• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Portul Sulina, blocat. Peste 70 de nave cu cereale din Ucraina așteaptă de zile întregi să poată intra

    Angelica Lefter -

    Zeci de nave ucrainene încărcate cu cereale așteaptă să intre în Portul Sulina, la controlul de frontieră. Din cauză că verificările sunt făcute prin doar trei puncte de acostare, sunt întârzieri mari și blocaje, iar timpii de așteptare sunt și de câteva zile.

    Potrivit tomisnews.ro, peste 70 de nave ucrainene încărcate cu marfă, în special cereale, aşteaptă să intre în Portul Sulina. Reprezentantul al Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos Galaţi, Ciprian Cotigă, a declarat pentru Digi24 că problema o reprezintă faptul că că porturile sunt dimensionate pentru o anumită şarjă de marfă şi că nu se poate trece deodată de la 3-4 nave la 70-80.

    ”Sunt de aproape cinci ori mai multe nave decât în condiţii normale. Principala încărcătură o reprezintă cerealele, dar ele transportă şi tancuri sau motorină. Problema e că toate porturile sunt dimensionate pentru o anumită şarjă de marfă, nu putem deodată trece de la 3-4 nave la 70-80 de nave. Se creează priorităţi, dar acesta e nivelul pentru verificări, număr de piloţi, puterea de operare a porturilor. Cauza situaţiei e conflictul din Ucraina”, a menționat Ciprian Cotiga.

    Prin portul Sulina treceau zilnic 2-3 nave la controlul de frontieră, până la izbucnirea războiului, iar acum timpii de aşteptare sunt şi de câteva zile.

    Danele navelor sunt și ele aglomerate, ceea ce amplifică blocajele. După controlul de la Sulina, navele îşi continuă drumul spre porturile Giurgiuleşti sau Ismail.

    Potrivit legislaţiei, din Marea Neagră până în porturile dunărene, navele maritime trebuie conduse de personal al Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos Galaţi. Instituţia susține că are personal, dar că acesta este dimensionat la condiţiile de dinainte de război.


    Te-ar mai putea interesa

    Rusia dă tonul pentru scumpirea grâului după ce a eliminat plafonul minim de preț Calul Falko a murit de epuizare imediat după ce a câștigat cursa de tras bușteni de la Sângeorz Băi Ghid ANAF pentru fermierii care au teren în arendă. Termene, declarații obligatorii

    Ultimele știri

    Producătorul celebrei Telemea de Ibănești a devenit furnizor al Casei Regale a României ANSVSA: Un vas cu 40.600 de ovine și peste 1.400 de bovine a plecat din portul Constanța către Algeria Rusia a rămas fără cartofi. Prețurile au explodat. Ajutorul vine din Belarus