• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Sorin Daraban, BAYER: Trebuie să sprijinim satul românesc. Micii fermieri au nevoie de informație, de know-how

    agrointeligenta.ro -

    O relație aparte pe care fiecare mare companie din agribusiness trebuie să o aibă, să o cultive și să o dezvolte. Este vorba despre relația cu micii fermieri, cu satul românesc, consideră Sorin Daraban, director de marketing al companiei Bayer România. În cadrul evenimentului Agrointeligența SUMMIT 2019 care a avut loc pe 31 octombrie la USAMV București, reprezentantul companiei Bayer a subliniat importanța spriijinirii fermierilor care au nevoie de informație, a celor care nu au afaceri mari, dar care reprezintă bazele comunității locale în care trăiesc în mediul rural.

    Sorin Daraban, director de marketing al companiei Bayer România, apreciază că în perioadă următoare, atenția marilor companii de agribusiness și nu numai, ar trebui îndreptată spre locuitorii din mediul rural, care interacționează prea puțin cu agricultura performantă.

    „Poate s-a făcut prea puțin pentru cealaltă parte a satului românesc care coexistă și care interacționează mai mult sau mai puțin cu agricultura performantă care aparține practic mileniului trei pentru toți marii fermieri. Ce aș vrea să spun prin asta este că în acest context în care există un volum foarte mare de informații  și acțiuni, cu siguranță ar trebui să ne focusăm mai mult și înspre partea de sat românesc”, a declarat Sorin Daraban la Agrointeligența SUMMIT 2019.

    Directorul de marketing al Bayer a ținut să sublinieze și faptul că românii de la sate reprezintă 20% din totalul populației rurale din Uniunea Europeană, lucru care arată o legătură încă strânsă între țara noastră și agricultură: „Ca și statistică, România este a șaptea țară din Uniunea Europeană ca și număr de populație. Din acești locuitori, din acești români ai noștri, peste jumătate sunt în mediul rural. Ei ca și număr sunt 20% din populația rurală a Uniunii Europene, sunt foarte mulți oameni angajați în agricultură, sunt aduși peste acel 4,4%  până în 5% contribuție din PIB-ul României. Practic, cifrele acestea ne arată că România are în continuare un contact foarte strâns cu agricultura, care joacă un rol foarte important pentru noi ca și români„.

    Compania Bayer sprijină fermierii prin noi soluții în ceea ce privește inputurile, produsele de protecție a plantelor, sămânță, servicii de analiză sol și agricultură digitală, dar pe cealaltă parte se implică și în comunitățile rurale mai izolate care au nevoie de o mână de ajutor.

    Bayer investește foarte mult în cercetare și dezvoltare, aducem soluții în sprijinul marilor fermieri și celor mijlocii, la capitolul inputuri, produse de protecție a plantelor și sămânță. Aducem servicii de agricultură digitală, servicii de cartare agrochimică, servcii de analiză sol, etc. ca să sprijinim această dezvoltare a agriculturii României. Dar, pentru micii fermieri rămân în continuare foarte multe topicuri deschise și de propus foarte multe soluții pentru că provocările rămân în continuare. Cu siguranță informația înseamnă putere, banii sunt importanți și ei pentru că nu se poate să progresăm fără investiții. Mileniul trei în care trăim și vom trăi mai departe merge în două direcții mari: tehnologie, însemnând IT, și biotehnologii, și mă bucur să văd că acestă idee este împărtășită și trăită astăzi de fermierii din România, pentru că acolo ne îndreptăm, înspre IT și biotehnologie. Investim în produse de protecție a plantelor și sămânță, dar avem contact și cu micii fermieri, cu mediu rural în realitatea lui așa cum este. Și anume ce facem? E adevărat că unele acțiuni sunt punctiforme, dar suntem prezenți acolo. Informația este foarte importantă. De patru ani de zile suntem în parteneriat cu universitățiile de profil din România, vorbesc aici de Iași, vorbesc de Cluj, de București, de Timișoara.  Legăm parteneriate pe viitor cu Constanța, și cu Craiova, pentru că încercăm să transmitem o parte din volumul imens de informție și de expertiză pe care îl avem viitorilor fermieri ai României, fie că vor lucra în fermele mici, înterprinderi individuale, PFA-uri, ferme mijlocii sau mari. Transmitem know-how-ul pe care îl avem către acești viitori specialiști (…). Cunoașteți problema infrastructurilor din România și lipsa sistemului medical din mediul rural. Ce facem în direcția asta ca și brand? Ne-am alăturat din iulie 2016 inițiativei Caravana cu medici. În fiecare an, împreună cu medici rezidenți voluntari și studenți la medicină suntem prezenți în mediul rural îndepărtat, care este practic privat de sistemul medical printr-o rețea complexă de medici cu diverse specializări: cardiologie, oftalmologie, ginecologie, reumatologie, facem investigații medicale și dăm inclusiv tratamente. Facem asta în fiecare an pentru a putea sprijini atât cât putem aceste inițiative„, a explicat Sorin Daraban, director de marketing al Bayer, la Agrointeligența SUMMIT 2019.


    Te-ar mai putea interesa

    Comuna cu 5.000 de vaci. Mic crescător: Dăm laptele la procesator, suntem departe de oraș Subvenții APIA la ovine/caprine, reguli finale: Berbecii cu origine și adeverința de la asociații – eliminate! Vremea se schimbă brusc. Alertă meteo de ploi, vânt puternic și ninsori în 22 de județe

    Ultimele știri

    România ar putea avea un laborator care să efectueze analizele pentru mierea din afara UE UCPR: Produsele avicole obținut în fermele din România sunt sigure din punct de vedere al sănătăţii Situație fără precedent în SUA: Gripă aviară depistată la vaci de lapte