Concurs organizat de MADR pentru ocuparea unei poziții-cheie
Roxana Dobre -Una dintre instituțiile-cheie care se află în subordinea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) își caută conducere. Ministerul de resort a scos la concurs un post de director general pentru Agenția Naționale pentru Pescuit și Acvacultură (ANPA). Examenul se va ține la sediul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale în data 6 decembrie, ora 10:00 proba scrisă iar interviul se va derula într-un termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise.
Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) a anunțat scoaterea la concurs a funcţiei publice de conducere de stat vacante de președinte – director general din cadrul Agenției Naționale penru Pescuit și Acvacultură, instituție publică aflată în subordinea ministerului de resort.
În prezent agenția este condusă de Marian Avram, cel care a fost numit în martie 2022 prin detaşare de la Direcţia Sanitar Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (DSVSA) Tulcea, unde îndeplinea funcţia de şef serviciu. Funcţia rămăsese la acea vreme vacantă după ce fostul preşedinte-director general, Ioan Dobrotchi, şi-a dat demisia la doar şase luni de la numire (septembrie 2021) iar nominalizarea lui Marian Avram a venit prin ordin de ministru.
Ce condiții trebuie să îndeplinească viitorul director al ANPA
Dosarele de înscriere la concurs se depun la sediul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale din B-dul. Carol I nr.2-4, sector 3, București, până la 21 noiembrie, la secretarul comisiei de concurs – Ionela Ștefan, consilier superior, e-mail: ionela.stefan@madr.ro, tel. 021.307.23.26.
Potrivit MADR, candidații trebuie să îndeplinească condițiile prevăzute la art. 465 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
Condiţii specifice:
-studii universitare de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice, absolvite cu diplomă sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 153 alin. (2) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare,
-studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul științelor economice, zootehnie, medicină veterinară, agronomie sau inginerie navală și navigație,
-vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice: minimum 7 ani.
Durata normala a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână
Ce documente sunt necesare pentru depunerea dosarului în concurs
În vederea participării la concurs, conform Hotărârii de Guvern (HG) nr. 611/2008, cu modificările și completările ulterioare, candidaţii depun dosarul de concurs care va conţine în mod obligatoriu:
a) formularul de înscriere;
b) curriculum vitae, modelul comun european;
c) copia actului de identitate;
d) copii ale diplomelor de studii;
e) copie a diplomei de master în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, după caz, în situaţia în care diploma de absolvire sau de licenţă a candidatului nu este echivalentă cu diploma de studii universitare de master în specialitate, conform prevederilor art. 153 alin. (2) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
f) copia carnetului de muncă şi a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului/funcţiei sau pentru exercitarea profesiei;
g) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului;
h) cazierul judiciar;
i) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.
Ce atribuții va avea viitoarea conducere a ANPA
Atribuţiile postului:
- coordonează activitatea direcţiilor, serviciilor, compartimentelor, din subordine;
- coordonează şi conduce activitatea în strânsă colaborare cu directorii, reprezentând instituţia în raport cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, cu alte persoane juridice şi fizice;
- răspunde de managementul activităţii ANPA ca autoritate în domeniul pescuitului şi acvaculturii, prin stabilirea de măsuri şi acţiuni eficiente şi efective;
- urmăreşte încadrarea în fondurile alocate pentru activităţile prevăzute pentru ANPA de legislaţia în vigoare;
- coordonează derularea operaţiunilor financiare legate de gestionarea fondurilor provenite de la bugetul de stat;
- emite decizii în exercitarea atribuţiilor sale şi poate da împuternicire de reprezentare altor persoane din cadrul Agenţiei;
- asigură dezvoltarea sistemului de control managerial ţinând cont de specificul legal organizaţional, de personal şi de finanţare al ANPA;
- asigură elaborarea şi ulterior, aprobarea Codului de conduită şi etică al ANPA, ca mijloc de comunicare uniformă a valorilor etice de către toţi salariaţii;
- asigură angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor în limita creditelor bugetare alocate şi aprobate, potrivit prevederilor legale;
- răspunde de aplicarea şi gestionarea măsurilor de securitate şi sănătate în muncă şi PSI;
- organizează şi controlează realizarea în termen a sarcinilor stabilite de ministru, secretarul de stat coordonator şi secretarul general al MADR;
- stabileşte numărul de personal pe Direcţii/Servicii/Compartimente, în limita posturilor aprobate prin organigramă;
- răspunde de repartizarea echilibrată a atribuţiilor pentru fiecare salariat, aprobând fişa postului pentru salariaţii ANPA;
- organizează şi urmăreşte ca personalul din subordine să cunoască legislaţia care reglementează activităţile compartimentelor ANPA;
- aprobă planul de pregătire a personalului de specialitate din aparatul central şi din filialele regionale pe domenii de activitate;
- participă la elaborarea sau realizează efectiv lucrări de complexitate sau importanţă deosebită;
- repartizează spre rezolvare corespondenţa, precum şi celelalte documente adresate Agenţiei şi dă îndrumări în vederea rezolvării acestora în termenul stabilit potrivit legii;
- aprobă şi semnează potrivit competenţelor stabilite pe linie ierarhică, lucrările de specialitate şi corespondenţa realizată în cadrul ANPA;
- stabileşte, în limita competenţelor acordate, cadrul relaţiilor de colaborare cu alte compartimente din minister, din alte ministere, organe centrale şi locale, organisme şi instituţii internaţionale;
- aprobă programarea concediilor de odihnă pentru personalul ANPA;
- aprobă deplasările pe teren, foile de prezentă, CFP, învoiri, concedii medicale, concedii legale pentru personalul ANPA;
- stabileşte măsuri de aplicare a Regulamentului intern, sancţionează abaterile în limita competenţelor ce îi revin;
- asigură ca normele de disciplină şi ordine prevăzute în Regulamentul intern să fie respectate de către salariaţii ANPA;
- aprobă încadrarea în muncă, promovarea, transferul sau încetarea raporturilor de serviciu sau, după caz, contractul individual de muncă pentru personalul ANPA;
- organizează activitatea de rezolvare a cererilor şi sesizărilor cetăţenilor şi soluţionează problemele de specialitate din ANPA;
- răspunde în faţa ministrului, a secretarului de stat coordonator sau, după caz, a secretarului general, pentru activitatea desfăşurată;
- aprobă încheierea de contracte de către ANPA;
- aprobă operaţiuni de plăţi şi încasări în numele ANPA.
