Încă un succes pentru magiunul Topoloveni: Ajunge în Dubai alături de șofran si brânza grecească
agrointeligenta.ro -Comisia Europeană a aprobat programul de promovare pentru produsele agricole în care a fost inclus si magiunul din prune Topoloveni.
La sfârșitul săptămânii trecute a avut loc si licitatia pentru stabilirea organismului de implementare a acestui program. Astfel, magiunul de prune Topoloveni va fi promovat în Dubai si America de Nord în parteneriat cu Asociatia Krokos Kozanis (producătorii de sofran) si Kourellas (producătorii de brânză traditională grecească), bugetul stabilit pentru producătorul român Sonimpex Topoloveni fiind de 544.204 euro.
”Este o asociere unică între cele trei produse, fiecare un simbol al calitătii în agricultura din țara de origine, programul european vizând produse de calitate, înregistrate si recunoscute de UE. Suntem bucuroși că acest program debutează în 2014, an în care sărbătorim centenarul magiunului din prune, 100 de ani de traditie gastronomică românescă. Sperăm ca pe data de 14 a fiecărei luni din 2014 să vă surprindem plăcut’, a declarat dna Bibiana Stanciulov, director general si unic actionar al Sonimpex Topoloveni.
Confom informatiilor transmise de CE, programele selectate vizează produse de calitate înregistrate si protejate ca DOP-uri (denumiri de origine protejate), IGP-uri (indicatii geografice protejate) si STG-uri (specialităti traditionale garantate), magiunul de prune Topoloveni fiind primul si singurul produs din România care a primit IGP.
Producătorul acoperă 20% din costuri
UE finantează 50 % din costul programului, urmând ca 30% să fie acoperiti de APIA —Agentia de Plăti si Interventie pentru Agricultură, iar 20% de producătorul Sonimpex Topoloveni.
După licitatia pentru stabilirea organismului de implementare urmează semnarea contractului cu APIA. O dată finalizate aceste proceduri, se trece la implementarea efectivă a programului de promovare, care include participarea la târguri, degustări si prezentări ale produselor care fac parte din proiect. Dubaiul reprezintă principala zonă pe care se vor concentra actiunile acestui program, după ce producătorii au făcut o analiză si au constatat că această piată este una cu potential foarte mare în următorii ani, consumatorii fiind oameni cu un nivel de trai ridicat, cunoscători si tot mai interesati de produsele alimentare sănătoase.