• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Carrefour România a deschis Livada Educațională pentru ore de studiu în aer liber, în incinta Parcului Municipal Ploiești Vest

    agrointeligenta.ro -

    Carrefour România a lansat în colaborare cu Primăria Municipiului Ploiești și Asociația Dezvoltarea Europeană a Comunității Locale proiectul „Livada Educațională”, prin care oferă un spațiu dedicat orelor de studiu în aer liber pentru preșcolari, elevi și studenți, în incinta Parcului Municipal Ploiești Vest. Proiectul își propune crearea unui instrument de învățare aplicată, cât și apropierea tinerei generații de natură și educarea acesteia în vederea protejării mediului înconjurător.

    Deschiderea spațiului cu caracter didactic a avut loc în cadrul unui eveniment dedicat, organizat marți, 31 mai, chiar în noua Livadă Educațională Carrefour din Ploiești. Momentul a reunit reprezentanții Carrefour România – Julien Munch, CEO și Alina Gamauf, Membru în Comitetul Executiv, Primarul Municipiului Ploiești, Andrei-Liviu Voloșevici, cât și cadre didactice din mediul educațional local, elevi, dar și voluntari din partea celor două organizații fondatoare.

    Alina Gamauf (stânga), Membru în Comitetul Executiv, Primarul Municipiului Ploiești, Andrei-Liviu Voloșevici (centru) și Julien Munch, CEO Carrefour (dreapta)

    „Educația este un pilon esențial în strategia noastră de responsabilitate socială, fiind un liant și pentru alte zone de acțiune importante pentru noi, respectiv comunitatea și mediul. Avem o abordare integrată în ceea ce privește politicile și practicile noastre de responsabilitate socială, iar Livada Educațională Carrefour este cel mai bun exemplu de proiect gândit astfel încât să producă un impact cuprinzător.

    Ne dorim ca atât cei mici, cât și studenții să învețe prin explorare și observare la orele de mediu, biologie sau agronomie și să le oferim tinerilor posibilitatea de a descoperi natura într-un mod interactiv. Proiectul integrează astfel experiența fizică și senzorială în procesul de învățare și încurajează, în același timp, responsabilitatea față de mediul înconjurător și față de comunitatea în care trăim”, a transmis Alina Gamauf, Membru în Comitetul Executiv, Carrefour România.

    ● Noua inițiativă, dezvoltată în parteneriat cu Primăria Municipiului Ploiești și Asociația Dezvoltarea Europeană a Comunității Locale, promovează învățarea aplicată și descoperirea naturii prin explorare, observare și relaxare

    200 de pomi – plantați pe 2.400 mp 

    Livada cuprinde peste 200 pomi și arbuști fructiferi, plantați într-un spațiu de 2.400 mp alipit Parcului Municipal Ploiești Vest, cel mai nou din oraș. Cele 109 soiuri de pomi și arbuști fructiferi au momente diferite de înflorire, creștere și coacere, precum și fructe cu gust, arome, texturi și culori diverse, oferind astfel nenumărate oportunități de vizitare pe tot parcursul anului. Printre soiuri se numără și unele pe cale de dispariție, precum părul Busuioaca galbenă, și Busuioaca roșie, sau mărul Red Love, cunoscut pentru fructele bogate în cei mai mulți antioxidanți.

    În livadă, elevii vor descoperi, de asemenea, soiuri precum cais, piersic, nectarin, nuc, migdal, coacăz negru, agriș, vișin, gutui, cireș, vișin, prun, precum și exoticul moșmon.

    „Primăria Municipiului Ploiești este onorată să facă parte din acest valoros proiect educațional, derulat împreună cu Carrefour România, și astfel, să dezvolte, la nivel local, inițiativele public-private, menite să creeze comunității ploieștene un mediu mai curat și mai prietenos, în care copiii și tinerii noștri să se dezvolte și, prin cunoaștere, să se îndrepte spre natură cu mai multă grijă și atenție. Livada educațională vine în sprijinul noilor generații și le oferă acestora o incursiune interesantă în lumea plantelor, un mod plăcut și relaxant de învățare, prin explorarea și observarea directă a pomilor și arbuștilor fructiferi, din arealul țării noastre, pe perioada celor 4 anotimpuri.

