• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Proiect MADR pentru reducerea sarcinilor administrative pentru fermieri!

    Ramona Dascălu -

    Proiect MADR pentru reducerea sarcinilor administrative pentru fermieri! Proiectul ”Consolidarea capacității MADR de a elabora politici și reglementări specifice în vederea implementării unui sistem strategic național pentru trasabilitatea și integritatea produselor agroalimentare”, gestionat și manageriat de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR), este cofinanţat din Fondul Social European (FSE), prin Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA).

    Proiectul a fost prezentat astăzi, într-o conferință de presă, susținută la sediul MADR.

    Potrivit unui comunicat de presă remis Agrointeligența – AGROINTEL.RO, obiectivul general al proiectului este acela de a întări capacitatea ministerului agriculturii, de a elabora propuneri de politici publice în domeniul agroalimentar bazate pe dovezi, de reducere a poverii administrative pentru mediul de afaceri și implementarea unor măsuri de simplificare pentru cetățeni prin:

    Proiectul se desfășoară pe o perioadă de 32 luni și are un buget estimat de 27.989.984,07 lei.

    Scopul proiectului este de a îmbunătăţi capacitatea MADR în a implementa, monitoriza și evalua activităţi de planificare strategică durabile.

    Sustenabilitatea alimentelor și dezvoltarea durabilă 

    Proiectul este conceput în jurul ideii de sustenabilitate, urmărind acoperirea în mod eficient a nevoilor specifice ale grupului țintă care să permită preluarea și multiplicarea unor ințiative similare în alte domenii de interes. Prin implementarea proiectului se au în vedere rezultatele pe termen mediu, scurt și efectele pe termen lung. Proiectul se adresează structurilor din MADR și ai altor instituții cu atribuții în domeniul industriei agroalimentare, participanți la grupurile de lucru interinstituționale. Pe lângă aceștia, în vederea sprijinirii activităților derulate în cadrul acestui proiect, vor fi implicate și toate entitățile economice de pe lanțul agroalimentar care vor avea acces dedicat la Sistemul Informatic Integrat de Management și Monitorizare în domeniul agroalimentar – SIIMM. Prin intermediul acestui program se urmărește introducerea unor proceduri simplificate pentru reducerea birocrației.

    Principalele activităţi ale proiectului sunt:

    Se va realiza analiza mediului intern și extern, identificarea soluțiilor și sistematizarea cadrului normativ necesar, formularea de propuneri pentru configurarea structurilor, optimizarea proceselor și pregătirea resurselor umane pentru elaborarea și punerea în aplicare a politicilor publice bazate pe dovezi referitoare la trasabilitatea și integritatea produselor agroalimentare, gestionarea situațiilor de criză din piață, de volatilitate a prețurilor sau epizootii/infestări cu boli sau dăunatori a culturilor, comercializarea și promovarea produselor agroalimentare și cuantificarea risipei alimentare.


    Te-ar mai putea interesa

    Mic fermier: ”Am stat cu dovlecii până s-au stricat. N-am reușit să îi vând. Rafturile magazinelor sunt pline de dovleci importați” Impozit pe solarii 2026. Gabi Corodeanu: Este imposibil de aplicat la persoanele fizice, dar se pot impozita cei cu II, PFA sau SRL A intrat în vigoare interdicția la pășunat până pe 24 aprilie. Excepție pentru anumite suprafețe

    Ultimele știri

    ”Bătaie” la ADS pe terenurile pentru tineri fermieri. Constract cu arendă de 2.540 de kilograme de grâu pe an Banca de Alimente, ediția de sărbători. Carrefour România și Crucea Roșie colectează alimente pentru peste 2.300 de familii vulnerabile ANF, avertisment privind starea culturilor în câmp: Aplicarea tratamentelor „preventiv” sau „din reflex” – bani cheltuiți inutil!