• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Ştiri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Navele rusești au interdicție în porturile românești. Excepție fac cele care transportă produse agricole sau alimentare

    Angelica Lefter -

    Interdicție pentru navele rusești în porturile românești. Nicio navă rusească nu mai are acces în porturile României de la Marea Neagră sau Dunăre, de duminică – 17 aprilie.

    Decizia a fost luată de Ministerul Transporturilor care astfel se aliniază regulamentelor Uniunii Europene.

    Cu toate acestea, excepție de la regulă vor face navele rusești care transportă produse agricole și alimentare, produse chimice, gaze naturale și petrol, combustibil nuclear, cărbune, produse medicale, dar și transporturile umanitare.

    De asemenea, accesul este permis și pentru navele care au nevoie de o escală de urgență din motive de siguranță maritimă, pentru cele care au nevoie de asistență sau care caută un loc de refugiu.

    Într-un comunicat al Autorității Navale Române este interzis accesul în porturile românești al oricărei nave înmatriculate sub pavilionul Rusiei, inclusiv al navelor care și-au schimbat pavilionul rus în pavilionul oricărui alt stat sau care și-au schimbat înmatricularea în Rusia în înmatricularea în oricare alt stat, după 24 februarie 2022.

    În informare se mai arată că interdicția este valabilă inclusiv pentru iahturi (definite ca ambarcațiune cu lungimea mai mare de 15 metri), adică vasele care nu transportă mărfuri  sau care nu au la bord mai mult de 12 pasageri. Totodată, nu au voie în porturile românești nici ambarcațiunile de agrement sau ”motovehiculele nautice”.

    ”(1) Se interzice accesul după 16 aprilie 2022 în porturile situate pe teritoriul Uniunii al oricărei nave înmatriculate sub pavilionul Rusiei.

    (2) Alineatul (1) se aplică navelor care și-au schimbat pavilionul rus în pavilionul oricărui alt stat sau care și-au schimbat înmatricularea în Rusia în înmatricularea în oricare alt stat după 24 februarie 2022.

    (3) În sensul prezentului articol, «navă» înseamnă:

    (4) Alineatul (1) nu se aplică în cazul unei nave care are nevoie de asistență și care caută un loc de refugiu sau care are nevoie de o escală de urgență într-un port din motive de siguranță maritimă sau din motive de salvare a unor vieți omenești pe mare.

    (5) Prin derogare de la alineatul (1), autoritățile competente pot autoriza o navă să aibă acces întrun port, în condițiile pe care le consideră adecvate, după ce au stabilit că accesul este necesar pentru:

    (a) achiziționarea, importul sau transportul în Uniune de gaze naturale și petrol, inclusiv produse obținute prin rafinarea petrolului, titan, aluminiu, cupru, nichel, paladiu și minereu de fier, precum și anumite produse chimice și produse din fier astfel cum sunt menționate în anexa XXIV;

    (b) achiziționarea, importul sau transportul de produse farmaceutice, medicale, agricole și alimentare, inclusiv grâu și fertilizatori al căror import, achiziționare și transport sunt permise în temeiul prezentului regulament;

    (c) scopuri umanitare;

    (d) transportul combustibilului nuclear și al altor produse strict necesare funcționării capacităților nucleare civile;

    (e) achiziționarea, importul sau transportul în Uniune de cărbune și alți combustibili fosili solizi, astfel cum sunt enumerați în anexa XXII, până la 10 august 2022”, arată Autoritatea Navală Română

    Uniunea Europeană a adoptat la data de 8 aprilie, un al cincilea pachet de sancțiuni împotriva Rusiei, acesta incluzând și o interdicție pe importurile de cărbune, lemn, chimicale, dar și alte produse, potrivit Reuters.

    Noile măsuri interzic intrarea vaselor sau camioanelor rusești pe teritoriul Uniunii Europene. De asemenea, tranzacțiile cu patru bănci din Rusia, inclusiv VTB, vor fi sistate și interzise.

    Interdicția pe importurile de cărbune va intra, însă, în vigoare, abia din a doua săptămână a lunii august, însă între timp nu mai pot fi semnate contracte noi.

    Contractele existente vor fi reziliate oficial din a doua săptămână a lunii august, acest lucru însemnând că Rusia va continua să primească bani pe exporturile de cărbune până la acel moment.


    Te-ar mai putea interesa

    Economiștii americani avertizează că prețurile la porumb urmează să mai scadă Traficul navelor pe canalul Sulina şi braţul Chilia s-a dublat în ultimii ani Ucraina cere ajutorul României în exportul de cereale. S-a propus o nouă rută pe Dunăre Franța și Polonia au cerut UE monitorizarea mai atentă a producției de cereale din Ucraina Egiptul a cumpărat 120.000 de tone de porumb din Ucraina. Vezi prețul!

    Ultimele știri

    Franța interzice importul de legume și fructe tratate cu substanțe interzise în UE Fermierii români au cerut la Bruxelles un preț de intervenție de minim 200 euro pe tona de grâu Fermier cercetat penal pentru depozitarea improprie a 24 de tone de azotat de amoniu Dacian Cioloș va transmite la Bruxelles un set de propuneri pentru Politica Agricolă Comună (PAC) APIA a început plata subvenției de 73 euro/ha