• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Florin Florea, unul din liderii zonali ai Ardealului în producția de ouă, s-a înscris în Asociaţia Forța Fermierilor

    Daniel Befu -

    Florin Florea (39 ani) a absolvit Zootehnia la USAMV Cluj ca șef de promoție în 2006. Totodată, are la bază și studii economice. El a pornit Albatros Gold în 2003 lângă orașul Alba Iulia, cu visul de a-și construi propria afacere în domeniul găinilor ouătoare.

    În 2017 a trecut de borna de 1 milion de euro profit, ca în prezent să aibă o cifră de afaceri de 16 milioane euro, cu un efectiv de 500.000 de păsări în ferme. Pe piață Albatros Gold se află în prezent în ”Top 5” furnizori de ouă de consum din Ardeal și în ”Top 3” furnizori de pui de înlocuire pentru fermele de găini ouătoare la nivel național.

    Decizia producătorului Florin Florea de a adera la Asociaţia Forța Fermierilor, vine după ce o perioadă de timp a urmărit cu atenție acțiunile publice ale structurii asociative.

    ”Am luat decizia de deveni membru pentru că îmi place cum pune problema Asociația Forța Fermierilor în ceea ce înseamnă agricultura și zootehnia din România. Sunt conștient de faptul că provocările cu care ne confruntăm acum sunt foarte mari și vor fi la fel de mari sau mai mari în continuare și numai printr-un dialog organizat putem să ajungem să supraviețuim, pentru că eu atât de dramatică văd acum situația în zootehnia din România, încât cam la supraviețuire mă gândesc”, explică motivele care l-au determinat să facă pasul de a se alătura celorlalți membri care formează comunitatea Forța Fermierilor.

    Prețul de vânzare a ajuns să reprezinte 70% din prețul de cost al ouălor

    Pentru Florin Florea, evoluțiile din ultimele luni din piață au devenit extrem de presante pentru jucătorii din domeniul aviculturii.

    ”Cea mai mare problemă pe care noi o avem acum în sectorul ouălor de consum, este că nu reușim să transmitem mai departe la raft creșterea de costuri de producție pe care noi o înregistrăm. Cu toții știm bine că prețul de vânzare al unui produs este format din suma costurilor de producție, la care se adaugă un adaos comercial mai mic sau mai mare, care să permită supraviețuirea și o dezvoltare ulterioară a companiei, o retehnologizare, pentru că ritmul cu care se schimbă tehnologia în domeniul nostru este foarte rapid. Însă la momentul la care noi avem creștere de cost pe partea de producție cu 80-100% și nu ni se acceptă nici măcar 5% creștere de preț de vânzare, e grav. Mie nu-mi vine să cred că nu se înțelege acest aspect, sau că cineva poate nega că știe ce se întâmplă. Dacă uleiul era 3,5 lei/l la raft și acum e 7 lei/l la raft, dacă făina de porumb era 1 leu/kg și acum e 2 lei/kg, dacă făina de grâu era 1,3 lei/kg și acum e 2,7-3 lei/kg, mi se pare normal și de bun simț ca și oul să fie dublu. Să nu mai fie 30 bani/bucata, ci să fie 60 bani/bucata, fiindcă noi nu acoperim în momentul de față nici 70% din costul de producție cu încasările din vânzări”, este profund îngrijorat producătorul.

    În vremuri tulburi, producătorii de ouă plătesc prețul costului redus de la raft

    Patronul Albatros Gold crede că explicația ține de gradul ridicat de vulnerabilitate pe care perisabilitatea produselor care ies pe ușile fermelor, o dă producătorilor din zootehnie, aspect speculat de comercianți.

