O firmă desprinsă din Siveco a câștigat licitația de 111,7 mil. lei pentru noul soft APIA
Roxana Dobre -Softul pentru subvențiile plătite prin Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) va suporta investiții de 111,7 milioane de lei, în următorii 4 ani. O asociere condusă de Siveco Technology a depus singura ofertă la o licitație lansată de APIA pentru servicii de dezvoltare, extindere și mentenanță a sistemului informatic care gestionează cererile de plată către fermieri.
Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) a estimat contractul la 111,7 milioane de lei, fără TVA, pentru următorii 4 ani de la data atribuirii. Celălalt membru al asocierii este Technology Systems and Services International, alături de subcontractanții R&D IT Technology Systems, Software Imagination & Vision și Soft Business Union, potrivit Profit.ro.
”Se solicită prestarea de Servicii de dezvoltare, extindere și mentenanță a sistemului informatic al APIA de gestionare a cererilor de plată, în vederea îndepliniriii activităţilor specifice instituției pe care le desfăşoară în direcţia gestionării fondurilor europene şi naţionale destinate sprijinirii agriculturii, prin încheierea unui acord cadru. Serviciile de dezvoltare se vor realiza la solicitarea autorității contractante, prin atribuirea de contracte subsecvente, în funcție de modificările legislative, precum și de nevoile de dezvoltare aplicații identificate în acord cu cerințele de business identificate în procesarea cererilor de plată, stabilite în baza solicitărilor direcțiilor de specialitate din cadrul APIA, și în conformitate cu cerințele din caietul de sarcini”, se arată în anunțul publicat de APIA pe site-ul propriu pe 12 iulie.
Se pregătește softul pentru noile subvenții, care se vor aplica din 2023
În caietul de sarcini publicat pe site-ul APIA se menționează că în perioada 2005 – 2021, agenția a dezvoltat un sistem informatic specific activităților pe care le desfășoară în direcția gestionării fondurilor europene și naționale destinate sprijinirii agriculturii.
”Perioada următoare este o perioadă de stabilizare a politicilor și de încercări de simplificare a unor reguli pentru fermieri, dar care pot duce la un efort administrativ sporit și necesită modificări în sistemul informatic. Pe de altă parte, începând cu 2023 se va pune în aplicare Noua Politică Agricolă Comună, ce se va aplica până în anul 2027, politică ce vine cu o nouă abordare legată de gestionarea plăților din Fondul European de Garantare Agricolă și Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală. Având în vedere că legislația europeană este în continuă schimbare și perfecționare, noile prevederi neputând fi anticipate, iar dezvoltarea sistemului informatic pentru implementarea acestor modificări trebuie făcută cu maximul de urgență, se propune ca dezvoltările necesare să se achiziționeze în baza unui acord cadru. Specificitatea fiecărei campanii anuale de acordare a subvențiilor europene și naționale, precum și dezvoltarea permanentă a unor noi scheme de finanțare duc la necesitatea adaptării și a dezvoltării sistemului informatic, astfel încât acesta să poată gestiona în permanență totalitatea activităților specifice ale APIA”, se mai precizează în documentul citat.
În același text se mai arată că sistemul informatic responsabil cu gestionarea cererilor de plata, controalele administrative si pe teren si pregatirea dosarelor în vederea realizării plăților către beneficiari este un sistem complex, dezvoltat în ultimii ani, sistem care necesită mentenanță si actualizare în funcție de modificările legislative aplicabile.
”Achiziția serviciilor de mentenanță are drept scop crearea condițiilor necesare menținerii sistemului în stare optimă de funcționare, în limitele parametrilor proiectați, respectiv îmbunătățirea permanentă, ca urmare a diversificării nevoile operaționale ale gestionarilor și consumatorilor de informație, în corelare permanentă cu evoluția legislației aplicabile. Beneficiarii direcți sunt fermierii care depun cereri de sprijin pentru plățile gestionate de APIA, și implicit personalul APIA care poate gestiona mult mai ușor și mai corect cererile de sprijin depuse de fermieri, pentru a se asigura că fondurile sunt alocate cu respectarea legislației europene și naționale aplicabile”, se mai explică în document.
Contractul se va încheia pe următorii 4 ani
Conform celor comunicate de APIA, acordul cadru se va încheia cu un singur operator economic iar contractul se va derula pe următorii 4 ani.
”Calendarul estimativ de aplicare a procedurii de atribuire a acordului-cadru: se estimează că Acordul-cadru se va aplica în perioada: octombrie 2022 – octombrie 2026. Se estimează că se vor atribui între 6 și 10 contracte subsecvente pe an în funcție de necesitățile APIA, ori de câte ori apare această necesitate. Se estimează ca pe parcursul celor 4 ani ai acordului cadru, să existe mai multe contracte subsecvente de valoare maximă ce se pot desfășura în paralel cât și o serie de contracte subsecvente de valoare mai mică”, se arată în anunțul publicat de APIA.
O singură firmă a depus oferte pentru licitația APIA
Potrivit Profit.ro, Siveco Technology este o companie desprinsă din Siveco Romania, preluând de la aceasta, din 2021, departamentul Proiecte Naționale, aceasta fiind singura firmă care a depus o ofertă în cadrul licitației APIA.
De asemenea, Software Imagination & Vision a fost înființată în 2019 prin divizarea Siveco Romania.
Siveco Romania a fost sancționată cu amendă de 5,88 milioane de lei de Consiliul Concurenței în iulie 2017, într-un dosar de trucare a unei licitații APIA.
Technology Systems and Services International și-a început activitatea în 2011 și este autorizată să desfășoare ”activități de realizare a soft-ului la comanda (software orientat client)”. Cu afaceri de peste 12 milioane de lei în 2021, compania este controlată de Teamnet International – 52,02%, TNI Stock Invest – 25,75%, Ilogic Smart Invest – 19,7% și Storage Invetory – 2,53%, conform termene.ro. Teamnet International, în insolvență, a fost înființată de fostul deputat PSD Sebastian Ghiță.