• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Apelul fermierilor: Fluidizați traficul în vama Sculeni! Camioanele cu cereale stau cu zilele să intre în România!

    Angelica Lefter -

    Apel din rândul fermierilor pentru rezolvarea situației create de traficul infernal din vama Sculeni, la granița României cu Republica Moldova. Camioanele încărcate cu cereale așteaptă cu zilele pentru a intra în țară, iar în ciuda aglomerației, efectivele de la vamă nu au fost încă suplimentate.

    Transporturile de cereale sunt întârziate la granița cu Republica Moldova. Șoferii așteaptă zile întregi pentru a trece granița spre România, pe la vama Sculeni, județul Iași, fapt care duce la pierderi pentru firmele românești importatoare și întind la maxim nervii transportatorilor.

    Fermierul Vasile Balcan, director al SC Marsat Roman

    Fermierul Vasile Balcan, membru în Senatul Asociației Forța Fermierilor și director al SC Marsat Roman din județul Neamț, face un apel către autorități să fluidizeze traficul la această graniță, întârzierile nefiind justificate, iar pierderile firmelor însemnate.

    Cozi de 6-7 kilometri la vama Sculeni, TIR-urile așteaptă și o săptămână să poată trece granița

    Vasile Balcan a dezvăluit că s-au format cozi de 6-7 kilometri la vama Sculeni, astfel încât se poate face doar un transport pe săptămână, numind situația un ”calvar”. Mai mult, directorul societății comerciale Marsat cere de urgență intervenția autorităților.

    ”Calvarul din vama Sculeni! Trecerea de frontieră dintre Moldova și România, pe la vama Sculeni, este o piatră de încercare atât pentru șoferi cât și pentru societățile care au de transportat cereale din Moldova. Staționarea aici este de 3-4 zile, la cozi de 6-7 km, astfel încât nu se poate face decât maxim o cursă pe săptămână, chiar dacă distanța de la Român la depozitul nostru de la Drochia este de doar 240 km. Este adevărat că în ultima perioadă s-au mai mărit numărul transporturilor de cereale, dar în vamă nu s-a făcut nicio suplimentare de personal, timpii de așteptare la vămuire sunt inexplicabili de mari, cauzând pierderi foarte mari societăților comerciale, crescând cu 50-100 % cheltuiala pe tonă transportată. Oare România, prin ANAF, nu are nici un interes să fluidizeze acest trafic de frontieră ?!!” se întreabă directorul SC Marsat Roman.

    Vasile Balcan: ”Avem 16 Tir-uri în vamă acum de duminică și probabil vor ajunge în țară joi”

    Vasile Balcan a spus pentru Agrointeligența – AROINTEL.RO că TIR-urile încărcate cu cereale stau în vamă aproape o săptămână, cheltuielile de staționare sunt foarte mari, iar șoferii nu mai au răbdare.  Directorul SC Marsat Roman a menționat că 16 TIR-uri care aparțin firmei așteaptă acum în vama Sculeni.

    ”Este chiar un calvar pentru noi, avem de adus, nu doar noi, sunt mai multe societăți. TIR-urile stau aproape o săptămână, am mașini de duminică ce abia acum s-au apropiat de vamă, probabil mâine sau joi vor trece. Se merge foarte, foarte încet. Timpii alocați la mașini sunt foarte lungi, noaptea aproape nu se înaintează deloc. Tot este invocat numărul de personal. Pentru noi, ca să ținem șoferii 4-5 zile în vamă este foarte greu. În primul rând că ne pleacă oamenii. Nu mai zic cheltuielile și în plus cantitățile pe care trebuie să le aducem săptămânal. Înainte făceam câte 2 curse. Noi scăpam de vama de la Sculeni și apoi trebuie să venim în vamă la Iași. Nu prindem până în 15:00, stăm a doua zi. Vinerea nu prindem până în 13:00, dacă vor vin, dacă nu până luni, e ceva…parcă nu se vrea, cred că nu se vrea că dacă s-ar vrea s-ar putea fluidiza foarte repede. Noi avem o firmă care achiziționează cereale, avem vreo 7.000 de tone de porumb de cărat din Republica Moldova, de la Drochia, unde avem un depozit de 40.000 de tone. Sunt 240 de kilometri până acolo, pe care noi îi facem într-o săptămână în acest ritm. Avem 16 TIR-uri în vamă acum de duminică așteaptă”, a explicat fermierul.

    Costurile pentru o cursă pe săptămână s-au dublat de când marfa stă blocată în vamă cu zilele

    Directorul SC Marsat Roman, Vasile Balcan cere autorităților să intervină pentru fluidizarea traficului în vama Sculeni deoarece consecințele întârzierilor pot fi grave.

    ”ANAF-ul care are în subordine vama, ar trebui să ia măsuri! În primul rând să suplimenteze personalul, dacă aceasta este problema, deși ar putea fi și alte chestiuni organizatorice acolo. Noi am sunat și ne spun că au lipsă de personal. Cozile se tot fac pentru că nu este fluidizare la trafic. Vorbim de mărfuri vrac, care vin vămuite, cu certificate sanitare-veterinare, deci practic au de făcut o cântărire și medicul pe care îl au în vamă să dea viza. Sunt foarte, foarte înceți. TIR-urile nu au mișcat aproape deloc noaptea trecută. La o cursă pe săptămână ne ducem la cheltuieli duble pentru un transport. Până acum era cam 100 de lei pe tonă transportul, incluzând cheltuielile de vămuire. Acum, cu diurna la șoferi și cu rovinietele, avem dublă plată. Nu realizăm nici indicatorii cum trebuie, avem contracte de furnizat cerealele și în loc dă duc să zicem 800 de tone, duc 400. Interesul ANAF la toate punctele de vamă ar trebui să fie că România câștigă prin aceste importuri, noi aproape lucrăm în pierdere acum, plus nervii la pământ, să stai atâtea zile acolo”, a declarat pentru Agrointeligența – AGROINTEL.RO, Vasile Balcan.

    Directorul SC Marsat Roman spune că a luat legătura cu autoritățile din cadrul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR), care au promis că se vor consulta cu Ministerul de Finanțe pentru a se putea rezolva situația din vama Sculeni.

    ”Prin intermediul Asociației Forța Fermierilor, fac apel ca lucrurile să se miște! Trebuie date niște semnale, nu este vorba doar de mine, sunt foarte multe TIR-uri. Vrem doar o fluidizare în vamă, nu cerem alte facilități!”, a transmis Directorul SC Marsat Roman, Vasile Balcan.

     


    Te-ar mai putea interesa

    Tractoarele Zetor pe care fermierii le pot cumpăra prin programul Rabla pentru Tractoare Piața cerealelor, din nou sub presiune. Prețuri la zi Tractoarele New Holland pe care fermierii le pot cumpăra prin Programul Rabla pentru Tractoare

    Ultimele știri

    Avans APIA 2024 – ultima oră! Prag depășit pentru plățile către fermieri! ANSVSA – 20 de ani de activitate. Adrian Pintea, MADR: Autoritatea și-a câștigat încrederea nu doar pe plan național, ci și pe scena europeană Auchan și Cora – amenzi uriașe de la Consiliul Concurenței! Judecătorii le-au respins contestațiile!