• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Ştiri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Exportul de cereale din Ucraina, redirecționat prin România. Primele camioane au ajuns la Galați

    Angelica Lefter -

    În plin război cu Rusia, Ucraina îşi redirecţionează exporturile prin țara noastră, iar primele 3 camioane cu porumb au ajuns într-un siloz din Galaţi.

    Potrivit transportatorului de mărfuri pe ape interioare din bazinul Dunării, grupul Transport Trade Services (TTS) primele 3 camioane cu porumb pentru export din Ucraina au fost descărcate, săptămâna trecută, în silozul cu o capacitate de 30.000 tone deţinut de grup în Galaţi.

    Mijloacele de transport fac parte dintr-un prim convoi de 23 camioane, dintre care alte 7 se află deja în vama Giurgiuleşti, ce urmează să descarce produse agricole de export din Ucraina în silozul TTS. Cerealele urmează să fie transbordate pe nave maritime prin terminalul portuar TTS din Galaţi.

    Conform adevarul.ro, operaţiunea reprezintă inaugurarea de către TTS a unei rute logistice destinată exportului de produse agricole ucrainene pe trasee combinate terestru/fluvial/maritim.

    Pe segmentul terestru marfa va fi transportată din Ucraina până în terminalul portuar TTS din Galaţi, pentru început cu mijloace auto.

    Exporturile de produse agricole ucrainene vor putea fi transportate direct pe cale ferată până în portul Galaţi numai după reabilitarea, care urmează să fie realizată de CFR Infrastructură, a porţiunii de cale ferată cu ecartament larg, în lungime de 4 kilometri, care face legătura între Giugiuleşti şi terminal.

    Astfel, produsele depozitate în terminalul portuar TTS din Galaţi vor fi mai departe transbordate în barje şi transportate pe ruta  Dunăre – Canalul Dunăre Marea Neagră, cu destinaţie portul Constanţa. Acolo vor fi, în final, depozitate şi transbordate în nave maritime. Alternativ, în Galaţi mărfurile pot fi transbordate direct în nave maritime cu destinaţii de peste mări.

    ”Noua rută este unul dintre rezultatele implicării grupului TTS în procesul de reconfigurare a lanţurilor logistice de transport pentru exporturile şi importurile ucrainene cauzat de imposibilitatea utilizării de către Ucraina a porturilor sale maritime, blocate din cauza războiului. În acest context, pe lângă rutele logistice combinate cu transport terestru până la Galaţi şi transport fluvial pe Dunăre până la Constanţa, soluţii mai rapide de înlocuire a traseelor logistice tradiţionale s-au dovedit a fi traseele pornind din porturile ucrainene la Dunăre, Reni şi Izmail”, a declarat Petru Ştefănuţ, director general TTS.

    Petru Ștefănuț a menționat și că, din 16 martie, grupul TTS a transportat şi operat peste 200.000 tone de mărfuri minerale şi agricole.

    ”Astfel, primele rute alternative operaţionalizate de către grupul TTS de la începutul războiului din Ucraina au fost rutele Reni/Izmail – Dunăre – Canalul Dunăre Marea Neagră – Constanţa, prin care, începând din 16 martie grupul TTS a transportat şi operat peste 200.000 tone de mărfuri minerale şi agricole, reprezentând exporturi şi importuri ucrainene. Rezultatele eforturilor grupului TTS s-au materializat prin creşterea susţinută a volumelor de mărfuri reprezentând exporturi şi importuri ucrainene, expediate, transportate şi operate în porturi de către grupul TTS, creştere ce va continua şi în perioada următoare”, mai concluzionat director general TTS.

    De asemenea, peste 100.000 de tone de exporturi ucrainene au fost expediate pe cale ferată de către grupul TTS, în principal prin subsidiara sa din Ungaria, dar şi prin punctele de frontieră dintre Ucraina şi România.

    Grupul Transport Trade Services este unul dintre cei mai mari transportatori de mărfuri pe ape interioare din bazinul Dunării şi este format din 16 societăţi.


    Te-ar mai putea interesa

    Economiștii americani avertizează că prețurile la porumb urmează să mai scadă Traficul navelor pe canalul Sulina şi braţul Chilia s-a dublat în ultimii ani Prețul rapiței a scăzut cu 30 euro/tonă de la începutul anului. Recolta 2024 – un preț mult mai bun Spania este cel mai mare importator de cereale din Ucraina. România ocupă locul al treilea Franța și Polonia au cerut UE monitorizarea mai atentă a producției de cereale din Ucraina

    Ultimele știri

    Prezentatorul TV Dan Negru, intrigat de prețul urzicilor românești. Val de comentarii pro și contra Fermieri obligați de APIA să dea subvențiile înapoi, altfel vor fi executați silit Ultima strigare pentru sămânța de mazăre. Prețurile pe tonă au crescut la nivel mondial Franța interzice importul de legume și fructe tratate cu substanțe interzise în UE Fermierii români au cerut la Bruxelles un preț de intervenție de minim 200 euro pe tona de grâu