Comerţ alimentarReţete de marketingŞtiri agricole

Karpaten Meat, în Filiera Calității – Vită Angus din Carrefour România

La evenimentul de lansare Filiera Calității - Carne Angus au fost prezenți, de la stânga la dreapta, Adina Crăciunescu (Diana SRL), Andrei Halmagy (Karpaten Meat), Florin Căpățână și Silviu Diaconu ( Carrefour România)

Carrefour România a lansat astăzi, vineri – 23 noiembrie, în București, Filiera Calității – Carne Angus, cea de-a cincea lansată de marele lanț de magazine până în acest moment. Partenerul Carrefour în acest nou proiect este Karpaten Meat, ferma din județul Sibiu unde sunt crescute 8.000 de capete de rasă de taurine Aberdeen Angus.

La evenimentul de lansare de la Hotelul Pullman a fost prezent și un reprezentant al fermei românești de la care Carrefour România va achiziționa carnea Black Angus.

“Istoria Karpaten Meat începe cu doi fondatori elvețieni care pun bazele unei ferme mici, inițial lângă Sibiu (…). Inițial animalele erau destinate vânzării și reproducției, ulterior s-a mărit efectivul fermei și s-a încercat piața cu vânzare de carne. S-au văzut rezultate pozitive și s-a dezvoltat și partea de vânzări de carne de vită Angus. În momentul de față, ferma are un efectiv de aproximativ 8.000 de capete, care sunt distribuite pe un spațiu aproximativ de 10.000 de hectare, în jurul Sibiului. Proiectul cu Carrefour a început în urmă cu 4 ani, se află încă în derulare și constă în aprovizionarea lanțurilor de magazine Carrefour cu materie primă. Din acest proiect face parte și conceptul de dry aging, adică maturare în frigidere speciale care se află în magazinele Carrefour. Gustul și frăgezimea cărnii sunt date de genetică, genetică care ulterior este susținută de creșterea animalelor, furajarea animalelor, îngrășarea și nu în utimul rând abatorizarea animalelor.

Pe piața românească, noi ne situăm ca și furnizori de materie primă, dar dorim ca produsul nostru să fie accesibil și consumatorilor de rând. Acest lucru îl facem posibil, momentan, prin intermediul Carrefour, care pune la dispoziția clienților săi aceste produse”, a declarat Andrei Halmagy, Quality Manager Karpaten Meat România.

Parteneriat cu procesatorul vâlcean Diana 

Pe lângă producătorul român Karpaten Meat, Carrefour mai are drept partener în acest nou proiect și un procesator de carne tot din România. Este vorba despre fabrica de produse din carne Diana, un puternic brand pe piața din România, care se ocupă de procesarea și ambalarea produselor din carne Angus care ajung ulterior pe rafturile magazinelor.

“Suntem o companie 100% românească, precizez pentru că se vorbește mult despre asta în ultimul timp. Am pornit în anul 1991 cu un magazin alimentar, am ajuns în anul 2018 la o rețea de 50 de magazine, abator, fabrică de mezeluri, secții de tranșare și de ambalare. Ne bucură foarte mult să fim din nou parteneri cu Carrefour pentru proiectul Filiera Calității, spun din nou pentru că suntem la al doilea proiect, am început anul acesta în primăvară proiectul Charolaise, iar acum am răspuns cu entuziasm la ideea de a ne alătura ca și partener în proiectul Black Angus. De asemenea, ne bucurăm să vedem că lanțul de magazine Carrefour este aproape de producătorii locali, îți dorește produse românești, produse crescute și npscute în România, procesate în România și asta ne face să credem că lucrurile se îndreaptă în direcția dorită de noi, atât de crescători cât și de procesatori”, a declarat Adina Crăciunescu, Marketing Manager în grupul de firme Diana.