Atribuții specifice acordului de delegare:
- Realizează activități privind îndeplinirea sarcinilor de raportare în cadrul Programului Operațional pentru Pescuit 2007-2013 și Programului Operațional pentru Pescuit 2014-2020,
finanțate din Fondul European pentru Pescuit, respectiv Fondul European pentru Pescuit și Afaceri Maritime (FEPAM) și de la bugetul de stat, conform Acordului de delegare nr.
322230/19.04.2016/ DGP AM POPAM și nr. 3187/19.04.2016/ ANPA pentru unele activități de gestionare a asistenței financiare nerambursabile comunitare în cadrul Programului Operațional pentru Pescuit 2007-2013 și Programului Operațional pentru Pescuit 2014-2020; - coordonează activitatea de monitorizare şi raportare de politici publice (strategii, planuri);
- coordonează activitatea de planificare strategică;
- coordonează activitatea de elaborare și implementare a proiectelor pentru dezvoltarea sectorului de pescuit, acvacultură, procesare şi comercializare a peştelui;
- coordonează realizarea unor activităţi privind îndeplinirea sarcinilor de raportare în cadrul POP 2007-2013 şi POPAM 2014-2020, finanţate din fondul European pentru Pescuit, Fondul
European pentru Pescuit şi Afaceri Maritime (FEPAM) şi de la bugetul de stat; - coordonează activitatea raportare a situaţiei beneficiarilor care au încheiate contracte/ordine de finanţare nerambursabilă şi au justificat îndeplinirea criteriilor de eligibilitate prin prezentarea contractelor de concesiune/arendă/închiriere a unor suprafeţe de teren aflate permanent sub luciu de apă, încheiate cu ANPA;
- coordonează activitatea cu privire la situaţia licenţelor de acvacultură sau pescuit emise beneficiarilor de fonduri nerambursabile;
- coordonează activitatea verificare pe teren cu privire la modificările intervenite în structura suprafeţelor de teren urmare a aplicării legilor fondului funciar şi predării unor suprafețe către comisiile locale pentru stabilirea dreptului de proprietate privată și le raportează către structura centrală a ANPA;
- coordonează activitatea de raportare a rezultatele verificărilor pe teren efectuate la beneficiarii POP 2007-2013 şi POPAM 2014-2020;
- coordonează activitatea de monitorizare și raportare a gradului de realizare a indicatorilor de producţie a obiectivelor de investiţii implementate prin POP 2007-2013 şi POPAM 2014-2020;
- coordonează activitatea de transmitere a datelor rezultate din procesele verbale de constatare a neregulilor şi de stabilire a creanţelor bugetare, după caz;
- coordonează activitatea de colectare și de transmitere a datelor statistice din sectorul pescuitului şi acvaculturii;
- coordonează activitatea de evaluare a lucrărilor de investiții aflate în curs de realizare la solicitarea DGP – AM POPAM;
- coordonează activitatea de stabilire a necesității și oportunității solicitărilor de încheiere de acte adiționale la contractele de finanțare nerambursabilă cu privire la modificări de soluții tehnice, constructive etc., venite din partea beneficiarilor către DGP – AM POPAM;
- coordonează activitatea de realizare a acțiunilor de inspecție și control prevăzute în POPAM 2014-2020;
- coordonează activitatea de realizare a documentației și a informațiilor solicitate de către DGP – AM POPAM în formatul și transmiterea acestora la termenele solicitate;
- arhivează documentele și informațiile solicitate și transmise DGP – AM POPAM atât pe suport de hârtie, cât și în format electronic;
- coordonează activitatea grupurilor de lucru permanente care va asigura realizarea procedurilor operaționale sau de sistem din domeniul de competență;
- coordonează activitatea de elaborare a raportului anual al ANPA privind îndeplinirea sarcinilor delegate, rezultatelor obţinute şi a altor aspecte relevante;
- se asigură de luarea tuturor măsurilor necesare pentru evitarea situațiilor de natură să determine apariția eventualelor conflicte de interese și a incompatibilităților;
- asigură punerea la dispoziția DGP – AM POPAM, structurilor de control ale Comisiei Europene sau a structurilor abilitate prin legislația națională, documentele aferente activităților desfășurate în baza acordului de delegare;
- se obligă să respecte pe toată perioada derulării acordului de delegare, confidențialitatea documentelor, informațiilor și a adatelor cu caracter personal, în conformitate cu normele legale în vigoare aplicabile;
- aduce la cunoștință, în scris, superiorilor săi ierarhici, încălcări ale legislației, de către alți funcționari sau autorități publice, care pot constitui indicii de fraudă.