• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Cât costă și ce conține pâinea care a obținut primul atestat de produs tradițional din România

    agrointeligenta.ro -

    Mult așteptatul Registru național al produselor tradiționale a fost inaugurat astăzi la Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, unde a fost acordat primul atestat. Prețioasa recunoaștere a fost adjudecată de pâinea Adriana produsă în județul Brașov după o rețetă românească, din ingrediente locale.

    Atestatul de produs tradițional cu nr. 01 a fost acordat produsului „Pâine tradițională Adriana”, în urma verificării documentaţiei depuse la Direcția pentru Agricultură a județului Brașov. Delicatesa este fabricată la unitatea de producţie din localitatea Braşov și se obține din făină de grâu albă, care provine din zona Țara Bârsei, drojdie de panificație, sare iodată, cartofi din zona Brașov și Covasna și apă. Mai mult, potrivit reprezentantului producătorului, procedeul de obținere este tradițional, respectiv operațiile de pregătire a materiilor prime și auxiliare, dozarea acestora, divizarea aluatului, modelarea, baterea cojii și ambalarea se execută manual.

    Costul unei pâine cu greutatea de 2 kilograme este de 10 lei.

    „Pâinea noastră este realizată manual în proporție de 80% și o desfacem în magazinele noastre din Brașov, București și Sibiu. Firma are în jur de 70 de angajați”, a declarat astăzi Dan Andronic, consilier juridic al firmei.

    Recunoaștere de produs tradițional asigură calitatea

    El reclamă că la târgurile de produse tradiționale de multe ori adevărații producători nu reușesc să pătrundă. În schimb, mărfurile tradiționale sunt cumpărate de la ei si apoi revândute de diferiți comercianți, la prețuri mult mai mari, în târgurile de profil. Conform reprezentantului firmei brașovene, atestarea obținută pentru pâinea sa va ajuta producătorul să-și vândă mai ușor marfa ca produs tradițional în afara târgurilor de profil. „Atestatul și logo-ul vor ajuta, în primul rând, consumatorii să facă diferența între produsele tradiționale și alte mărfuri. La târgurile de produse tradiționale, pâinea noastră este vânduta de alți comercianți cu 16-20 de lei”, a susținut Andronic, citat de hotnews.ro.

    Produsul din județul Brașov a fost înregistrat în ,,Registrul naţional al produselor tradiţionale”, la poziţia 01, iar atestatul a fost emis de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale – Direcția Generală Industrie Alimentară – în data de 6 martie 2014, în baza ordinului nr. 724/2013 – Ordin comun al Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Ministerului Sănătăţii şi Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.

    „Când am demarat procesul de elaborare a unui act normativ pe segmentul produselor tradiţionale am ţinut cont de marea diversitate a produselor comercializate pe segmentul de nişă a acestor produse, a uriaşului potenţial al produselor tradiţionale româneşti care prin aplicarea unei legislaţii pe domeniu pot aduce beneficii considerabile economiei rurale, în special în zonele mai puţin favorizate sau îndepărtate, prin sporirea veniturilor producătorilor agricoli şi reţinerea populaţiei rurale în zonele respective”, a precizat ministrul Agriculturii, Daniel Constantin.

    Atestatele mai vechi, valabile încă 9 luni

    La data intrării în vigoare a ordinului nr. 724/2013 se abrogă Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale nr. 690/2004 pentru aprobarea Normei privind condiţiile şi criteriile pentru atestarea produselor tradiţionale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I nr. 938 din 14 octombrie 2004.

    Atestatele eliberate anterior rămân valabile nouă luni de la data intrării în vigoare a prezentului ordin. Eliberarea noului tip de atestat se face la solicitarea operatorului economic, după verificarea vechiului caiet de sarcini şi a spaţiului destinat producţiei, cu respectarea normelor impuse prin prezentul ordin.

    Re-atestarea și atestarea produselor tradiţionale româneşti în baza noului ordin va asigura o concurenţă loială între producători şi va spori credibilitatea produselor în ochii consumatorilor.

    Logo special pentru identificare

    Cei înregistraţii în Registrul Naţional al Produselor Tradiţionale (RNPT) vor avea pe etichetă un logo de produs tradiţional. Logoul naţional este proprietatea exclusivă a Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale. Folosirea logoului naţional fără respectarea condiţiilor prevăzute în prezentul ordin se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

    Produsul atestat ca tradiţional va reflecta aşteptările consumatorilor, fiind fabricat din materii prime locale, va prezenta o reţetă tradiţională specifică locului de prelucrare, şi va avea în procesul de obţinere şi operaţiuni de prelucrare manuale, toate acestea dovedind un mod de lucru tradiţional.


    Te-ar mai putea interesa

    Comunele din România unde fermierii primesc subvenții APIA în plus la hectar Când se plantează roșiile în grădină – calendar ANM a emis o alertă meteo de vijelii și averse torențiale în 18 județe până joi dimineață

    Ultimele știri

    Raport EFSA: Carnea de pasăre și ouăle produse în România sunt sigure pentru consum! John Enoiu, Naturevo – La ce să fie atenți fermierii după valul de ploi și temperaturi scăzute Adrian Pintea, MADR, anunț despre plata subvențiilor APIA