• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • agrointel.ro
  • Ştiri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Agribusiness
  • Anunțuri
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Bulgarii propun hypermarketuri închise în weekend pentru a spori şansele micilor producători

    agrointeligenta.ro -

    Mulţi dintre cei care au trecut prin Occident au descoperit cu mirare că în weekend hypermarketurile sînt închise şi că singurele locuri de unde poţi cumpăra ceva de mâncare sînt pieţele de producător şi băcăniile. Acelaşi lucru s-ar putea întâmpla şi în Bulgaria.

    Prin hypermarketuri este vândută cea mai mare parte a produselor agro-alimentare care ajung în farfuriile europenilor. Conceptul „totul la un loc” şi preţurile atractive le asigură acestor magazine un flux semnificativ şi continuu de clienţi. Şi producătorii, la rândul lor ştiu că în hypermarketuri vând, dacă nu cel mai bine, măcar cel mai repede.

    Există, însă, o diferenţă uriaşă între modul în care hypermarketurile se raportează la piaţa locală în vestul şi estul Europei. În ţările mamă, din vestul Europei, hypermarketurile preiau aproape exclusiv marfa oferită de producătorii locali; în ţările din estul Europei, ţări unde s-au extins, o preferă pe cea din import.

    Evident, acest lucru blochează sau încetineşte dezvoltarea sectorului de producţie agro-alimentară în ţările din Est. Şi nu doar a celui de producţie – chiar şi a celui comercial.

    Morala pieţei ar putea defini această situaţie drept acceptabilă doar pînă la un punct – este normal ca cel care oferă cel mai bun preţ să câştige. Lucrurile nu mai stau la fel şi în condiţiile practicării unui dublu standard.

    În multe ţări occidentale hypermarketurile acceptă anumite „handicapuri” pentru a permite mai micilor producători şi comercianţi să supravieţuiască. Un exemplu în acest sens ar fi – „weekendul închis”

    „Weekendul închis” la hypermarket coincide cu pieţele de weekend în care micii producători îşi vând marfa – atât direct, la tarabă, cât şi prin băcănii.

    Bulgarii ar dori ca şi la ei să se întâmple acest lucru. Astfel, un grup de parlamentari din legislativul de la Sofia doresc închiderea hypermarketurilor în zilele de sfârşit ale săptămânii.

    „Căutăm un mecanism care să asigure şanse egale între producătorii şi retailerii bulgari, pe de o parte, şi marile lanţuri de hypermarket, pe de altă parte” a spus unul dintre susţinătorii iniţiativei.

    Pentru lanţurile de retail, acceptarea şi în Bulgaria, a aceloraşi condiţii în care îşi desfăşoară activitatea în ţările de origine, pare, însă, o violare a legilor pieţei.

    Bulgaria este unul dintre cazurile cele mai fericite din regiune în ce priveşte relaţia dintre hypermarketurile străine şi piaţa locală – marile lanţuri de retail, acceptând să preia mari cantităţi din producţia locală şi să „îngheţe” preţurile la niveluri accesibile populaţiei.

    Surse: Novinite

    Pe Instagram-ul Agrointeligența găsiți imaginile momentului din agricultură!

    CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Agrointeligența pentru Android sau iPhone!

    Te-ar mai putea interesa

    Instalarea Tinerilor Fermieri 2020. Proiectele se depun din 15 iulie, sprijinul maxim – 50.000 euro/fermă! TRANSFORMER – cel mai nou ameliorator de sol! De ce este acest produs UNIC PE PIAȚA DIN ROMÂNIA! Azot în formă lichidă de la Agro-Est Muntenia. Azofol, produsul câștigător pentru plante!

    Ultimele știri

    Ministrul Oros: Prețul grâului nu va fi influențat de secetă! Fenomenul a afectat doar zona Mării Negre Fonduri europene pentru ferma de legume: exemplul de succes al tânărului Ionuț Moldovan A cosit și îmbalotat lucerna, dar au venit hoții și i-au furat baloții de pe câmp!

    Căutare în articole