• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Guvernul înființează o nouă companie feroviară ce va transporta și cereale

    Angelica Lefter -

    Guvernul a anunțat înființarea unei noi companii feroviare prin Ordonanță de Urgență, sub numele de ”Carpatica Feroviar”.

    Pe site-ul Ministerului Transporturilor, a fost publicat proiectul unei Ordonanțe de Urgență cu argumentul că transportul feroviar de marfă este ”un serviciu de interes strategic general”, iar sincopele acestuia înseamnă perturbări grave în funcționarea principalelor ramuri economice de activitate.

    În Nota de Fundamentare a Ministerului Transporturilor se arată că dacă CFR Marfă își va înceta cumva funcționarea, statul trebuie să poată asigura ”necondiționat” toate transporturile feroviare necesare, conform cerințelor agreate la nivelul României din UE și NATO.

    ”Asigurarea transportului de marfă pe cale ferată reprezintă un serviciu de interes strategic general, sincopele în funcționarea acestuia generează perturbări grave în funcționarea principalelor ramuri economice de activitate. Evenimentele extraordinare ale anilor 2020 – 2022 (pandemia covid-19, criza energetică, alimentară și a transporturilor, precum și războiul din Ucraina) au accentuat nevoia investițiilor în sectorul feroviar, respectiv importanța existenței unui operator feroviar de stat, apt să execute necondiționat toate transporturile necesare, conform cerințelor agreate la nivelul României din UE și NATO. Ținând cont de situația în care se regăsește CFR Marfă, față de care obiectivul principal al statului român este rambursarea ajutorului de stat ilegal și punerea în aplicare a Deciziei, se creează nevoia înființării unei noi companii viabile de interes național, pentru deservirea nevoilor de apărare ale țării”, se arată în proiectul de Ordonanță de Urgență.

    Totodată, actul normativ menționează importanța mobilității militare, dar și necesitatea transportului de cereale sau combustibil în situații de criză, care vin ca argumente pentru emiterea unei Ordonanțe de Urgență.

    ”Evenimentele extraordinare ale anilor 2020 – 2022 au relevat nevoia statului român de a se putea baza pe existența unei societăți de transport feroviar de marfă ce va putea realiza următoarele tipuri de transporturi:

    Totodată, Mobilitatea Militară reprezintă un element nou introdus de către Comisia Europeană pentru perioada de programare 2021 – 2027, acesta fiind inclus și în Regulamentul privind Mecanismul pentru Interconectarea Europei 2021 – 2027 (CEF 2.0). Statul român și-a asumat creșterea mobilității militare prin aderarea la cooperarea structurată permanentă (PESCO) și în cadrul Summit-ului NATO din luna iunie 2018”, se arată în actul normativ.

    Statul român trebuie să recupereze ”cu celeritate” ajutorul de stat acordat ilegal (2,6 miliarde lei plus dobânzi), iar nerespectarea deciziei Comisiei Europene poate conduce la penalizări care pot depăși chiar valoarea ajutorului de stat din 2013.

    ”Scopul societății va fi unul dublu:

    Proiectul de Ordonanță de Urgență pentru ”Carpatica Feroviar”, are nevoie și de avizul CSAT.

    Potrivit economedia.ro, dacă anul trecut Ministerul Transporturilor propunea darea în plată pentru salvarea CFR Marfă, acum varianta ar putea fi lichidarea CFR Marfă și înființarea unei noi companii între faliment și reînființare.


    Te-ar mai putea interesa

    Comunele din România unde fermierii primesc subvenții APIA în plus la hectar A apărut în supermarketuri carnea de miel adusă din Australia Abatorul familiei Gagea exportă carne de oaie în 13 țări: ”Vrem să producem Nuggets de miel”

    Ultimele știri

    UE intenţionează să îşi majoreze exporturile de alimente în China, în pofida tensiunilor comerciale Micii fermieri – subvenție APIA de 98,80 euro/ha. Banii se virează acum în conturi Lista produselor agricole din Ucraina pentru care se pot introduce taxe vamale