• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • 5 ştiri scurte despre vinuri: Cum au ajuns europenii să bea vin la conservă şi cum au căzut vânzările şampaniilor de lux

    agrointeligenta.ro -

    Europenii prin gustul vinului la „conservă”

    După bere şi băuturi acidulate, acum şi vinul a ajuns la „conservă” – cutia metalică cu inel, de 250 ml. Ideea a fost adusă în Franţa de compania Fabulous Brands prin brandul Winestar. „Conservatorii” au protestat imediat calificând ideea drept o blasfemie. Vânzările în primele luni de la lansare au arătat însă că aceştia reprezintă o minoritate. Aşa cum afirmă Cedric Segal unul dintre fondatorii Fabulous Brands, conserva face vinul mai vandabil, mai uşor de ales de un cumpărător – pentru că oferă o băutură de o calitate bună şi farte bună la o cantitate care face preţul accesibil. Sub brandul Winestar se pot cumpăra la doar 2,50 euro vinuri produse la domeniul Château de l’Ille şi în perspectivă apropiată Bordeaux, Bourgogne şi Côtes-du-Rhône.

    Vinul Star Trek – pentru fanii lui Spock, Picard şi Worf

    Star Trek a creat o comunitate de fani de milioane de indivizi în întreaga lume – oameni care nu pot trăi fără să se îmbrace, să mănânce şi mai nou să bea aşa cum o faceau vulcanianul Spock, klingonianl Worf sau pământeanul Jean Luc Picard, pe nava Enterprise – Exploatând franciza serialului, anul acesta a fost lansat – la împlinirea a jumătate de secol de la primul episod al acestuia – vinul Star Treck. Vinul este un roşu californian blended un pic corpolent în ediţie limitată – 1701 de lăzi, 285 USD per ladă, 24,99 per sticlă. Sticlele sînt împărţite în trei categorii după numele celor mai tari episoade Star Trek – „The City on the Edge of Forever,” „Mirror Mirror” şi „The Trouble with Tribbles”. Vinurile sînt licenţiate de CBS Consumer Products şi produse de Votto Vines. Pot fi cumpărate pe net de la Vinport.com. Apropos, ştiaţi că există şi un vin „Tăcerea Mieilor”?

    Restaurantele caută vinuri bio pentru Vegani

    Veganii nu preferă orice fel de vin ci doar pe cel produs în regim “bio”. Vinul obişnuit se „întâlneşte” cu o serie de substanţe neacceptate în codul lor dietetic, nici nu vor să îl vadă – indică un sondaj de opinie realizat printre clienţii restaurantelor din Statele Unite ale Americii în acest an. Este motivul pentru care, în 2013, tot mai multe restaurante au solicitat vinuri bio – cererea fiind plasată atât în dreptul producătorilor americani cât şi celor străini, inclusiv a celor din Franţa, Italia, Germania, cât şi a celor din Argentina, Chile sau Australia. Un aspect foarte important pentru vegan-ul care vine la restaurant este să cunoască cât mai multe detalii despre vinul pe care îl comandă – şi aici nu este vorba despre informaţiile care ţin de brandul vinului, precum regiune viticolă, an, etc ci date despre procedeele de producţie, utilizarea sau neutilizarea unor substanţe pentru protejarea viei, tratamente ale viei, folosirea sau nefolosirea unor substanţe în etapele de producere a vinului.

    Şampania nu mai curge ca odinioară pentru Moet Hennessy

    Vâzările de şampanie (champagne) au întunecat un pic bilanţul financiar al celor de la Moet Hennessy (deţinuţi de LVMH). Ritmul de creştere al acestora a încetinit în 2013 cu 2% în primele nouă luni ale anului. “Nu este în întregime un rezultat satisfăcător” a declarat în cadrul unei conferinţe de presă Jean-Jacques Guiony, director financiar al LVMH. În Europa austeritatea a scăzut apetitul pentru şampanie – vânzările având o evoluţie negativă. În Asia şi Statele Unite, dimpotrivă, evoluţiile sînt pozitive dar mai lente decât se aştepta iniţial – Veuve Clicquot şi Dom Perignon fiind best selling. Per total, vânzările de vinuri şi spirtoase ale Moet Hennessy au atins nivelul de 2,84 milioane euro în perioada ianuarie septembrie 2013 – cu doar 3% mai mult faţă de perioada similară a anului trecut. CIVC, autoritatea pentru şampanie, a stabilit un nivel maxim de producţie de 10 000 litri pentru 2013 – “casele” şi producătorii putând păstra cantităţile suplimentare în depozite.

    Argentinienii fac diplomaţie culturală cu Malbec

    Malbec este cel mai cunoscut vin argentinian în lume – motiv pentru care conaţionalii lui Borges şi Messi au decis să îi stabilească chiar o zi internaţională în care să fie celebrat. Malbec World Day a fost celebrată anul acesta pe 17 aprile, prin evenimente organizate în oraşe dintre care nu au lipsit New York, Washington D.C., Chicago, Los Angeles, London, Shanghai, Sao Paulo şi Mendoza. Seria de evenimente, patronată de Ministerul Afacerilor Externe al Argentinei, a inclus sesiuni de degustare, demonstraţii de tango şi chiar zdrobiri de struguri Malbec. În total a fost vorba de 70 de evenimente desfăşurate în 60 de oraşe din 45 de ţări – în care argentinienii doresc să îşi exporte vinul care i-a făcut celebri. Wines of Argentina a fost de asemenea sponsorul mai multor evenimente private din cadrul Tribeca Film Festival (17 – 28 aprilie) din New York, promovând în cadrul acestora vinul Malbec.

    Surse: Le Figaro, Decanter, Wine Spectator, Wines of Argentina


    Te-ar mai putea interesa

    Bursa ploilor – cât a plouat până astăzi în fiecare județ Fertilizarea castraveților cu îngrășăminte bio – 6 rețete simple Macerat de coada calului – rețetă. Beneficii

    Ultimele știri

    Ministrul Agriculturii din Ucraina a demisionat din cauza acuzațiilor de corupție Comerțul agroalimentar al UE – creștere pozitivă. Excedent comercial de 5 miliarde de euro Polițiștii au prins trei hoți de vaci. Animalele furate au fost returnate fermierului