• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • agrointel.ro
  • Ştiri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Agribusiness
  • Anunțuri
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Ce s-a întâmplat cu traficul din vama Sculeni după articolul Agrointeligența!

    Angelica Lefter -

    Situația fluxului de trafic din vama Sculeni, la granița României cu Republica Moldova, s-a îmbunătățit considerabil după ce publicația noastră a sesizat public că TIR-urile au ajuns să stea la punctul de trecere chiar și o săptămână. Din informațiile primite, fluxul este acum unul aproape de normalitate, fiind suplimentat personalul de control.

    Traficul prin vama Sculeni, județul Iași, s-a îmbunătățit, după apariția articolului marca Agrointeligența – AGROINTEL.RO care semnala că toate camioanele cu cereale importate din țara vecină așteptau zile întregi pentru a putea trece în România, fapt care a creat pierderi firmelor românești și a întins la maxim nervii șoferilor.

    În acest moment, se pare că timpii de așteptare în vama Sculeni sunt mai mici, iar firmele transportatoare își pot desfășura activitatea în ritm normal.

    Informația a fost confirmată de fermierul Vasile Balcan, membru în Senatul Asociației Forța Fermierilor și director al SC Marsat Roman din județul Neamț, care la finalul lunii martie făcea un apel prin intermediul Agrointeligența – AGROINTEL.RO la fluidizarea traficului prin această vamă deoarece camioanele cu cereale importate din Republica Moldova așteptau cu zilele să intre în țară.

    O cursă ce se făcea într-o săptămână, acum se face în două zile

    ”Materialul realizat de Agrointeligența a avut în mare parte efect. Acum s-a dat drumul prin vamă, la două zile fac deja o cursă. Situația s-a îmbunătățit, oricum era o chestiune de organizare, pur și simplu se făcea vamă foarte greu, cred că a fost vorba de o delăsare, ca peste tot. Săptămâna aceasta am făcut 2 curse, nu pot să o fac pe a treia că vine sâmbăta. De exemplu, cei care au venit duminică au trecut direct la ora 10:00 erau în vama Iași, la 12:00, luni, erau la mine, deci a mers foarte bine. Important este să fie o fluiditate. Sigur că apar mașini multe, dar dacă este traficul fluidizat….Am înțeles că a fost acolo o delegație din Republica Moldova, că mai vin acum ucraineni, să facă un culoar verde, că au dat și ei drumul la exporturi, încă nu l-au făcut, dar așa se vrea. Pe calea ferată este greu, au niște prețuri foarte mari”, a menționat fermierul Vasile Balcan, directorul SC Marsat Roman.

    La finalul lunii martie, fermierii făceau un apel, prin intermediul Agrointeligența – AGROINTEL.RO pentru suplimentarea personalului la vama Sculeni, la granița României cu Republica Moldova. Camioanele încărcate cu cereale așteptau cu zilele pentru a intra în țară, fapt care ducea la pierderi pentru firmele românești importatoare, dar și la o situație tensionată a șoferilor care petreceau aproape o săptămână la graniță până să poată trece în România, stând la cozi și de 17 kilometri.


    Te-ar mai putea interesa

    Garda de Mediu le răspunde celor deranjați de mirosul provenit de la fertilizările cu gunoi de grajd Gogoșarii, anul acesta: 8 lei/kg la poarta fermei și 19 lei/kg la piață! O firmă care asambla telefoane iPhone a trecut la producția de tractoare electrice

    Ultimele știri

    Emiratele Arabe Unite încep să-și producă propriile furaje în sere hidroponice Soiul de roșii Marmande: productivitate, rezistență la boli și dăunători Spania se confruntă cu cea mai gravă secetă din istoria recentă a țării