• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Cine este Verdon și cum îi poate ajuta pe fermieri

    Adrian Radu -

    O idee, trei tineri, multă ambiție – așa a început povestea Verdon, o companie care a făcut primii pași în agribusiness în 2014. La acea vreme, site-urile care vindeau inputuri pentru agricultură se puteau număra pe degetele unei mâini. Adrian Blaga, Daniel și Claudiu Țăranu au pus bazele Verdon, care a început cu un site și a ajuns la o cifră de afaceri impresionantă.

    Istoria Verdon s-a scris frumos în ultimii 9 ani. În Sibiu, prin cafenele și restaurante, cei 3 fondatori adunau idei, construiau planuri și adăugau zi de zi linii de cod pentru a lansa site-ul verdon.ro. De ce “verdon”? “Ne-am răspuns unor întrebări esențiale: Ce vindem și cum o facem? Știind că vindem produse pentru Agricultură, Pădure, Home & Garden, Outdoor, ne-am gândit că numitorul comun ar fi culoarea verde. După care, răspunzând la întrebarea Cum?, evident, online. Așa, reunindu-le, am ajuns la Verdon, care se traduce prin Verde Online”, și-a amintit Adrian Blaga, administratorul companiei.

    Începuturile nu au fost deloc ușoare, însă ambiția celor 3 sibieni a depășit toate obstacolele. Totul se făcea pe echipamentele personale, de la laptop, telefon și până la autoturisme. Capitalul initial, de 1.000 de euro, a fost folosit pentru a înregistra societatea și pentru a plăti prima chirie a unui spațiu de 50 de metri pătrați. Ușor, ușor, au venit și comenzile. Câte 2-3 pe săptămână, la început.

    Afacerea a tot crescut, la fel și site-ul și spațiul de depozitare. Ce înseamnă Verdon acum? Un depozit de 2.000 de metri pătrați, o clădire administrativă, un showroom situat lângă depozit, un call center vivace și o echipă de 28 de oameni. “Sunt mândru de echipa pe care o avem, pentru că echipa a dus Verdon la nivelul la care este. O echipă formată din oameni stabili, constanți, dedicați. Aș adăuga faptul că fiecare care a ajuns în echipa Verdon a fost întrebat la ce proiecte de voluntariat a participat. Mi s-a părut esențial ca oamenii să aibă o predispoziție în a ajuta, pentru că atunci se potrivesc foarte bine în obiectivul pe care noi ni l-am stabilit”, a completat Adrian Blaga.

    Verdon – Magazin online de inputuri agricole și nu numai

    În relația cu agricultorii din România, Verdon se bazează pe 5 piloni de marketing, care pot fi regăsiți și pe site-ul care găzduiește în jur de 6.000 de produse: Produse și Servicii de 5 Stele, Discount per Cantitate, Transport FIX, indiferent de cantitate și destinație, Plata în RATE fără dobândă și Drept de retur de 14 zile. Pe lângă acești piloni, un pas în definitivarea trainingului echipei Verdon este reprezentat de parcurgerea principiilor de bază, în număr de 12, aflate pe un perete spectaculos din sala de ședințe.

    Cifra de afaceri a Verdon s-a situat în jurul valorii de 6 milioane de euro în 2022. Cum s-a ajuns la această performanță? În primul rând, printr-un proces de lucru bine pus la punct. Astfel, site-ul verdon.ro este bine structurat, astfel încât fermierii să poată găsi cu ușurință produsele de care au nevoie. Odată identificate aceste produse, comanda se preia fie de operatorii call-center, fie prin intermediul site-ului. De acolo, comanda se facturează și ajunge, prin intermediului unui soft customizat, la operatorii logistici. Aceștia, “înarmați” cu un pad, aduc toate produsele de pe rafturille etichetate la zona de ambalare. Aici, se construiesc coletele, care sunt preluate apoi de firmele de curierat.