    Municipalitatea ploieșteană intenționează ca prin acest proiect educațional să le asigure copiilor școala în aer liber, un loc care să inspire, să îi învețe și să îi conecteze pe cei tineri cu sine și cu natura, așa încât, pe viitor, aceștia să înțeleagă importanța mediului înconjurător și să își dorească să îl protejeze” – a declarat Andrei Liviu Voloșevici, primarul Municipiului Ploiești.

    Atât Carrefour România, cât și Primăria Municipiului Ploiești s-au ocupat de amenajarea livezii, în timp ce echipele de voluntari Carrefour România au amplasat plăcuțe cu detalii și ilustrații la fiecare pom și arbust, pentru a facilita identificarea lor. Proiectul este un efort comun pe termen lung, Carrefour România contribuind cu achiziționarea unor necesități precum sistemul de picurare și îngrășăminte, iar Primăria Municipiului Ploiești având în responsabilitate mentenanța livezii.

    Capacitatea grădinii permite găzduirea simultană a cel puțin două clase de preșcolari, elevi sau studenți, cu rezervare prealabilă realizată direct pe site-ul Primăriei Municipiului Ploiești – www.ploiesti.ro.

    Accesul la Livada Educațională Carrefour poate fi solicitat de către orice unitate de învățământ, inclusiv universități.

    Despre Carrefour

    Carrefour România oferă clienților săi un univers de posibilități de a face cumpărături în siguranță: direct în cele peste 360 de magazine din țară, unde, cu aplicația Carrefour și casele de marcat Self Service, sesiunea de shopping devine rapidă și ușoară sau prin serviciile de online shopping cu livrare acasă sau Click & Collect: www.carrefour.ro și platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store.

    Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe și inițiative naționale pe termen lung, cu impact pozitiv în societate, în ansamblul ei: Cooperativa Agricolă Vărăști, prima de acest gen fondată de retailer în România, Deschidem Vinul Românesc și Creștem România BIO, în cadrul căreia a introdus în premieră în România, eticheta “în conversie la bio”.

    În plus, Carrefour a susținut atât financiar cât și prin transfer de expertiză, înființarea Fundației pentru Dezvoltarea Agriculturii, organism independent care își propune să contribuie la o schimbare sistemică a sectorului legumicol din România. Totodată, a lansat programul Act For Good, care transformă cumpărăturile într-o experiență personalizată cu impact social: prin fiecare sesiune de shopping, și nu numai, utilizatorii primesc puncte Act For Good, prin care pot face fapte bune, dar pot și beneficia de reduceri și oferte personalizate.

    Ducând mai departe grija pentru comunitate și mediul înconjurător, Carrefour România derulează Punem Preț pe Plastic, un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare.

    De asemenea, compania a introdus pungile biodegradabile și compostabile alături de o gamă extinsă de produse biodegradabile, realizează programe de colectare selectivă și derulează inițiative de încurajare a bunelor obiceiuri. Acestor inițiative li se adaugă contribuția de peste un deceniu la Banca de Alimente – Crucea Roșie și suportul pentru multe alte programe prin care susține comunitățile vulnerabile și reduce risipa alimentară.


    Te-ar mai putea interesa

    Vremea de schimbă radical. Șefa ANM anunță ploi și temperaturi cu minus Când se plantează roșiile în grădină – calendar Lege nouă: Obligație pentru toți conducătorii de tractoare

    Ultimele știri

    Noua față a învățământului agricol: De la licee în prag de desființare la investiții de peste 43 de milioane de euro Comunele din România unde fermierii primesc subvenții APIA în plus la hectar Ouăle maronii vor fi înlocuite în magazine de ouăle albe. Fenomenul, explicat de fermieri