Florin Capatana
Florin Căpățână, Director Dezvoltare Durabilă și Relații Instituționale Carrefour România

“Această filieră completează celelalte filiere pe care Carrefour le are în acest moment: filiera de morcovi, cartofi, somon și carne de mânzat. Filiera Calității Angus presupune o trasabilitate încă de le fermă până la client în farfurie, urmărind toți pașii cu o echipă de experți despre modul în care această carne este procesată, ambalată și apoi transportată către magazinele Carrefour. Punctul nostru central în această strategie este reprezentat de clienții, și ne dorim ca alături de producătorii români, clienții noștri să aibă posibilitatea să aleagă produsele pe care le cunosc, produsele cu un gust și o savoare deosebită”, a declarat Florin Căpățână, director Dezvoltare Durabilă și Relații Instituționale Carrefour România, în deschiderea evenimentului de lansare a noii filiere.

Silviu Diaconu, director produse proaspete Carrefour România, a explicat de ce a fost aleasă tocmai această carne Black Angus.

“Filiera Calității Angus este încă un proiect care se încadrează în strategia noastră de a lucra direct cu producătorii români. De ce Black Angus? Pentru că probabil clienții cunosc că o carne de calitate înseamnă, o carne de vită de calitate, înseamnă o carne de vită din Argentina, din Brazilia sau din Franța. De asemenea, este o carne cu o savoare deosebită, cu un gust deosebit și o fragezime extraordinară. Am făcut acest proiect împreună cu un fermier din județul Sibiu și suntem foarte mândri că reușim să închidem un lanț de producție și distribuție a unei cărni de o calitate extraordinară de vită. Clienții vor avea posibilitatea asfel să aleagă o carne românească, produsă în România, provenită de la animale născute și crescute în România, într-un mod tradițional, fără antibiotice, fără hormoni de creștere, lăsate libere pe pășune și nu așa cum probabil o fac alți crescători din alte țări în interiorul unor clădiri, ceea ce oferă un plus de calitate produsului final”, a spus Silviu Diaconu.

Angus de România are un preț mai mic decât Angus de import

Referitor la prețul cărnii de vită Angus produsă în România, reprezentanții Carrefour au arătat că acesta este considerabil mai mic decât prețul cărnii similare venite din import.

“În momentul ăsta prețul pleacă de la 9 lei hamburgerul de vită, iar produsele premium sunt la mai puțin de jumătate de preț față de produsele similare din import. Acesta este motivul pentru care ne-am dorit deosebit de mult să facem acest proiect cu producători din România, cu procesatori din România și să închidem practic lanțul unor produse 100% românești”, a declarat Silviu Diaconu, directorul de produse proaspete Carrefour România.

Rasa de taurine Aberdeen Angus este o rasă renumită pentru gustul deosebit și savoarea intensă (datorate
micro-straturilor de grăsime care inundă fibra musculoasă a bovinelor), care o plasează în categoria articolelor premium din gastronomia mondială și se adresează, în principal, cumpărătorului care se informează despre alimentele achiziționate, dorește să consume un produs gustos, dar mai ales de calitate, un produs sănătos, obținut local, care poate sta la baza meniului întregii familii și se pretează și pentru diverse ocazii speciale.


Abonați-vă GRATUIT la Agrointeligența - www.agrointel.ro!


1 comentariu

  1. Abureala pt impingatorii de carucioare in supermarketuri.
    Asta din cauza ca nu s-a gasit nici un roman sau asociatie care sa promoveze carnea de Baltata Romaneasca Simental.
    Crescatorii mici si mijlocii din Romania nu cresc vacile cu hormoni si concentrate,pt ca nu-si permit financiar si nu este rentabil.Samsarii oricum sunt la mijloc si platesc in bataie de joc.As fi curios sa vad cat de natural mananca cele 8000 de capete de Angus.Doar pajiste si fan natural…..ca furajul concentrat il fac quality managerii din ferma ,la uruit de porumb,grau si alte cereale.
    De soia modificata genetic care face parte integrata din toate furajele concentrate cine ce sa mai zica cineva…
    Va doresc sa vindeti carne de vita din Carpaten si supermarketuri doar cand am sa cumpar eu….

Scrie un comentariu