• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Document: Canalul Siret Bărăgan – reabilitat în trei etape. Investiții noi în 155 de amenajări de irigații viabile

    Roxana Dobre -

    Decizie pentru reabilitarea Canalului Magistral Siret Bărăgan și infrastructura principală de irigații din cadrul a 155 de amenajări de irigaţii viabile, care deservesc o suprafaţă de 2,6 milioane ha.

    Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) a lansat luni, 14 noiembrie, în dezbatere publică, un proiect de Hotărâre de Guvern pentru modificarea Programului naţional de reabilitare și/sau înființare a infrastructurii principale de irigaţii și infrastructurii de desecare și drenaj, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 793/2016.

    Conform documentului citat se va reabilita Canalul Magistral Siret Bărăgan și infrastructura principală de irigații din cadrul a 155 de amenajări de irigaţii viabile, care deservesc o suprafaţă de 2,6 milioane de hectare, în care se includ următoarele obiective: 190 staţii de pompare de bază, 257 de staţii de repompare, 49.117 m de conducte de refulare, 2.772.858 m de conducte îngropate, un colector, 4.086.015 m de canale de aducţiune, 3.581.683 m de canale de distribuţie şi 8.334 de construcţii hidrotehnice.

    Investițiile se vor derula în trei etape

    Conform documentului citat, investițiile se vor derula în trei etape astfel:

    -În etapa I se va reabilita infrastructura principală de irigaţii din domeniul public al statului formată din 71 de staţii de pompare de bază, 140 staţii de repompare, 125 m de conducte de refulare, 2.515.305 m de conducte îngropate, 1 colector, 1.858.742 m de canale de aducţiune, 1.949.448 m de canale de distribuţie şi 3.350 de construcţii hidrotehnice din 41 de amenajări de irigaţii pe care s-au constituit organizaţii şi federaţii ale organizaţiilor de îmbunătăţiri funciare, care au accesat măsura 125a din cadrul PNDR 2007-2013.

    -În etapa a II-a se va reabilita infrastructura principală de irigaţii din domeniul public al statului formată din: 87 de staţii de pompare de bază, 106 de staţii de repompare, 28.484 m de conducte refulare, 120.431 m de conducte îngropate, 1.789.365 m de canale de aducţiune, 1.546.818 m de canale de distribuţie şi 3.824 de construcţii hidrotehnice din 78 de amenajări de irigaţii viabile pe care s-au constituit organizaţii şi federaţii ale organizaţiilor de îmbunătăţiri funciare care vor putea accesa submăsura 4.3 din cadrul PNDR 2014-2020.

    -În etapa a III-a se va reabilita infrastructura principală de irigaţii din domeniul public al statului formată din: 32 staţii de pompare de bază, 11 staţii de repompare, 20.508 m de conducte refulare, 137.122 m de conducte îngropate, 437.908 m de canale de aducţiune, 85.417 m de canale de distribuţie şi 1.160 construcţii hidrotehnice din 36 amenajări de irigaţii viabile pe care nu sunt constituite actualmente OUAI-uri. În cazul în care se vor constitui, acestea vor trece în etapa a II-a de reabilitare.

    Canalul Siret-Bărăgan este un proiect început în anul 1986 pe râul Siret, între Barajul Călimăneşti şi Lacul Dridu, care urma să aducă apele din râul Siret către câmpurile Bărăganului. Canalul trebuia să aibă o lungime de 198 de kilometri, o lăţime la bază de 20 de metri şi o adâncime de 7 metri. Construirea canalului urma să aducă beneficii economice pe trei planuri: asigurarea apei pentru irigaţii în Bărăgan, reducerea riscului producerii de inundaţii în lunca Siretului şi utilizarea sa ca rută pentru transportul naval de mărfuri.

    În anul 2012 se estima că pentru realizarea acestui proiect ar fi nevoie de o investiţie de 3,5 miliarde de euro. Finalizarea sa ar fi putut asigura irigarea a 10% din terenul agricol al României.

    Reamintim că pe 30 martie, Asociația Forța Fermierilor a susținut o conferință de presă în care a solicitat introducerea irigațiilor pentru finanțare prin Planul Național pentru Redresare și Reziliență – PNRR. În aceeași conferință, fermierii au solicitat prioritizarea investițiilor în acest sector prin includerea canalului Siret-Bărăgan în proiectele finanțate. Ulterior evenimentului, o adresă a fost transmisă decidenților politici pentru a susține demersurile privind sistemele de irigații.

    La nici trei luni de la solicitarea AFF un pas istoric a fost anunțat pentru Canalul Siret-Bărăgan. O investiție majoră urmează să demareze în perioada următoare după ce în ședința de joi a Comisiei Tehnico-Economice din cadrul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale a fost avizată documentația privind reabilitarea pe tronsonul Haret-limită cu localitatea Garoafa.

    Despre acest subiect aici: Apelul Asociației Forța Fermierilor a primit răspuns: Încep lucrările la Canalul Siret-Bărăgan!

    Ulterior și MADR  a anunțat că încep investițiile la Canalul Siret Bărăgan. Conform unui comunicat de presă remis pe 17 iunie, primul din cele două obiective vizează Canalul Magistral Siret – Bărăgan pentru tronsonul Haret, de la barajul Călimănești până la km 23, în județul Vrancea.

    Ministrul agriculturii, Petre Daea, a anunțat pe 2 august că investițiile în canalul Siret-Bărăgan ar urma să se realizeze până în 2027, pe porțiuni.  ”Am stabilit să-l facem (canalului Siret-Bărăgan n.r) pe porţiuni, pentru că altfel nu avem cum, iar până în anul 2027 vrem să îl facem până la kilometrul 23. Este o investiţie de anvergură. Acum el este finalizat până la kilometrul 5,2 şi de aici încolo sunt foarte multe lucrări de făcut, cu volume mari de muncă”, a declarat, pentru Agerpres, ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Petre Daea.


    Te-ar mai putea interesa

    Fermier cu 15 vaci: Am ieftinit brânza la 25 de lei kilogramul și lumea tot nu este mulțumită Licitație uriașă în Germania. Fermierii români au cumpărat 100 de utilaje agricole Subvenții APIA 2025. Data la care se reiau plățile către fermieri după Anul Nou

    Ultimele știri

    Vasile Petreuș, crescător de ovine: Cine face brânză bună nu duce lipsă de clienți! Soia ia locul porumbului într-o fermă din Ucraina. Motivul? Seceta! Indienii de la TAFE se extind pe piața UE cu tractoare pentru micii fermieri