• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • UE nu sprijină financiar transportul de animale vii și recomandă abatoarele de fermă

    Angelica Lefter -

    Uniunea Europeană nu are instrumente financiare cu care să ajute transportatorii de animale, dar recomandă abatoarele de fermă. Sunt cele două mari idei enunțate de doi oficiali de la Bruxelles în cadrul Comisiei de anchetă privind protecția animalelor în timpul transportului (ANIT).

    Europarlamentarul român Daniel Buda, coordonator din partea Grupului PPE și vicepreședinte în cadrul Comisiei de agricultură de la nivelul Parlamentul European, a cerut clarificări privind modul în care transportatorii pot fi ajutați să investească în mijloace moderne, care să asigure condiții mai bune pentru animalele vii pe care le transportă. Mai mult, Daniel Buda a subliniat că problemele cu care ne confruntăm astăzi sunt cauzate de faptul că legislația comunitară nu a fost pusă în aplicare temeinic la nivelul statelor membre.

    Daniel Buda, europarlamentar

    ”În cadrul Comisiei de anchetă privind protecția animalelor în timpul transportului (ANIT), a avut loc un schimb de opinii cu Comisia (DG SANTE) privind audierile ANIT și revizuirea Regulamentului 1/2005 privind protecția animalelor în timpul transportului. În calitate de coordonator din partea Grupului PPE, am atras atenția asupra faptului că dacă statele membre ar fi implementat legislația în vigoare, nu ne-am mai fi aflat în situația de astăzi, când ne confruntăm cu atâtea nereguli în ce privește bunăstarea animalelor pe timpul transportului. Întreruperea transportului de animale vii nu reprezintă o variantă de luat în considerare deoarece ar duce la falimentul industriei zootehnice din UE. Astfel, trebuie identificate mecanismele și măsurile prin care să asigurăm bunăstarea animalelor pe durata transportului animalelor vii, iar transportatorii de animale să fie sprijiniți financiar de UE în acest sens”, a notat Daniel Buda pe pagina sa de socializare.

    Zootehnia depinde de transporturile de animale vii

    Europarlamentarul român a arătat că în intervenția sa, a pus problema neimplementării legislației până la acest moment în unele țări europene, fapt care a dus la situația prezentă. Cu toate acestea, transportul de animale vii nu poate fi oprit, însă transportatorii pot fi ajutați cu fonduri europene pentru a asigura bunăstarea animalelor, este de părere Daniel Buda.

    ”Stimați colegi, am avut foarte multe discuții cu fermierii din România, Germania, Belgia, sau alte state și trebuie să pornim de la următoarea premisă: nu putem discuta astăzi de ceea ce înseamnă întreruperea transportului de animale vii, nici către țările din Asia, nici către țările din Golf, nici în interiorul UE.

    Industria zootehnică depinde practic de acest transport al animalelor. Preocuparea majoră pentru noi trebuie să fie de a identifica mecanismele și măsurile prin care să asigurăm bunăstarea animalelor pe durata transportului animalelor vii. Aș întreba reprezentantul Comisiei dacă există posibilitatea ca din resursele financiare pe care le avem la dispoziție, fie că discutăm de banii din Politica Agricolă Comună, fie că discutăm de alte resurse financiare, să le alocăm către acești transportatori de animale astfel încât ei să asigure o bunăstare a acestora pe durata transportului.

    Transportul animalelor are un impact major asupra calității cărnii, dacă discutăm de animalele care sunt abatorizate, pe de-o parte. Pe de altă parte, stimați colegi, dimensiunea transportului animalelor vii, de reproducție în interiorul UE și în afara UE este una importantă. Este clar în această situație că orice beneficiar a unor astfel animale are tot interesul să fie asigurată bunăstarea pe durata transportului pentru că altfel, acele animale nu ar putea să corespundă din punct de vedere al reproducției.

    De aceea, întrebarea mea ar fi următoarea: se întrevede posibilitatea de a se folosi bani europeni pentru transportatori în vederea asigurării unui nivel ridicat de bunăstare pe durata transportului? Mulțumesc” , a menționat europarlamentarul.

    Andrea Gavinelli, Reprezentant DG SANTE

    Nu există sprijin financiar pentru a îmbunătăți condițiile la transportul animalelor

    Reprezentantul DG SANTE, Andrea Gavinelli, a subliniat, la rândul său, că nu există instrumente specifice care să fie direcționate către taransportatori, cu alte cuvinte nu vor fi alocate fonduri europene speciale pentru îmbunătățirea acestei activități.

