• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Scandalul vinurilor moldovenești interzise în Rusia: Cum a reacționat România și ce spune un renumit specialist internațional

    agrointeligenta.ro -

    Rusia a declarat, pe 10 septembrie, embrago total vinurilor moldovenești, decizie care a dat peste cap planurile producătorilor de peste Prut. Motivul invocat de autoritățile de la Moscova a fost încălcarea normelor sanitare de către vecinii noștri moldoveni, situație repetată în ultmii ani.

    Hotărârea rușilor a determinat autoritățile române să reacționeze, iar președintele Traian Băsescu și ministrul afacerilor externe, Titus Corlățean, au luat apărarea produselor viticole moldovenești, încurajând consumul acestora în România. Drept urmare, mai multe personalități și vedete printre care și Andrei Gheorghe nu au ezitat să se pozeze cu sticle de vin importate din Moldova, lăudându-le cât sunt de bune. De aceeași părere s-a arătat chiar și cel mai cunoscut specialist în vinuri din Marea Britanie, Caroline Gilby, Master of Wine încă din 1992.

    caroline gilby

    ”În ultimii ani, calitatea vinurilor moldoveneşti s-a îmbunătăţit, dar acelaşi lucru s-a întâmplat şi cu vinurile din întreaga lume. Moldova trebuie să găsească acel ceva ce o deosebeşte şi o face unică, o poveste, pentru a convinge cumpărătorii internaţionali că vinurile moldoveneşti merită un loc pe rafturile lor, că pot face faţă competiţiei mari cu ţări mult mai cunoscute în ale vinificaţiei. Este importantă şi asigurarea livrării constante a unui produs de calitate, astfel încât consumatorii să aibă întotdeauna o experienţă pozitivă cu vinul moldovenesc, indiferent ce preţ are. Vinul prost subminează eforturile tuturor de a face lucrurile mai bine. În ceea ce priveşte tipurile de vin pe care ar trebui să mizeze producătorii din Moldova cred că cea mai potrivită este familia Pinot (Pinot Noir şi Pinot Grigio, mai ales), deoarece aceşti struguri cresc bine în condiţiile ţării dumneavoastră. De asemenea, Sauvignon Blanc este căutat pe piaţa mondială şi unul cu care Moldova poate avea succes (dar nu o face întotdeauna)”, a declarat Gilby pentru adevarul.ro.

    Specialistul britanic crede că moldovenii vor trebui să învețe să își promoveze produsele la un nivel mai înalt și în mod susținut. ”Cred cu tărie că un front comun este esenţial, la fel de importante sunt apariţiile în presă şi campanile de PR pe termen lung. Nu este suficient să mergi la târgurile internaţionale de vin o dată şi să speri că oamenii vor începe imediat să-ţi cumpere produsele. Degustări, seminarii, PR, tururi pentru presa străină, toate sunt esenţiale, dar ca să aibă efect trebuie să fie organizate de-a lungul câtorva ani. Toate aceste măsuri necesită bani şi timp”, a mai spus Caroline Gilby.

    Deocamdată nu există date privindo creștere a consumului de vin moldovenesc în România, dar, cu siguranță, aceste date vor apărea în curând, având în vedere campaniile de presă dedicate acestei cauze.

    Foto: Facebok.com


    Te-ar mai putea interesa

    Ministrul Agriculturii încearcă să îi convingă pe fermieri să se fiscalizeze: Veți plăti impozite mai mici! Timac Agro România anunță schimbări în structura managerială a companiei La 10 ani de la lansarea brandului ADAMA, compania omologhează 5 produse noi în România

    Ultimele știri

    Au apărut, în piață, primele roșii românești. Prețul lor – dublu față de cel al cărnii Porumbul de talie mică de la STINE a fost desemnat produsul anului în SUA România ar putea avea un laborator care să efectueze analizele pentru mierea din afara UE