fermier își poate scoate producția în afara țării prin intermediul companiei pe care o deține la portul de la Giurgiulești. Totuși, proprietarul Trans-Oil nu a putut spune dacă vreun agent economic face acest lucru.


    Te-ar mai putea interesa

    Tomata care nu se descompune: ”Este cumpărată de o lună, nu știu ce bagă în ele” Cireașa și căpșuna – rezultatele analizelor de laborator pentru fructele românești din piețe Un mare lac, o sursă de apă pentru irigații, pe cale să dispară din cauza secetei

    Ultimele știri

    Timac Agro – campanie în forță! Vaporul cu 18.000 de tone de Eurocereal 34 a ajuns în portul Constanța! Prețul grâului s-a prăbușit după noul raport USDA. Cât costă acum tona în portul Constanța Fermierii au depus proiecte de peste 550 de milioane de euro pentru investiții în irigații