    „În acest moment, nu avem instrumente per se de sprijin pentru transportul de animale. Nu există instrumente specifice care să fie direcționate spre implementarea acestei legislații, în sensul în care să se sprijine companiile de transport. Totul se bazează pe inițiativă privată, multe companii au investit în calitate. Astăzi, nu avem instrumente financiare în UE pentru a sprijini transportul de calitate”, a spus oficialul DG SANTE.

    Revizuire importantă pentru 2023

    Gavinelli a arătat că ”avem oportunitatea foarte bună de a trece în revistă experiența acumulată de la adoptarea Regulamentului în 2005. Am avut mai multe intervenții pentru a ajuta la punerea în aplicare a Regulamentului. Pentru 2023, vom face o revizuire importantă. Se vor reflecta toate schimbările petrecute în ultimii 25 de ani. Este important să se investească în monitorizarea transportului. Statele membre nu aveau capacitatea suficientă pentru punerea în aplicare a Regulamentului, asta s-a subliniat în rapoartele recente”.

    În pofida investițiilor masive în instrumente axate pe formări ale transportatorilor și pe dezvoltarea tehnicilor, avem în continuare probleme și cerințe care nu sunt implementate adecvat. A început deja o revizie, însoțită de o consultare publică care va avea loc până la finalul acestui an, a mai spus oficialul DG SANTE.

    „Între timp, există o serie de etape, inclusiv examinarea raportului adoptat de ANIT. Această verificare va duce la realizarea unui document de lucru în 2022. Lucrăm la un acord cu Agenția de Siguranță Maritimă. Dorim să alcătuim o bază de date care să permită schimbul de date din statele membre pentru ca acestea să lucreze mai bine și mai eficient când vine vorba de controale. Insistăm asupra necesității prezenței unui doctor veterinar pe orice navă care transportă animalele. Toate elementele legate de formare și îmbunătățirea procesului vor fi folosite în continuare. Încercăm să includem și țările terțe și din vecinătate în activitățile noastre”, și-a încheiat expunerea reprezentantul DG SANTE, Andrea Gavinelli.

    Eric Thevenard – Șeful de unitate în cadrul Comisiei Europene Direcția de Sănătatea și Siguranță Alimentară

    Abatoarele de fermă, cu capacitate mică – o soluție

    Europarlamentarul Daniel Buda a redat și opinia șefului de unitate în cadrul Comisiei Europene Direcția de Sănătatea și Siguranță Alimentară, Eric Thevenard. Acesta a venit cu o propunere nouă, aceea de a autoriza sacrificarea la fermă a unui număr limitat de animale mari, iar tratarea carcaselor să se facă la abator.

    ”Vreau să explic pe scurt legat de abatoare și reguli. Noi nu reglementăm bunăstarea animalelor, ci regulile de igienă. În UE există abatoare fixe și mobile. Autorizarea abatoarelor mobile ține de competența statelor membre. UE permite statelor membre să sprijine construcția și facilitățile din aceste abatoare. Venim cu o nouă propunere, posibilitatea de sacrificare la fermă, un număr limitat de animale mari, iar tratarea carcaselor se va face la abator. Mi se pare că este un compromis bun pentru a avea și partea de igienă, dar și de bunăstare a animalelor. Până la 3 animale mari pot fi sacrificate sau până la 6 porci”, a menționat șeful de unitate în cadrul Comisiei Europene Direcția de Sănătatea și Siguranță Alimentară, Thevenard Eric, citat de europarlamentarul român Daniel Buda.


    Te-ar mai putea interesa

    Subvenții APIA 2024 – tranșa a doua. Plățile finale achitate pe hectar și cap de animal Tractoarele New Holland pe care fermierii le pot cumpăra prin Programul Rabla pentru Tractoare Primul județ în care DAJ anunță că a virat despăgubirile de secetă în conturile fermierilor!

    Ultimele știri

    Mega-focar de Pesta Micilor Rumegătoare în Bulgaria. Oierii au ascuns boala timp de 2 săptămâni Legume și fructe care se recoltează în luna noiembrie La aniversarea primilor 7 ani de activitate, Franciza RO concept OSCAR ajunge la 90 de benzinării