• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Datorii şterse de ANAF la început de an. Cui i se aplică facilitatea fiscală

    Roxana Dobre – Agrointeligența

    Adaugă-ne ca sursă preferată în Google

    Datorii şterse de ANF la început de an calendaristic. Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a decis să anuleze în mod automat, fără vreo cerere sau document depus de contribuabili, datoriile mai  multor categorii de români printre care și fermieri. Este vorba despre creanțele fiscale restante administrate de organul fiscal central, aflate în sold la data de 31 decembrie a anului 2020, mai mici de 40 lei.

    ”Creanțele fiscale restante administrate de organul fiscal central, aflate în sold la data de 31 decembrie a anului, mai mici de 40 lei, se anulează. Plafonul se aplică totalului creanțelor fiscale datorate și neachitate de debitori”, conform alin. (5) art.266 din Codul de Procedură Fiscală.

    Există și o excepție care se referă la creanțele fiscale administrate de organul fiscal local, care poate, prin hotărâre, să crească plafonul creanțelor fiscale care pot fi anulate. Conform unui comunicat al ANAF, companiile care au acumulat datorii mari în perioada de pandemie, vor putea să-și reeșaloneze plățile conform unui calendar.

    În luna decembrie 2020, ANAF spunea că firmele cu datorii acumulate vor putea apela la o cerere de eșalonare a datoriilor. Astfel, din momentul în care este aprobată cererea, compania va avea un termen de 12 luni să plătească integral datoria.

    ”Contribuabilii persoane fizice și juridice puteau accesa eșalonarea la plata simplificată:

    Pentru a accesa eșalonarea la plata simplificata firmele trebuiau să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiții:

    a) să fi depus o cerere până la data de 15 decembrie 2020 inclusiv, sub sancțiunea decăderii. La cerere, se putea anexa graficul de eșalonare cuprinzând cuantumul propus al ratelor de eșalonare;

    b) să nu fi înregistrat obligații fiscale restante la data declarării stării de urgență”, arată OUG 181/2020.

    Te-ar mai putea interesa

    Fermierii, obligați pentru APIA să demonstreze că au cumpărat sămânță, motorină sau îngrășăminte Subvenție APIA, de astăzi la plată. Bani în conturi pentru 15.386 de beneficiari Vin ploile? Cum va fi vremea până la începutul lunii noiembrie – ANM a publicat prognoza Subvenții APIA 2026: BISS – 101,03 euro/ha, PD-21 Vaci de lapte: 347,81 euro/cap, PD-24 Ovine: 12,66 euro/cap Avans APIA 2026. Fermierii care nu pot intra pe lista de plăți la prima tranșă din subvenții

    Ultimele știri

    Președintele Nicușor Dan a semnat decretul! Legea pentru vânarea urșilor, în Monitorul Oficial! Angajații Azomureș se pregătesc reluarea producției de îngrășăminte. Instalațiile vor reporni din aprilie Doar 5 companii vor deveni Parteneri Fondatori Agrointeligența TV. Un nou proiect media se construiește pentru agricultura României Comisia Europeană vrea să limiteze accesul Ucrainei la subvențiile agricole după aderare Ferma de Angus lui Gigi Nețoiu a fost controlată din nou și a primit o amendă uriașă