• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Petria Tăușance, doamna-dealer de utilaje agricole, organizează un super-demo sâmbătă în Timișoara

    Daniel Befu -

    Sâmbătă, pe 25 septembrie, între orele 10.00-16.00 în ferma didactică a USAMVB Timișoara (pe strada Calea Aradului 119), Petria Tăușance, fondatoarea companiei Real Deal, în parteneriat cu Universitatea de Agronomie bănățeană, Direcția Agricolă Județeană Timiș și Libra Bank, organizează pentru fermierii interesați o demonstrație practică de funcționare a utilajelor pentru viticultură, pomicultură și agricultură. Evenimentul se află la a doua ediție.

    Organizatorul, Real Deal SRL, din Bucovăț, județul Timiș, a primit dinspre CorporateLiveWire România, în cadrul Prestige Awards 2020-2021 premiul pentru ”Agricultural Support Service of the Year”, oferit pe baza nivelului de satisfacție al clienților pentru serviciile oferite.

    Clar, Petria Tăușance (46 ani) este o prezență inedită în lumea dealerilor de utilaje și echipamente agricole. În primul rând fiindcă este femeie, într-o activitate rezervată aproape bărbaților. În al doilea rând pentru că își gândește business-ul altfel decât ceilalți. Marea ei inovație este că organizează expoziții atipice de utilaje și echipamente agricole. În loc să le expună pe asfalt, încolonate ca un șir de soldați cuminți, timp de o zi pe an, femeia de afaceri le dă pe toate afară din showroom și le trimite la treabă în câmp, în livezi și în vii, unde face cu ele un show total. În al treilea rând, a condus cea mai mare fabrică din România într-una din nișele prelucrării lemnului. Nu în ultimul rând, ca element de culoare, e verișoară primară cu Vlad Tăușance, consultantul care a condus campania de comunicare online care a contribuit dramatic la schimbarea încadrării din cartea de muncă a lui Klaus Iohannis, din primar în președinte.

    Agrointeligența – AGROINTEL.RO a intervievat-o pe Petria Tăușance, despre ideea inedită de muta catwalk-ul de defilare a utilajelor în câmp, acolo unde le este locul.

    Agrointeligența: De unde au venit la precedenta ediție fermieri, ca să vadă utilajele și echipamentele la lucru? Demonstrația se adresează unui anumite nișe de agriculturi?

    Petria Tăușance: Din Timiș, Arad, Caraș, Hunedoara, Bihor, Mehedinți. Cam zona asta au venit acum 3 ani. Au venit fermieri axați pe viticultură, pomicultură, legumicultură și agricultura mare.

    Agrointeligența: Cum reușiți să-i atrageți dintr-un areal atât de extins?

    Petria Tăușance: În loc să fie o expoziție unde efectiv vezi utilajele cum stau frumos lustruite și curate acolo, practic utilajele vor lucra. Oamenii vor vedea efectiv ce poate să facă fiecare utilaj: dacă e bun, dacă nu e bun, dacă merită sau nu. În afară de asta, la prima ediție, dar la fel vom face și la cea de sâmbătă, am adus și reprezentanții producătorilor încât fermierii să aibă răspunsuri în timp real la orice întrebare tehnică posibilă și imposibilă.

    Agrointeligența: Câte astfel de evenimente știți să fie organizate de dealeri la nivel național?

    Petria Tăușance: Este singurul. Mie mi-a venit ideea datorită unei cliente care acum 3 ani, când încercam să îi explic diferența între un nebulizator și un atomizor și îi arătam poze cu cele două, mi-a zis: «Cucoană, asta fac și eu în photoshop. Mie arată-mi efectiv. Îmi trebuie 3 bucăți și le cumpăr, dar trebuie să îmi arăți în realitate, nu în poze». Fermierița respectivă a fost foarte deschisă. Si atunci mi-a venit ideea să facem o demonstrație, ca producătorii agricoli să vadă efectiv ce fac și cum funcționează utilajele și echipamentele pe care le comercializăm. M-am gândit că și eu, dacă e să mă duc să cumpăr și să dau o căruță de bani, aș vrea să văd că într-adevăr chiar face ceea ce-mi spune cel care mi-l vinde. Atunci m-am gândit că românii noștri nu au acces la tehnologie. Vă spun sincer, fermierul care are sub 300 ha nu este de interes pentru nimeni. Nici pentru a-l finanța, nici pentru firmele care vând utilaje agricole. Nu e de interes. Străinii vin la noi, cumpără terenuri și le exploatează, în contextul în care ei știu din țările lor de origine noua tehnologie. Românii însă nu, pentru că nimeni nu le-o prezintă. Cei care le-o oferă nu sunt interesați să le-o prezinte, ci sunt interesați doar să câștige. Și asta e o chestiune care pe mine mă doare. De aceea acum, la ediția a doua de demo-ului nostru, am adus alți producători și acum am alte utilaje cu tehnologii inovative. Efectiv pentru ca românul nostru, fermierul ăla care nu are bani să meargă la Hanovra, să aibă acces într-o locație unde să vadă efectiv și ultima tehnologie adresabilă lui: cum lucrează aceasta, ce ar putea să facă cu ea, cum ar putea să-și optimizeze efectiv lucrările în plantație, cum ar putea să le mecanizeze ca să fie mai bine pentru el. Asta nu le spune nimeni.

