• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Confirmare ştiinţifică: Merele româneşti sunt mai bune decât cele italiene, poloneze sau turceşti

    agrointeligenta.ro

    O analiză comparativă efectuată în premieră pe piața românească, și prezentată în exclusivitate de Agrointel, arată că merele românești sunt mai dulci și conțin mai mulți nutrienți decât merele de import. Studiul a fost efectuat la solicitarea Asociaţiei Consumatorilor de Produse Alimentare „Optimum Cibum” de către Institutului Naţional de Cercetare IBA Bucureşti. Analiza a fost făcută pe mai multe loturi de mere din soiurile Jonathan şi Golden.

    La analiza organoleptică s-a evidenţiat faptul că ambele soiuri crescute în România au aroma specifică mai intensă decât celelalte mere, iar senzaţia de dulce a fost confirmată prin determinari fizico-chimice.

    La analiza fizico-chimica s-a constatat că Jonathanul românesc este cu 20% mai dulce decat Jonathanul polonez, iar conţinutul de substanţă uscată solubilă şi cenuşă (care indică prezenţa mineralelor şi a diverşilor compuşi) este cu 25%, respectiv 80% mai mare decât la Jonathanul polonez.

    ”La soiul Golden, merele româneşti sunt cu 22% mai dulci decât cele italiene şi cu 14% faţă de cele turceşti. De asemenea, substanţa uscată solubilă este cu 13% mai mare decât la cele italiene şi cu 5% faţă de cele turceşti”, ne-a declarat Mihai Panait, președintele ACPA România.

    Consumul de mere este recomandat încă din antichitate, iar astăzi, pe baza studiilor ştiinţifice, există confirmarea acţiunii benefice a mărului: depurativ sangvin si antiseptic intestinal, stimuleaza activitatea enzimelor şi înlesneşte arderile din organism, antioxidant, ajută digestia, previne infecţiile aparatului respirator; consumate seara au acţiune calmantă asupra sistemului nervos.

    Se recomandă consumul de mere în cazuri de surmenaj fizic şi psihic, anemie şi obezitate, demineralizare.Merele au acţiune favorabilă în hipertensiunea arterială, iar prin concentraţia de pectină consumul a doua mere pe zi asigură în bună măsură prevenţia împotriva arterosclerozei şi infarctului!

    Studiul, comandat de Asociaţia Consumatorilor de Produse Alimentare „Optimum Cibum”, face parte dintr-un amplu program de cercetare şi monitorizare a pieţei agro-alimentare româneşti. ACPA este singurul ONG din România axat pe închegarea într-un tot unitar a următoarelor misiuni: Prevenţie şi Informaţie Alimentară, Sănătate prin Educaţie Alimentară,Nutriţională şi Fizică, Siguranţa Alimentară şi Protecţia Consumatorului.

    Te-ar mai putea interesa

    Guvernul a aprobat programul prin care românii din Diaspora primesc 200.000 de euro pentru a porni o afacere în România În timp ce prețurile în portul Constanța scad, Ucraina își mută cerealele prin România Consiliul Concurenței: Amenzi de 83,2 milioane de lei pentru 21 de companii din agribusiness Seceta devastează porumbul din Franța și Germania: România și Bulgaria, singurele excepții pozitive din UE Forumul de la Neptun. Mohammad Murad, despre fermieri și retaileri: „Li se ia comision de 300%, iar profitul se exportă”

    Ultimele știri

    Fost ministru: Cerealele românești nu mai au loc în silozuri din cauza blocajelor feroviare East Grain intră pe piața dronelor agricole și preia 51% din compania care operează Riagro Tánczos Barna anunță o nouă lege privind trasabilitatea animalelor: „Avem nevoie de un sistem mai sigur și credibil” Zvon privind demisia șefului ANSVSA, infirmat de Alexandru Bociu: „Avem o criză importantă de gestionat” Agrii România respinge concluziile Consiliului Concurenței și își reafirmă angajamentul față de fermieri și parteneri