• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Blocaj! Camioanele cu cereale stau la coadă și 3 zile pentru a descărca în portul Constanța

    Roxana Dobre -

    Cozi kilometrice de camioane încărcate cu cereale care așteaptă să descarce marfa în Portul Constanța. Fermierii se plâng că s-au lovit de un adevărat blocaj iar transportatorii pot oferi în prezent un număr limitat de camioane care să fie încărcate direct din câmp, din cauză că restul vehiculelor se află blocate de zile întregi pe drumul spre port.

    Daniel Radu, prim-vicepreședinte al Asociației Forța Fermierilor, care lucrează împreună cu fratele său 1.300 de hectare în județul Ilfov, a spus pentru Agrointeligența-AGROINTEL.RO că în plina campanie de recoltat nu se poate baza decât pe două camioane care să îi preia rapița. Acesta a publicat pe pagina sa de Facebook o fotografie care arată dimensiunea aglomerării camioanelor care au format cozi kilometrice pe Autostrada Soarelui.

    ”Este pe autostradă. Am primit și eu poza dar mi-a confirmat și un vecin care face transport că a trecut pe acolo. Sunt clar probleme. Aceasta este realitatea și toată lumea vorbește: aglomerația s-a creat și din cauza tirurilor care preiau grâul din Ucraina, iar portul nu este pregătit. Am înțeles că este o mare parte acolo unde s-ar putea amenaja pentru acces dar este plină cu vagoane abandonate, căi ferate, bălării etc.”, a spus Daniel Radu pentru Agrointeligența-AGROINTEL.RO.

    Fermierii nu își pot transporta recoltele

    Potrivit fermierului Daniel Radu, agricultorii lucrează în prezent în condiții limitate în ceea ce privește transportul, și se poate vorbi despre o adevărată criză a camioanelor, din cauza blocajelor din trafic. .

    ”Suferim și noi fermierii. Uitați, eu am doar două camioane la dispoziție. Ce să fac eu cu ditamai două combine care să recolteze pentru două camioane?! Adică recoltez 250 de tone de rapiță așa la lejer și am camioane de 50 de tone și țin combinele pe câmp. Dacă Doamne ferește vine un vânt, vijelie sau grindină, pierdem recolta în loc să o adunăm. Deci ne expunem singuri, este strigător la cer. Noi am făcut un contract cu o firmă care asigură transportul și omul are un număr mare de camioane ale lui, plus ce mai închiriază la rândul său și au stat 3 zile la coadă ca să descarce – când să mai termine?! Și să mai vină și la noi să încarce din nou. Și dacă ale noastre pleacă tot spre port și deja coada este kilometrică, este clar că nu mai terminăm prea curând”, a mai subliniat fermierul din Ilfov.

    Inginerul Răzvan Neagu, administratorul fermei Argonaut din județul Constanța, ne-a semnalat, de asemenea, că portul Constanța este blocat la acest moment.

    ”Portul este blocat probabil din cauză că nu există spații. În contextul acestui război (din Ucraina n.r.), au venit vapoare, mii de tiruri din Ucraina. Situația mă îngrijorează. Prețul de la 2 lei cât era acum 2 luni, astăzi e undeva la 1.600 de lei tona de grâu de panificație, minus 25 de euro pentru grâul furaj”, ne-a declarat inginerul Neagu.

    Ce a spus ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu 

    Situația camioanelor blocate a intrat și în atenția ministrului transporturilor, Sorin Grindeanu. Acesta dădea asigurări pe 7 iulie că au fost identificate soluții rapide pentru blocajul tirurilor din Portul Constanța.

    ”În urma discuțiilor, de astăzi (7 iulie n.r), dintre delegația Ministerului TransporturiIor și directorul general al Portului Constanța, Florin Goidea, cât și în urma deplasării în teren, s-au identificat două suprafețe în interiorul Portului care pot fi utilizate ca spații de parcare pentru tiruri în vederea defluirii traficului. Mai mult, s-a luat decizia ca, săptămâna viitoare, managementul Portului să prezinte un calendar asumat pentru realizarea unui Studiu de Fezabilitate având ca scop dezvoltarea unei parcări de capacitate mare (de peste 800 de locuri) în exteriorul Portului. Aștept o mobilizare și o execuție cât mai rapidă pentru realizarea acestor lucrări!”, a transmis Grindeanu într-o postare pe pagina sa de Facebook.


    Te-ar mai putea interesa

    Rabla pentru Tractoare 2024. Data la care începe înscrierea fermierilor în aplicația AFM Zeci de fermieri români au fost înșelați cu tractoare aduse din afară Plăți finale la APIA. Calculator tranșa a doua din subvenția pe hectar și animale, din 2 decembrie

    Ultimele știri

    Prețul cerealelor în Bărăgan. Valentin Popa, fermier: Am înlocuit porumbul cu rapița! ANSVSA – recomandări pentru tăierea porcului de sărbători Comisarul UE pentru Agricultură: ”Acordul Mercosur are multe clauze de protecție pentru fermieri”