• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Grigore Horoi, Agricola Bacău: Prețul cărnii în țările UE este mai mare cu 35 – 60% decât la noi, deși costurile de producție sunt aceleași

    agrointeligenta.ro -

    Anul trecut a pus în dificultate mulți jucători de pe piața fermelor de păsări din România. Cele mai mari probleme întâmpinate au fost scăderea prețului la ouă și nivelul ridicat al costurilor de producție, mai ales în prima parte a anului.

    ”Vorbim în continuare de perioade dificile pentru producători, de necorelări juste între prețurile resurselor în aceste industrii și prețul de raft al cărnii, produselor din carne și ouălor pentru consum. Prețurile acestor produse în țările UE continuă să fie mai mari cu 35 – 60% în condițiile unor costuri similare cu ale noastre. Suntem hotărâți să ne continuăm trendul ascendent din ultimii ani”, a declarat Grigore Horoi, preşedintele Agricola Bacău.

    Exporturi mai mici cu 30%

    Anul trecut, Agricola Bacău a reușit să aibă o vânzări de carne de pui cu 8% mai mari față de 2012, deși a redus exporturile cu circa 30%. ”În anul 2013, 85% din carnea de pui comercializată a fost carne refrigerată. Exporturile s-au diminuat cu aproximativ 30% față de anul trecut (circa 12% din producţia de carne) deoarece ne-am concentrat mai mult pe piața internă, în special în zona retailului tradițional, unde livrăm astăzi 34% din producția de carne, față de 22% anul trecut”, a mai spus Grigore Horoi.

    Ouă ieftinite cu 21%

    La ouă consum, produse de Avicola Lumina Constanţa, parte a grupului din Bacpu, s-a înregistrat o diminuare a prețului mediu de vânzare de apoape 21% față de anul 2012. Creșterea cu aproape 14% a bucăţilor vândute în 2013 (59,534 mil. buc.) a condus la o diminuare cu doar 10% a cifrei de afaceri.

    „Ne consolidăm poziția de lideri de piață în România la grupa salamurilor crud-uscate, cu vânzări de 14% din total segment. De asemenea, sortimentul nostru cel mai de preț- Salamul de Sibiu AGRICOLA – a înregistrat pe parcursul anului tyrecut o cotă de piață medie valorică de 53%, respectiv o cotă medie în volum de 50% din total segment Salam de Sibiu comercializat pe piața internă. Anul trecut am vândut cu 9% mai mult Salam de Sibiu Agricola decât în anul 2012, în condițiile în care piața a înregistrat pentru prima dată o scădere și la acest segment ”, a precizat Grigore Horoi.

    Grupul de firme Agricola a înregistrat în 2013 o cifră totală de afaceri de 590,468 mil. lei (aprox. 133 mil. euro), similară celei din anul precedent, ca urmare a diminuării cifrei de afaceri la ouă consum, din cauza scăderii prețurilor, respectiv a cifrei de afaceri din business-ul cu nutrețuri combinate pentru rumegătoare produse la firma mixtă româno-franceză GA – Nutriție Animală, unde AGRICOLA deține 49% din acțiuni. În acest caz a fost vorba de o politică de vânzări orientată către gestionarea mai bună a încasărilor din creanțe.


    Te-ar mai putea interesa

    Un tânăr întors din Olanda și-a făcut plantație de lalele. Grădina poate fi vizitată gratuit Macerat de coada calului – rețetă. Beneficii Micii fermieri – subvenție APIA de 98,80 euro/ha. Banii se virează acum în conturi

    Ultimele știri

    Fermierii cu subvențiile în conturi înainte de Paște. Lista anunțată de APIA Program APIA de 1 Mai și Paște 2024. Zilele în care se mai fac plăți pentru subvenții Czajkowski, de la A050, cea mai performantă semănătoare pentru strip-till