• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Măsura luată de Guvern pentru a evita un blocaj la exportul de cereale

    Angelica Lefter -

    Măsura luată de Guvern pentru a evita un blocaj la exportul de cereale. Executivul a aprobat alocarea din Fondul de intervenție la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2022, a sumei de 9,5 milioane de lei necesare pentru executarea în regim de urgenţă a unor operațiuni de dragare a fluviului Dunărea şi a altor lucrări specifice în vederea înlăturării stării de risc cauzată de situaţia hidrologică critică actuală.

    ”Măsura este necesară pentru amenajarea șenalului navigabil și asigurarea condițiilor minime de navigație pe Dunăre, pe sectorul comun româno-bulgar al Dunării, cuprins între km 610 – km 375, și pentru reducerea riscului de blocaje a traficului și a timpilor de așteptare”, a anunțat Guvernul.

    Anterior, la începutul ședinței de miercuri, 10 august, premierul Nicolae Ciucă a dat asigurări că se fac eforturi pentru ca traficul pe Dunăre să se desfășoare în condiții normale. Anunțul a fost făcut în contextul în care există necesitatea din ce în ce mai mare de deplasare a navelor cu cereale care merg la export.

    Banii necesari dragării Dunării, 9,5 milioane de lei din Fondul de Intervenție, urmau să fie aprobați în ședința de Guvern de miercuri- 10 august, a anunțat șeful Executivului.

    ”Legat de secetă, astăzi o să aprobăm şi acea hotărâre de Guvern prin care asigurăm fondurile necesare astfel încât procedura de dragare a Dunării să se finalizeze şi să asigurăm şenalul navigabil fără a exista pericolul blocării şenalului navigabil, ţinând cont de faptul că este nevoie de fluidizarea traficului inclusiv pe această cale” a declarat Nicolae Ciucă, în debutul şedinţei Executivului.

    La începutul lunii august Dunărea înregistra cel mai scăzut debit din ultimii 70 de ani, dar situația a continuat să se agraveze astfel că, în aceste zile, Dunărea înregistrează cele mai scăzute cote, apropiindu-se de minima istorică de 43 de centimetri înregistrată în 1921. Administrația Fluvială a Dunării de Jos a luat deja măsuri extreme și a impus restricții de navigație, permițând astfel executarea unor lucrări de dragare. Puși în fața aceste situații, transportorii fluvial se văd nevoiți să contabilizeze pierderi de sute de milioane de euro.

    Navele așteaptă în porturi

    Rapoartele de-a lungul fluviului arată că transportul pe tronsonul bulgăresc al Dunării aproape s-a oprit, iar navele așteaptă în porturi reluarea lui. Și mass-media din Serbia relatează că nivelul scăzut al apei îngreunează navigația, potrivit Jurnalul.ro Autoritățile spun că nu a existat o suspendare a traficului fluvial, dar au existat probleme de-a lungul unor porțiuni ale fluviului, a declarat ministrul adjunct al Transporturilor, Veljko Kovacevic. Navele care se îndreaptă dinspre Bulgaria se confruntă cu cele mai dificile condiții de navigație. „Este o problemă serioasă care ne afectează, pentru că o parte din cărbunele care trebuie transportat pentru nevoile termocentralei Nikola Tesla vine din Bulgaria, prin portul Ruse”, a declarat Kovacevic pentru postul public de radio RTS.

    Dunărea nu este singurul fluviu afectat de secetele și caniculele din această vară. Rinul, o altă cale navigabilă europeană de importanță critică, este foarte aproape de suspendarea traficului comercial.


    Te-ar mai putea interesa

    Ouăle maronii vor fi înlocuite în magazine de ouăle albe. Fenomenul, explicat de fermieri Comunele din România unde fermierii primesc subvenții APIA în plus la hectar Fertilizarea castraveților cu îngrășăminte bio – 6 rețete simple

    Ultimele știri

    Miei vânduți din portbagaj. Polițiștii au împărțit amenzi Secretar de stat stat – anunț de ultimă oră despre plata ajutorului de 100 de euro la hectar Insecticidul Los Ovados 200 SE, acum autorizat pentru utilizare în cultura grâului!