Fermierii folosesc tot mai mult mediul online pentru dezvoltarea afacerilor!
agrointeligenta.ro -Tehnologia își pune amprenta tot mai puternic în agricultură, dar nu numai în ceea ce privește partea de producție. Mai nou, mediul online este tot mai efervescent în materie de resurse pentru fermieri, facilitând nu doar obținerea de informații, ci și încheierea de deal-uri, vânzări, parteneriate, marketing. Au apărut numeroase platforme online de tip marketplace, dar se folosesc în paralel website-urile de anunțuri și grupurile private tematice de pe rețelele de socializare.
Dacă în trecut mulți agricultori își puneau mari speranțe în participarea la târguri de profil (evenimente organizate de câteva ori pe an), acum se poate spune că resurse de acest gen sunt disponibile continuu, cu acces permanent de oriunde, fără a necesita nici măcar deplasare. În paralel, dezvoltarea rețelelor de curierat rapid ajută concretizarea înțelegerilor între furnizori și beneficiari de la distanță.
Fermierii au acces la semințe, echipamente și multe altele inclusiv de pe plan internațional, căci astfel de platforme și grupuri există la nivel regional, național, european și chiar global. Se pot vinde mai convenabil produsele, evitând mai ușor intermediarii. În plus, există acces la o piață reală, activă, cu avantaje majore pentru IMM-uri, pentru producătorii mici și mijlocii. Cei care se organizează în cooperative agricole, pe model internațional, pot negocia mai ușor cu marii retaileri, pot chiar să își dezvolte website-uri proprii și să fie activi chiar ca brand, vânzând la prețuri mai avantajoase pentru ei.
Realizarea de platforme pentru fermieri este o oportunitate și pentru dezvoltatorii web, chiar și pentru cei ce nu au experiență în agricultură. Implicarea mediul online pentru sprijinirea unei ramuri economice strategice pentru economia europeană face obiectul utilizării de fonduri nerambursabile sau cu dobânzi speciale facilitate de programe europene, prin intermediul băncilor comerciale. Domenii web, găzduire web, seo, securitate web – iată elemente tot mai cunoscute și în rândul fermierilor, astăzi bine conectați cu lumea modernă și cu tehnologia, pentru business de succes.
Actualul context internațional dificil generat de criza din sănătate a accelerat dezvoltarea mediului online. Consumatorul final este tot mai dispus să comande de pe internet nu doar de la retaileri mari, ci și de la mici producători. Unii dintre acești producători au depășit barierele legate de distanță și au găsit soluții de a livra nu doar local, ci chiar național, până și produse care au nevoie de păstrarea unor temperaturi scăzute. Nu este nevoie neapărat de transport frigorific, se pot utiliza cutii termice speciale, ambalaje cu gheață și alte soluții inovatoare, aplicate iată cu succes și în comerțul online din România.
Fermierul modern își petrece tot mai mult timp conectat la internet, utilizând resurse inclusiv de genul YouTube și Facebook, pentru informare și comunicare. Vânzările online se pot face în moduri diferite, în funcție de tipul de afacere – sisteme automatizate, comerț online profesional, B2C sau B2B (direct către consumatorul final, respectiv către alte firme din retail) ori comerț „ca la tarabă”, cu o comunicare directă între vânzător și consumator, discuții directe, eventuale negocieri, stabilire date pentru livrare și plată de comun acord.