Bayer – compania cu cel mai mare rating privind acțiunile de combatere a schimbărilor climatice
Ramona Dascălu -Bayer a primit cel mai mare rating pentru acțiunile sale privind schimbările climatice. Renumita organizație de rating Carbon Disclosure Project (CDP) a clasificat încă o dată Bayer în topul companiilor internaționale în ceea ce privește acțiunea climatică și gestionarea apei, acordându-i cel mai mare rating – „AA”.
În urma unui sondaj efectuat pe mai mult de 5.800 de organizații, s-a constatat că doar 182 dintre acestea au primit un rating „A” pentru acțiunile lor climatice și doar 72 pentru categoria de gestionare a apei. Datorită eforturilor îndelungate pentru a asigura disponibilitatea apei curate și a combate schimbările climatice, Bayer este văzut ca un lider mondial în ceea ce privește ambiția, acțiunea și transparența, fiind inclus în clasamentul CDP încă din 2005.
În 2020, Bayer a apărut, pentru prima dată, și în clasamentul CDP Forest, care evaluează modul în care companiile gestionează riscurile și oportunitățile în ceea ce privește gestionarea pădurilor, raportează în mod transparent progresele și contribuie activ la refacerea pădurilor și a ecosistemelor, obținând un rating ridicat -„B”.
”În ultimul an am înregistrat progrese suplimentare în ceea ce privește sustenabilitatea, care este piatra de temelie a strategiei grupului. Activitatea noastră în domeniul sănătății și nutriției ne permite să contribuim semnificativ la îmbunătățirea calității vieții oamenilor, respectând în același timp resursele planetei. Evaluarea CDP este o confirmare importantă a faptului că suntem una dintre cele mai importante companii din lume în domeniul dezvoltării durabile” , a spus Werner Baumann, președintele Bayer AG și director pentru sustenabilitate.
”Felicitări tuturor companiilor care au avut în acest an cele mai mari ratinguri. Asumarea unui rol de lider în transparența mediului este unul dintre cei mai importanți pași pe care îi pot face întreprinderile și, într-un an provocator marcat de COVID-19, este cu atât mai grăitor”, a spus Paul Simpson, CEO CDP.
Bayer a înregistrat progrese semnificative în domeniul durabilității în ultimele douăsprezece luni. Printre acestea se numără:
- Bayer depune eforturi adecvate pentru a limita încălzirea globală la 1,5 ° C, așa cum prevede Acordul de la Paris. În acest scop, compania va reduce emisiile cu 42% până în 2029, comparativ cu 2019. La sfârșitul acestui an, Bayer a schimbat furnizorii de energie electrică din Spania și Mexic și a trecut la energie verde.
- La începutul anului trecut, Bayer a devenit prima companie din Statele Unite și Brazilia care a dezvoltat o abordare transparentă, bazată pe știință, pentru dezvoltarea pieței carbonului pentru fermieri. Aceasta înseamnă că fermierii pot obține venituri suplimentare în schimbul implementării anumitor practici ecologice.
- Ca o premieră în sectorul agricol, Bayer a implementat un model extern care poate măsura impactul asupra mediului al oricărui produs fitosanitar în toate culturile din întreaga lume. Bayer și-a revizuit deja întreaga ofertă și aplicațiile globale.
- Obiectivele cantitative la nivel de grup, inclusiv obiectivele de protecție a climei, vor fi luate în considerare la stabilirea remunerației variabile pe termen lung, acestea reprezentând un procent de 20% începând din 2021, pentru membrii consiliului și conducerii companiei. Durabilitatea este deja o componentă permanentă a remunerației anuale variabile a tuturor angajaților.
- Consiliul extern pentru dezvoltare durabilă, creat în 2020, a început deja să lucreze.
- Pe lângă acțiunile climatice, strategia de dezvoltare durabilă a Bayer își propune să îmbunătățească calitatea vieții oamenilor. De exemplu, ca parte a programului său Better Farms, Better Lives, Bayer va sprijini până la două milioane de ferme la scară mică afectate de COVID-19. Bayer lucrează, de asemenea, cu Inițiativa Challenge pentru a dezvolta soluții de planificare familială și sănătate reproductivă pentru femei și fete care trăiesc în zone urbane defavorizate din Africa și Asia. Anul trecut, Bayer a ajuns să ofere soluții de sănătate autonome mai accesibile pentru 42 de milioane de oameni din comunități care nu dispun de resurse economice sau medicale. Toate aceste activități contribuie la realizarea obiectivelor Bayer până în 2030: În țările cu venituri mici și medii, Bayer își propune să se asigure că 100 de milioane de fermieri au acces la metode agricole moderne și 100 de milioane de femei au acces la resurse moderne de planificare familială. Bayer speră, de asemenea, să ofere 100 de milioane de oameni acces la asistență medicală zilnică.
Procesul anual de evaluare a CDP este recunoscut pe scară largă ca standardul de aur în ceea ce privește transparența performanțelor corporaților în materie de mediu. În 2020, mai mult de 515 investitori care gestionează active în valoare de peste 106 trilioane de dolari și peste 150 de clienți majori cu cheltuieli legate de comenzi care depășesc 4 trilioane de dolari au solicitat companiilor să utilizeze platforma CDP pentru a dezvălui date despre impactul asupra mediului, riscurile și oportunitățile. Anul trecut, un număr record de 9600 de entități au intrat în evaluarea CDP. Criteriile utilizate au inclus conștientizarea și gestionarea riscurilor de mediu și dovezi ale bunelor practici.