    Soft-urile folosite de Verdon permit eliminarea pașilor morți, dar și eventualele greșeli din proces. “Un avantaj în achiziționarea softului de ERP este și facturarea și prelucrarea comenzilor într-un număr foarte mare într-un timp foarte scurt. Vorbim de sute de facturi, sute de comenzi pregătite pentru amabare în mai puțin de 3 secunde. Dacă vorbim despre ambalarea coletelor, softul WMS, creat de la zero în regie proprie, ne ajută să pregătim comenzile, să le livrăm într-un număr foarte mare și într-un foarte scurt timp. De exemplu, în anul 2022, am ambalat peste 46.000 de colete cu doar 19 greșeli”, a explicat Claudiu Țăranu, CTO Verdon.

    Produsele sunt păstrate într-un mediu controlat de temperatură și umiditate, iar podeaua depozitului este curățată la intervale regulate. Coletele sunt ambalate în cutii de foarte bună calitate, cu strat triplu de carton. Astfel, clienții le pot păstra, după ce primesc comanda, și le pot folosi pentru a depozita diferite produse din fermă sau gospodărie.
    Site-ul verdon.ro este doar unul din canalele de vânzare gândite de Verdon. Este cel mai important, în jurul acestuia gravitând activitatea companiei. Secțiunile definite de cei de la Verdon sunt bine stabilite și structurate fie după Categoriile de produse, fie după Categoriile de interes. Partenerii Verdon pot filtra ușor produsele, astfel încât să beneficieze ușor de soluții pentru nevoile întâlnite în ferme.

    Pentru a-și ține la curent partenerii cu ultimele noutăți din portofoliu, Verdon le trimite acestora și un newsletter, o dată pe săptămână. În plus, site-ul verdon.ro cuprinde și secțiunile de Outlet și Promoții, unde clienții pot vedea produsele cu discounturi generoase.

    Un alt canal de vânzare al Verdon este cel de business-to-business. “Clientul de B2B își poate manifesta interesul încă de pe platformă. Avem o secțiune de Distribuție și ei pot trimite intenția lor, completând un formular. Ulterior, colegii mei din teren vor contacta acest magazin, vor purta o discuție, îi vor explica modelul nostru de business. Partenerul nostru, magazinul, va primi un user și o parolă, el se poate loga singur, oricând în timpul zilei își poate adăuga produsele în coș și finaliza comanda într-o manieră foarte simplă”, a declarat Daniel Țăranu, Manager B2B Verdon.

    Și instituțiile publice se regăsesc în lista de parteneri Verdon, prin intermediul catalogului SICAP. Fiecare produs de pe site beneficiază de această secțiune, informațiile putând fi ulterior obținute de la operatorii call-center Verdon. Pentru sibieni, dar și pentru cei care au drum prin Sibiu, showroom-ul din Zona Industrială Est este o opțiune la îndemână, acesta putând fi vizitat de luni până vineri între orele 8:30 – 17:00. Clienții au astfel acces la toate produsele din depozit. “Pentru utilajele comercializate în acest showroom, clienții au la dispoziție și un service, unde colegul nostru bine pregătit în domeniul utilajelor Husqvarna și Milwaukee, îi poate ajuta ori de câte ori întâmpină problemele cu utilajele achiziționate”, a completat Daniel Țăranu.

    Planurile Verdon pentru 2023 sunt mari. Gama de produse proprii va fi extinsă, iar ținta pentru cifra de afaceri este de 7 milioane de euro. Toate informațiile despre produsele comercializate de Verdon pot fi găsite pe www.verdon.ro.


    Te-ar mai putea interesa

    ANM a emis o alertă meteo de vijelii și averse torențiale în 18 județe până joi dimineață Când se plantează roșiile în grădină – calendar Abatorul familiei Gagea exportă carne de oaie în 13 țări: ”Vrem să producem Nuggets de miel”

    Ultimele știri

    Raport EFSA: Carnea de pasăre și ouăle produse în România sunt sigure pentru consum! John Enoiu, Naturevo – La ce să fie atenți fermierii după valul de ploi și temperaturi scăzute Adrian Pintea, MADR, anunț despre plata subvențiilor APIA