    ”Carnea de pui și ouăle sunt niște produse cu specificitate aparte, în sensul necesității de a fi comercializate cât sunt proaspete, spre deosebire de alte produse rezultate din lanțul de producție agricol. La ulei, dacă nu vrei să-mi dai preț, vând floarea așa cum este, nu procesez, nu consum curent, trimit oamenii în concediu și îmi văd de treaba mea până când se reglează piața. La ouă nu pot. Găina mea trebuie să mănânce în fiecare zi, trebuie să-i dau să bea în fiecare zi, trebuie să-i mențin temperatura în fiecare zi, trebuie să plătesc curentul în fiecare zi și pe colegii mei care lucrează alături de mine, la fel. Același lucru se întâmplă și la puii de carne și atunci eu nu pot să opresc decât atunci când am distrus efectivul. Însă atunci când ai făcut asta, ai ieșit din piață. La noi e un domeniu greu. Pe vremea comunismului zootehnia avea grupă, fiindcă la noi nu există Crăciun, nu există Paște, nu există pauză. Animalelor le trebuie recoltate ouăle, puii au nevoie să fie hrăniți, curățenia trebuie menținută și la fel și starea lor de sănătate. Avem personal specializat puțin, iar dacă ai oprit și oamenii ți-au plecat, de unde îi mai aduni după aia, ca să repornești o fermă mare? În plus, odată ce-ai pus stop activității, îți pierzi contractele de livrare. Piața știe că tu ești silit să vinzi. Fermele nu au capacitate de stocare mai mult de 7 zile, retailerii mari nu primesc marfă mai veche de 7 zile și nici magazinele mici nu mai primesc marfă mai veche de 7 zile, deoarece după aceea oul mai stă 7 zile în magazin, mai stă 7 zile în frigiderul consumatorului final și iată că se împlinesc 28 de zile, cât e termenul de valabilitate. Noi trebuie să fim înțeleși de clienții noștri și trebuie să ne fie acceptate prețuri de vânzare normale, care să ne permită și nouă să trăim. E o problemă de supraviețuire”, trage un semnal de alarmă Florin Florea.

    Statul nu trebuie să permită limitarea pe moment a inflației prin sugrumarea afacerilor

    Așteptările cele mai urgente ale producătorului de la Forța Fermierilor sunt de a transmite mai departe problema cu care se confruntă către autoritățile de resort, care au putere de corectare a distorsiunilor din piață, în vremuri dominate de incertitudine și presiuni imense asupra agenților economici generate de creșterea costurilor energiei, cerealelor și plantelor tehnice și ale altor componente cheie din lanțul de producție.

    ”Sper ca Forța Fermierilor să responsabilizeze structurile statului, care pot să reglementeze această piață, pentru că eu consider că Parlamentul României, MADR, ANSVSA, Protecția Consumatorului și Consiliul Concurenței trebuie să reglementeze această piață a comerțului intern. Să nu lase România să piardă aceste două sectoare: carnea de pui și producția de ouă, pentru că totuși, sunt singurele sectoare din zootehnie care reușesc să asigure necesarul nostru de consum. Asta mai ales în condițiile în care tot zilnic văd că se discută de un posibil conflict militar între Rusia și Ucraina, țară cu care noi avem o lungime deloc neglijabilă de graniță comună. Vă dați seama ce se poate întâmpla dacă se închid granițele. În acel scenariu, noi românii, ce mâncăm, dacă ne falimentăm zootehnia? Eu știu că UE a spus că fiecare regiune trebuie să-și poată produce singură alimentele de bază, fiindcă e o chestiune de securitate alimentară. Iar carnea de pui și ouăle sunt alimente de bază. Porcul l-am pierdut. Ca producție internă de carne de porc, mai avem doar 5-20% din cât consumăm. Restul vine din import. Noroc că mai avem porci prin gospodării. Dar dacă se închid granițele, de unde mai cumpărăm carne? Nu e ok să fim lăsați să ne scufundăm”, atenționează Florin Florea, patronul Albatros Gold și cel mai proaspăt membru al Forței Fermierilor.

    Fermierii care doresc să devină membri ai Asociației Forța Fermierilor sunt rugați să dea e-mail la adresa contact@fortafermierilor.ro sau să sune la 0733.528.655. De asemenea, reprezentanții AFF pot fi contactați și prin intermediul paginii de Facebook Asociația Forța Fermierilor


    Te-ar mai putea interesa

    Lege nouă în vigoare la ANAF pentru impozitarea micilor fermieri! Primul îngheț la culturile din câmp. Alexander Degianski, fermier: O iarnă blândă, coșmarul unui agronom Ce putem planta lângă sau sub un nuc

    Ultimele știri

    Avans APIA 2024 – ultima oră! Prag depășit pentru plățile către fermieri! ANSVSA – 20 de ani de activitate. Adrian Pintea, MADR: Autoritatea și-a câștigat încrederea nu doar pe plan național, ci și pe scena europeană Auchan și Cora – amenzi uriașe de la Consiliul Concurenței! Judecătorii le-au respins contestațiile!