• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Portul Sulina, blocat. Peste 70 de nave cu cereale din Ucraina așteaptă de zile întregi să poată intra

    Angelica Lefter -

    Zeci de nave ucrainene încărcate cu cereale așteaptă să intre în Portul Sulina, la controlul de frontieră. Din cauză că verificările sunt făcute prin doar trei puncte de acostare, sunt întârzieri mari și blocaje, iar timpii de așteptare sunt și de câteva zile.

    Potrivit tomisnews.ro, peste 70 de nave ucrainene încărcate cu marfă, în special cereale, aşteaptă să intre în Portul Sulina. Reprezentantul al Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos Galaţi, Ciprian Cotigă, a declarat pentru Digi24 că problema o reprezintă faptul că că porturile sunt dimensionate pentru o anumită şarjă de marfă şi că nu se poate trece deodată de la 3-4 nave la 70-80.

    ”Sunt de aproape cinci ori mai multe nave decât în condiţii normale. Principala încărcătură o reprezintă cerealele, dar ele transportă şi tancuri sau motorină. Problema e că toate porturile sunt dimensionate pentru o anumită şarjă de marfă, nu putem deodată trece de la 3-4 nave la 70-80 de nave. Se creează priorităţi, dar acesta e nivelul pentru verificări, număr de piloţi, puterea de operare a porturilor. Cauza situaţiei e conflictul din Ucraina”, a menționat Ciprian Cotiga.

    Prin portul Sulina treceau zilnic 2-3 nave la controlul de frontieră, până la izbucnirea războiului, iar acum timpii de aşteptare sunt şi de câteva zile.

    Danele navelor sunt și ele aglomerate, ceea ce amplifică blocajele. După controlul de la Sulina, navele îşi continuă drumul spre porturile Giurgiuleşti sau Ismail.

    Potrivit legislaţiei, din Marea Neagră până în porturile dunărene, navele maritime trebuie conduse de personal al Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos Galaţi. Instituţia susține că are personal, dar că acesta este dimensionat la condiţiile de dinainte de război.


    Te-ar mai putea interesa

    O fabrică de lactate își închide porțile după peste 100 de ani – nu mai face față prețurilor AUR depune în Parlament o lege pentru scutirea de impozit a construcțiilor agricole. Serele și silozurile, pe listă Primii fermieri care intră în greva foamei pentru că nu și-au încasat subvențiile: ”Vor să ne amâne cu plățile până în martie!”

    Ultimele știri

    Arenda de 7 tone/ha i-a revoltat pe fermieri. Ion Olteanu: ”N-ai cum! Este împotriva oricărei reguli economice!” MADR: Guvernul a aprobat creșterea subvenției la motorină și sumele necesare pentru plățile APIA Abator cu renume din România, care l-a impresionat pe ministrul Agriculturii. Câte capete se sacrifică zilnic