• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Guvernul va elimina impozitul pe utilaje și pe terenurile sub 10 hectare

    agrointeligenta.ro

    Adaugă-ne ca sursă preferată în Google

    O nouă promisiune pentru fermieri! Președintele organizației municipale PSD Brașov, Lucian Pătrascu, a anunțat că de la 1 ianuarie 2020 Guvernul va elimina impozitul pe terenul agricol lucrat și pe utilajele agricole. Această facilitate fiscală pentru fermierii români va încuraja lucrarea terenului agricol.

    Scutirea se va aplica pentru terenurile agricole lucrate mai mici de 10 ha. În schimb, se va dubla impozitul pentru terenul agricol nelucrat.

    ”Agricultura este o prioritate pentru guvernarea PSD și acest lucru este vizibil prin măsurile pe care PSD le-a luat și continuă să le implementeze, din 2017 până în prezent, în sprijinul fermierilor români și în scopul dezvoltării agriculturii românești”, a arătat acesta, potrivit brasovstiri.ro.

    Eliminarea impozitului pentru fermieri, o promisune ”uitată” de guvernanți

    Deși eliminarea impozitului pentru fermieri a fost o promisiune trecută în Programele de guvernare a tuturor Guvernelor care s-au perindat pe la Palatul Victoria, aceasta nu s-a pus în practică.

    Chiar și în prezent această promisiune se află pe site-ul Ministerului Agriculturii dar oficialii din agricultură nu au comentat niciodată când au fost întrebați de ce aceste facilități nu se pun în practică pentru fermierii români.

    Potrivit formei actuale a Codului Fiscal, nu se datorează impozit/taxă pe teren pentru:

    -terenurile care prin natura lor și nu prin destinația dată sunt improprii pentru agricultură sau silvicultură;

    Consiliile locale pot hotărî să acorde scutirea sau reducerea impozitului/taxei pe teren datorate pentru:
    – terenurile afectate de calamități naturale, pentru o perioadă de până la 5 ani; -terenurile din extravilan situate în situri arheologice înscrise în Repertoriul Arheologic Național folosite pentru pășunat;
    -terenurile persoanelor care domiciliază și locuiesc efectiv în unele localități din Munții Apuseni și în Rezervația Biosferei “Delta Dunării”, în conformitate cu Ordonanța Guvernului nr. 27/1996, republicată, cu modificările ulterioare;
    -terenul situat în extravilanul localităților, pe o perioadă de 5 ani ulteriori celui în care proprietarul efectuează intabularea în cartea funciară pe cheltuială proprie.

    Nu se datorează impozitul pe mijloacele de transport pentru mijloacele de transport folosite exclusiv pentru transportul stupilor în pastoral. Consiliile locale pot hotărî să acorde scutirea sau reducerea impozitului pe mijloacele de transport agricole utilizate efectiv în domeniul agricol.

    Te-ar mai putea interesa

    Avans APIA 2026 – calcul pe hectar. Câți bani vor intra în conturile fermierilor din 16 octombrie Subvenții APIA 2026: BISS – 101,03 euro/ha, PD-21 Vaci de lapte: 347,81 euro/cap, PD-24 Ovine: 12,66 euro/cap Avansul APIA 2026, mai mare. Subvențiile care cresc în acest an pe hectar și animale Subvenție APIA, de astăzi la plată. Bani în conturi pentru 15.386 de beneficiari Fermier ucis de urs chiar în lanul de porumb. Soția acestuia s-a salvat în ultima clipă

    Ultimele știri

    Suplimentare de buget pentru subvențiile apicultorii. Suma majorată anunțată de MADR Expert: Prețul cerealelor ar putea crește cu 80% din cauza situației de pe piața îngrășămintelor Îngrijorare la Bruxelles privind banii fermierilor după ce 6 state UE au cerut tăieri masive de buget Prefect: Primarii nu dau ordine de împușcare a urșilor de teama unor ONG-uri „De aici, de aproape. Din Moldova” – pentru prima dată în Bacău: târg de produse locale găzduit de un hipermarket