• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Replica unui jurnalist pentru fermieri: ”În loc să vă vindeţi fermele, mai bine vă asociaţi să vindeți pe Instagram și TikTok”

    Roxana Dobre -

    Replică pentru fermierii care decid ”prea repede” să își vândă afacerile din zootehnie fără a căuta soluții. Jurnalistul Alex Ciutacu a publicat un comentariu pe www.zf.ro în urma unui articol, preluat și de Agrointeligența-AGROINTEL.RO, în care se arată că zootehnia este ”la pământ” după ce mai multe exploatații zootehnice au fost scoase la vânzare pe Olx sau Facebook.

    ”Dragi fermieri, în loc să vindeţi fermele pe Facebook, mai bine vă asociaţi, luaţi fonduri europene şi produceţi lactate, carne sau chiar mâncare gătită, pe care să le vindeţi pe Instagram şi TikTok. Problema zootehniei reflectă o problemă mult mai mare a economiei româneşti: exportăm materie primă şi nu scoatem din ferme, din fabrici destule produse finite, cu valoare adăugată mai mare”, transmite jurnalistul Alex Ciutacu crescătorilor de animale care vor să renunțe la investițiile făcute în zootehnie.

    Asocierea ar putea fi răspunsul la întrebarea „ce fac cu afacerea mea”, înainte de a lua hotărârea de a o vinde

    ”Nu trebuie să ştiţi deja să produceţi lactate, vă puteţi asocia cu alţi fermieri care ştiu, sau cu producători care nu au ferme şi cumpără materia primă de la fermieri locali, cum este familia Şfabu din Botoşani – producătorul caşcavalului de Săveni. Sau vă puteţi asocia cu producători de produse din carne şi să lansaţi noi produse împreună, întrucât ei au deja cunoştinţele necesare. Ori chiar să vă asociaţi între voi şi să învăţaţi să produceţi împreună. Cererea/piaţa de desfacere pot fi generate prin branding, marketing şi promovare, iar platformele online vă dau cea mai bună oportunitate din ultimii ani”, îi mai sfătuiește jurnalistul pe fermieri.

    Acesta dă mai multe exemple de succes a mai multor tineri ale căror afaceri au supraviețuit pandemiei. ”Aşa cum trei băieţi tineri au creat în Sibiu Carmangeria Bătrânu` Sas, aşa cum s-au adaptat când nu a mai mers în pandemie, au deschis un magazin online în 5 ore şi au schimbat modelul de dezvoltare, aşa puteţi şi dumneavoastră să vă repliaţi, să vă asociaţi şi să trimiteţi carnea de la fermă direct pastramă către client. Sau chiar mâncare gătită, porţionată, pe care o puteţi vinde prin atâtea şi atâtea platforme onlline pe care le aveţi la îndemână. Aceeaşi carmangerie a primit în platforma online şi un producător de lactate, Mândra, pentru că aceste produse pot fi vândute împreună atunci când vorbim de comenzi online spre Bucureşti, Cluj sau alte oraşe mari din ţară. Asocierea la vânzare o vedem şi în Hunedoara şi Alba, unde grupul avicol Avis 3000 are o reţea de magazine plus un magazin online unde listează doar producători din aceste două judeţe. Producători care nu fac doar carne de pui, ci lactate sau chiar miere – Apidava fiind unul dintre brandurile listate”.

    Citiți restul editorialului pe www.zf.ro


    Te-ar mai putea interesa

    Vremea de Florii. Anunțul șefei ANM, Elena Mateescu Fermierii cu subvențiile în conturi înainte de Paște. Lista anunțată de APIA Mușcate: plantare, îngrijire, înmulțire

    Ultimele știri

    Lege în Parlament: Pensii dublate pentru lucrătorii din agricultură Un fermier este acuzat că s-a „jucat cu genetica” și a creat oi uriașe pentru vânătoare Porumb distrus de Tanymecus. Nina Gheorghiță, LAPAR: România trebuie să obțină autorizarea tratamentelor sămânță pe 10 ani