    Agrointeligența: Această inovație a dumneavoastră a dat roade? Ați vândut mai multe utilaje decât atunci când ați fi participat la o expoziție clasică în cadrul vreunui târg?

    Petria Tăușance: Da. Am calculat undeva cu 70-75% mai multe vânzări la ediția din urmă cu 3 ani, față de un eveniment public standard. După aceea a venit pandemia și n-am mai putut să reedităm demonstrația practică cu utilajele în câmp. Clienți au fost mult mai mulți decât cei pe care îi poți atrage la o expoziție statică. Practic, la expoziția statică, ca să fim sinceri- nu știu câți vânzători de utilaje spun adevărul sau nu- nu atragi clienți, ci contează că ești prezent acolo. Și că află lumea că încă ești, că n-ai falimentat, că n-ai dispărut de pe piață. Însă adevărul este că nu se atrag prea mulți clienți la o expoziție statică. În schimb, la demonstrația de acum 3 ani am vândut absolut tot ce am avut și cred că am avut vreo 14 utilaje care au lucrat efectiv, care au făcut demonstrația practică. Le-am vândut pe toate și după aceea am avut foarte multe comenzi, pentru că oamenii au văzut. E altceva!

    Agrointeligența: Doamna fermier de la care v-a venit ideea, cea care v-a cerut să nu-i mai arătați fotografii frumoase cu comparația între nebulizator și atomizor, până la urmă a cumpărat vreun utilaj?

    Petria Tăușance: A luat! Da! Însă a venit să vadă întâi. Dânsa avea nuci și trebuia ca substanța activă să ajungă la o anumită înălțime. Nu știu dacă știți, dar diferența între un atomizor și un nebulizator este că atomizorul clasic stropește cu picături, în timp ce nebulizatorul este pe principiul spargerii picăturii de apă cu substanță într-o ceaţă de mii de particule fine, de 3-4 microni. Eficiența stropirii este fantastică, pe lângă faptul că economisești substanța, care e scumpă, apă, motorină, oameni și alte cele, eficiența stropirii este fantastică. Dânsa vroia de fapt să vadă dacă într-adevăr echipamentul nebulizează așa cum îi arăt eu în poze și dacă norul de substanță activă ajunge la 9 m înălțime.

    Agrointeligența: Sunteți extrem de competitivă. Care e backgroundul dumneavoastră profesional?

    Petria Tăușance: Eu până în 2004 am condus o fabrică de producție ce nu are nici o legătură cu utilajele agricole. Am condus cea mai mare fabrică de producție din Europa pe anumite segmente de produse. E vorba de operațiuni de producție din domeniul lemnului, pentru marea distribuție din Europa și Asia. Când am intrat în domeniul utilajelor agricole, m-am gândit: «Câte să fie? 10-12 mașinării! Mare brânză!». Îmi amintesc că primul meu contact a fost cu Agritechnica de la Hanova unde am amețit de-a dreptul. Am realizat că de fapt e altceva, și nu există doar 10-12 tipuri de utilaje în lume. Mă descurc bine. Mai sunt și clienți care se uită așa, lung, la mine și punctează faptul că locul femeii ar fi altundeva, dar las să treacă pe lângă mine spusele lor și încerc să îi ajut. Sunt cumva obișnuită, fiindcă trebuie să știți că și domeniul celălalt în care am activat era tot domeniul bărbaților. Eu zic că dacă îți faci treaba bine și cei cu care colaborezi, fie că îți sunt furnizori sau clienți, ori efectiv colaboratori pe diverse segmente de servicii sau produse, atunci nu mai contează că ești femeie sau bărbat. Important este să fii serios, să oferi ceea ce promiți, ceea ce spui. Eu consider că asta e ce contează cu adevărat.

    Agrointeligența: Cum vă regăsiți în dealership-ul de utilaje și echipamente destinate agriculturii?

    Petria Tăușance: O fac cu plăcere. E natură, foarte multă natură. Eu când mă duc la clienți, nu mă duc în oraș, în birou. Mă duc în plantație, mă duc între pomi, mă duc într-o vie. E natură și e ceva viu, spre deosebire de tot ceea ce înseamnă oraș, betoane. Știu că nu corespunde cu ceea ce gândesc ceilalți, dar pentru mine e mai bine față de ce făceam înainte. Pentru mine, ca persoană, nu vorbesc strict profesional. Contactul agricultura e viață. Admiram acum câteva zile un stol cu sute de vrăbiuțe, în una din deplasările mele între două ferme. N-am văzut așa ceva până acum. E viață! E ceva la care noi ar trebui să ne întoarcem. E ceva ce au făcut bunicii noștri, strămoșii noștri. Da, practic asta este! Și mai e și Dumnezeu, care e peste tot.

    Agrointeligența: Vă ținem pumnii! Sănătate!


    Te-ar mai putea interesa

    Subvenții APIA 2024 – tranșa a doua. Plățile finale achitate pe hectar și cap de animal Tractoarele New Holland pe care fermierii le pot cumpăra prin Programul Rabla pentru Tractoare Ajutor de 42.000 de euro/fermă. Banii, direct în conturile fermierilor ca sumă forfetară

    Ultimele știri

    Fragedo, brandul de carne numărul 1 pentru copii: alegerea părinților pentru calitate și siguranță, 6 ani la rând Ucraina: 200.000 de fermieri în armată și terenuri agricole confiscate ANSVSA – 20 de ani de activitate. Adrian Chesnoiu: Autoritatea este esențială pentru sănătatea populației!