• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • agrointel.ro
  • Ştiri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Agribusiness
  • Anunțuri
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Cum se desfășoară comerțul cu cereale în porturile românești pe perioada stării de urgență

    agrointeligenta.ro -

    Comerțul cu cereale se desfășoare în condiții bune în Portul Constanța, în ciuda pandemiei de COVID-19. Există totuși restricții care pot cauza întârzieri, noile reglementări privind carantinarea vaselor navale fiind prevăzute în Ordonanța Militară nr. 3/24.03.2020.

    Potrivit surselor Agrointeligența – AGROINTEL.RO, până la acest moment comerțul cu cereale din Portul Constanța nu a fost afectat de pandemia COVID-19.

    În acest moment, platforma portuară este operațională și nu s-au semnalat probleme deosebite. Manipularea mărfurilor în terminale se realizează normal, chiar dacă în unele cazuri se mai înregistrează întârzieri determinate de necesitatea de a se respectă toate procedurile de prevenire a îmbolnăvirilor cu COVID-19. Doar în cazuri de vreme rea se închide activitatea. De exemplu, azi a fost vânt puternic și Căpitănia a închis porturile”, ne-au explicat reprezentanții Administrației Aeroportuare Constanța.

    Întrebați dacă fluxul de cereale este normal, aceștia au menționat că nu există probleme și că fluxul este constant.

    La Bursa de Mărfuri, cotațiile FOB Constanța pentru cereale nu au mai fost actualizate după săptămâna 30 ianuarie-5 februarie, adică cu mult timp înainte ca România să aibă primul caz confirmat de infecție cu coronavirus. La acel moment, grâul FOB Constanța avea un preț afișat de 881 lei/tonă, iar porumbul FOB Constanța de 783 lei/tonă.

    Prevederi în Ordonanța Militară despre activitatea în porturi

    De la izbucnirea epidemiei cu noul coronavirus, navele care vin din zone cu risc au fost obligate să stea în carantină 14 de zile înainte de a intra în port. Noua Ordonanță Militară intrată în vigoare de marți, 24 martie, are prevederi clare privind modul în care se mai poate face transport naval maritim și fluvial:

    Art. 9. – (1) Se interzice accesul piloților la bordul navelor, sosite din zonele de risc roșii/galbene în porturile maritime române, dacă nu dispun de echipament de protecție stabilit de Direcția de sănătate publică Constanța sau dacă navele nu au efectuat perioada de carantinare de 14 zile de la ultimul port de escală situat într-o zonă de risc roșie/galbenă.

    (2) Se interzice accesul navelor maritime și fluvio-maritime în porturile situate pe Dunărea maritimă, până la efectuarea perioadei de carantinare de 14 zile de la ultimul port de escală situat într-o zonă roșie/galbenă, în următoarele două zone de staționare în ancoră:

    a) rada portului Sulina, pentru navele care vin dinspre Marea Neagră;
    b) Dunărea, mila marină 44, pentru navele care vin dinspre canalul Bâstroe.

    (3) Măsura se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul oficial al României, Partea I.

    Pe Instagram-ul Agrointeligența găsiți imaginile momentului din agricultură!

    CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Agrointeligența pentru Android sau iPhone!

    Te-ar mai putea interesa

    FARMI: O nouă aplicație pentru fermieri și un pas înainte pentru agricultura digitală! George Scarlat, MADR: Fermierii sunt penalizați de traderi cu 15-30 de euro pe tonă! Prețul grâului continuă să crească. Egiptul a plătit pe tonă cu 9 dolari mai mult decât acum o săptămână!

    Ultimele știri

    Doi bărbaţi au semănat canabis pe 6 hectare. Cultura depistată era în plină recoltă cu zilieri angajaţi! ÎN VIGOARE! Guvernul a emis NORMELE după care tinerii fermieri primesc până la 50 ha! Fraudă de 1 milion lei la subvenția pe pășune! Primar, viceprimar și președinți de asociații – în judecată!

    Căutare în articole