Doar 18% dintre români mai cumpără lactate de la fermieri! 57% merg la supermarket!
Ramona Dascălu -Un număr mic de românii își cumpără produsele lactate direct de la fermieri! Potrivit unui studiu, doar 18% dintre români au spus că achiziționează lactate direct de la producătorii locali, în vreme ce majoritatea românilor, 57% îți cumpără produsele din lapte, precum și laptele, din marile lanţuri de magazine.
Studiul despre consumul de lactate în rândul românilor, realizat de Reveal Marketing Research, a dezvăluit faptul că, în general, românii preferă să cumpere produse lactate din supermarketuri/hypermarketuri, în detrimentul magazinelor din proximitatea casei. Întrebaţi de unde preferă să cumpere fiecare categorie de produse lactate, în medie, 57% dintre respondenţi au declarat că aleg varianta supermaketurilor pentru aceste produse, comparativ cu doar 18% care spun că se duc la piaţă pentru a cumpăra lactate. Magazinele din apropierea casei sunt preferate în medie de 16% dintre români.
Când vine vorba de categorii de produse preferate de români, pe primul loc se află laptele – consumat zilnic de o treime din români (33%). Alte produse incluse de români în alimentaţia lor zilnică sunt: iaurtul sau produsele de tip sana/chefir/lapte bătut (menţionate de 21%), untul (menţionat de 20%) şi brânza telemea (menţionată de 18%).
Numai 30% dintre români își cumpără laptele din piață
Aproape jumătate dintre români (49%) spun că, de obicei, cumpără lapte de la supermarket/hypermarket, iar 30% îl cumpără mai degrabă de la piaţă. Deşi lanţurile de magazine sunt preferate în cea mai mare măsură de români, un sfert dintre aceştia (25%) spun că preferă să cumpere smântână, de exemplu, direct de la un producător local, scrie stiripesurse.ro.
Întrebaţi cât de loiali sunt atunci când vine vorba despre alegerea produselor lactate în general, 36% dintre români au spus că obişnuiesc să cumpere mereu acelaşi brand, indiferent de promoţiile de la raft. 46% dintre respondenţi au afirmat că alternează aceleaşi branduri, în funcţie de promoţiile găsite în magazin. În schimb, doar 12% dintre români spun că îşi fac aprovizionarea cu produse lactate, în funcţie de promoţiile de la raft şi nu cumpără mereu aceleaşi brand. Un procent de doar 6% dintre respondenţi spun că se uită la alte criterii atunci când fac cumpărăturile de lactate şi nu achiziţionează aceeaşi marcă. Alegerea lor este influenţată de reclame, ambalaje atractive sau de ingredientele produsului respectiv din categoria lactatelor.
Studiul şi-a propus să investigheze şi schimbările aduse de pandemie în ceea ce priveşte criteriile de alegere a produselor lactate de către români. Astfel, pentru 60% dintre respondenți, pandemia nu a adus schimbări în comportamentele lor de cumpărare. Ei declară că în continuare cumpără aceleaşi produse lactate ca înainte de izbucnirea pandemiei. Restul de 40% declară că au avut loc nişte schimbări, 36% spun că pe lângă produsele pe care le cumpărau şi înainte, adaugă în coş şi produse pe care le consideră mai sănătoase, iar 4% declară că acum cumpără alte produse decât înainte.
Studiul s-a bazat pe metoda CAWI (Computer Assisted Web Interview), în total fiind derulate 1.011 interviuri online cu respondenţi cu vârsta peste 18 ani, online users, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional urban şi rural în perioada 19-25 ianuarie 2021.