Campanie Agrointeligența: SOS sectorul de creștere a păsărilor! Producătorii români, discriminați în propria țară!
Vlad Macovei -Grupul Agrointeligența, lider în informarea și susținerea fermierilor, demarează o campanie media de susținere a sectorului de creștere a păsărilor din România, prin care vom trage un semnal de alarmă autorităților din România (Guvern, Comisii de specialitate din Parlament, Ministerul Agriculturii, ANSVSA) cu privire la discriminarea la care sunt supuși producătorii autohtoni pe piața internă, mai ales față de produsele din Polonia și Ucraina.
Atenție, noi nu dorim un statut privilegiat pentru crescătorii noștri, vrem să fie respectate normele europene legate de concurență, competitivitate și protecție a consumatorilor. Prin urmare, nu este vorba de a îi privilegia pe producătorii români ci de a nu-i mai discrimina. În propria țară! De către autoritățile care își iau salariile mari din impozitele pe care inclusiv acești antreprenori le plătesc către bugetul de stat. În urmă cu câteva zile, Agrointeligența – WWW.AGROINTEL.RO a publicat strigătul de disperare al unui inimos crescător de păsări din România, Puiu Iliesei. Articolul cu pricina, “”Carnea de pui și ouăle vin din import cu PREȚURI DE DISTRUGERE A FERMIERULUI ROMÂN!” îl puteți citi aici: https://agrointel.ro/132362/puiu-ilisei-impoturi-preturi-mici/
Problema este simplă: crescătorii români susțin că prețurile de dumping cu care carnea de pasăre și ouăle din Ucraina sau Polonia ajungeau sau ajung în România sunt rezultatul unor manevre incorecte de creștere artificială a competitivității. Un singur exemplu: dacă normele de biosecuritate în Ucrania sunt de două ori mai mici decât în România iar ouăle și carnea de pasăre sunt importate fără taxe vamale, în baza unui contigent acceptat inclusiv de decidenții noștri, atunci ce șansă mai are producătorul român? Niciuna, dacă se joacă murdar. Și în cazul Poloniei există exemple prin care carnea și ouăle ajung, pe baza unor situații controversate care includ bunăstarea animalelor sau siguranța consumatorului, să pună în pericol sectorul național de creștere a păsărilor. Și în egală măsură, așa cum spuneam, chiar pe consumatorul român. Veți avea ocazia să citiți despre toate acestea și să vă spuneți părerea.
Îi așteptăm pe producători și pe asociațiile de profil alături de noi pentru a le mediatiza problemele dar și soluțiile. Vrem să vedem care este reacția autorităților și care este rezolvarea acestei situații grave. La finalul lunii martie, vom organiza o masă rotundă, la care vom îi vom invita pe toți cei implicați și vom solicita adoptarea unei foi de parcurs, asumată atât de sectorul privat cât și de către autorități pentru ca producătorul român să nu mai fie discriminat în propria țară. Prin urmare, dăm start acestei campanii pentru sprijinul sectorul național de creștere a păsărilor! Agrointeligența este alături de dumneavoastră!
Agrointeligența este liderul național al presei agricole și industriei alimentare din România, conform audienței măsurate de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT), singura organizație certificate să facă aceste măsurători în domeniul mass-media. În luna ianuarie 2020, www.agrointel.ro a avut o audiență-record de 1,7 milioane de vizitatori și peste 4,6 milioane de afișări, deținând o cotă de piață de 80% din audiența totală a sectorului presei agricole din România.