• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Crescătorii de animale din România nu mai au acces să-și cumpere furaje

    agrointeligenta.ro -

    Fermierii care sunt crescători de animale nu mai au acces să-și cumpere furaje din cauza prețurilor ridicate la grâu și porumb, a declarat în Parlamentul European Daniel Buda, vicepreședinte al Comisiei de agricultură de la Bruxelles.

    În cadrul întâlnirii grupului de lucru pentru Buget, Daniel Buda a avut un schimb de opinii pe baza vizitei delegației Comisiei pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală la frontiera polono-ucraineană.

    În timpul vizitei, deputații au vizitat punctele de trecere a frontierei Medyka și Korczowa pentru a evalua importul de produse agricole ucrainene și potențialul de rute alternative, precum și capacitatea de stocare a produselor agricole.

    ”Am intervenit în cadrul schimbului de opinii pentru a aduce în atenția colegilor mei, pentru discuții viitoare, importanța gestionării corespunzătoare a creșterii prețurilor furajelor, ce afectează fermierii și le cauzează pierderi imense. Agricultorii se află într-un cerc vicios”, a declarat Daniel Buda.

    Iată mesajul său susținut în fața oficialilor europeni: “Stimați colegi, în România este un fenomen paradoxal: fermierii care sunt crescători de animale, nu mai au acces să-și cumpere furaje, la prețuri care să fie competitive pentru ei. De ce? Pentru că din păcate, neputând să scoatem furajele și grâul și porumbul din Ucraina, să-l ducem către alte zone în afara UE, a crescut presiunea pe prețul produselor din România. De exemplu, se vinde în momentul de față la aproape 50-60 eurocenți kilogramul de grâu. Ori fermierii din România care au animale și care fac îngrășătorii, nu mai au acces, pentru că nu este rentabil să cumpere grâul la acest preț. Atunci, animalele sunt luate de la crescătorii de animale, nu produc mai departe carne, suntem într-un blocaj. De aceea, dragă Herbert (Herbert Dorfmann, din partea PPE – n.r.), te rog să găsim un mecanism prin care, aceste cereale să meargă în afara UE pentru a scădea presiunea de pe UE. Eu am avut o discuție cu primul ministru Nicolae Ciucă după ce am avut noi dezbaterea în cadrul Comisiei AGRI și domnia sa m-a informat că va crește capacitatea portului Constanța cu până la 20% luna viitoare, însă sunt chestiuni de sistem. Dar va trebui să vedem ce facem, pentru că altfel ne omorâm fermierii în interiorul UE. Cei care au grâu, porumb în momentul de față se bucură pe moment că îl vor exporta și vinde la un preț destul de mare, însă crescătorii de animale, ei nu mai pot să-și cumpere furajele pentru a crește animale pentru că sunt în pierdere. Haideți să vedem ce facem mai departe pe această situație. Mulțumesc!”

    Herbert Dorfmann, din partea PPE, care a făcut parte din delegație a menționat: “Așa cum a spus și Daniel, se vede, există anumite transporturi, există o oarecare solidaritate, dar mă rog, în Polonia nu se vede această solidaritate a grâului. Poate că se vede la frontiera dintre România și Ucraina așa cum spunea Daniel și atunci ar fi poate mai logic să se întâmple lucrurile așa. La Polonia nu am văzut asta, nu există. Sunt de acord cu tine, Siegfried, să vedem cum anume în ședința plenară din iulie, adică peste 2 săptămâni, să introducem o altfel de dezbatere împreună cu Comisia pe acest subiect, pentru că nu mai pot să vină în plenară și să ne spună că sunt toate bune și frumoase pentru că știm că nu este adevărat”

    Europarlamentarul Siegfried Mureșan a intervenit în cadrul discuțiilor pentru a clarifica aspecte importante din perspectiva României: ”Herbert, ai menționat capacitățile de transport dinspre România spre Ucraina. Vreau să subliniez așa cum spunea și Daniel: E adevărat că autoritățile lucrează în așa fel încât să ne asigurăm că transportul și pe cale ferată și transportul rutier, înspre și dinspre porturile Mării Negre funcționează. Avem posibilități de transport feroviar și suntem gata să facem lucrări de infrastructură, să facem tot ce putem, să putem lega infrastructura feroviară a României de porturi”.

    Norbert Lins, președintele Comisiei pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală și cel care a condus această delegație a declarat: ”Comisia se pare că nu a înțeles nimic. Ba chiar merge în altă direcție. Ursula von der Leyen se plimbă prin lume, se întâlnește cu alții, a pus 3 miliarde (de euro – n.r.) pe masă, dar totuși cred că trebuie să înțeleagă cum stau lucrurile. Este adevărat că sunt țări care cumpără cereale, n-am nimic împotrivă, da, vor exista țări care vor trebui să-și acopere nevoile cu cereale din Rusia, însă obiectivul nostru trebuie să fie ca Ucraina înainte de toate să poată să-și scoată grâul și cât se poate, la un preț care să le permită să se ocupe de următoarea recoltă, să își facă întreținerea mașinilor și așa mai departe. De ce nu ajunge grâul la frontieră? Pe de o parte da, firește costurile de transport prin Dunăre și prin portul Constanța sunt mai ieftine, da. Vă rog, corectați-mă dacă greșesc. Nu putem lăsa acum România singură cu această povară, să punem povara pe umerii ei și să credem că România se va descurca singură. Aceste coridoare solidaritate înseamnă un obiectiv mult mai amplu, înseamnă solidaritate și față de Ucraina dar și față de vecinii noștri din Africa de Nord și Orientul Mijlociu care așteaptă aceste produse”.


    Te-ar mai putea interesa

    Zeci de fermieri români au fost înșelați cu tractoare aduse din afară Ordin MADR: Terenurile care sunt scoase de la subvenția APIA Fermierii care pierd subvenția APIA de 42,47euro pe hectar

    Ultimele știri

    S-au emis derogările pentru tratamentele cu neonicotinoide la porumb și floarea-soarelui 2025 Plăți de 1,2 miliarde de euro în conturile fermierilor Casa Verde Fotovoltaice 2024. AFM a publicat lista oficială!