• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Se așteaptă un trafic record de cereale în Portul Constanța. Pot apărea blocaje!

    Angelica Lefter -

    În acest an agricol este așteptat un flux mare de cereale prin Portul Constanța, având în vedere că a început și continuă perioada recoltatului în întreaga regiune. Portul românesc de la Marea Neagră rămâne o alternativă viabilă pentru exportul acestor cereale, unele provenite din Ucraina.

    Specialiștii prognozează cantități duble de cereale care vor trece prin Portul Constanța, față de vârfurile anuale cu care ne-am obișnuit până la declanșarea războiului, cu toate că prognoza pentru Ucraina este mai mică față de anul trecut, având în vedere efectele războiului în țară.

    Portul Constanța va fi sufocat de cantitățile mari de cereale care vor merge la export (foto: ordinea.ro)

    Portul Constanța va opera în acest an agricol o cantitate dublă față de anii de dinainte de război

    Portul Constanța ar putea fi nevoit ca în sezonul 2023-2024 să opereze o cantitate dublă de cereale față de vârfurile de sezon din anii precedenți, ceea ce ar conduce la un nou record de trafic, odată cu noi blocaje și întârzieri cu consecințe pentru fermierii români, potrivit Reuters, citat de g4media.ro.

    Ucraina, unul dintre cei mai mari exportatori de cereale și semințe oleaginoase din lume, și-a văzut porturile de la Marea Neagră blocate după invazia Rusiei din februarie 2022. Țara a recâștigat accesul limitat la trei dintre porturile sale în cadrul unui acord negociat în iulie anul trecut de către Națiunile Unite și Turcia, care a fost prelungit de trei ori, dar care urmează să expire luna aceasta. Din 26 iunie, nu s-a înregistrat nicio navă nouă în cadrul acordului, iar o nouă prelungire este incertă, oficialii ucraineni au declarat că tranzitul prin portul românesc Constanța din Marea Neagră va avea o importanță critică.

    De la începutul războiului și până acum, Constanța a gestionat o treime din totalul exporturilor de cereale ale Ucrainei, care se ridică la puțin sub 49 de milioane de tone. Conform operatorilor portuari români, au fost expediate 8,6 milioane de tone anul trecut și 6,3 milioane de tone în primele cinci luni din 2023.
    De asemenea, portul a manipulat 12,17 milioane de tone de cereale în total în primele cinci luni, un salt de 21% față de anul trecut.

    ”Există premisele ca Portul Constanța să înregistreze un nou record de trafic”, a spus autoritatea portuară din Constanța, potrivit Reus

    România a reabilitat și redeschis zeci de legături feroviare cu Ucraina și Moldova

    Anul trecut, România a redeschis sau reabilitat 47 de legături feroviare de marfă și pasageri cu Ucraina și cu Moldova vecină, iar lucrările sunt în curs de desfășurare.

    Rutele de tranzit pe calea ferată și cu barje din porturile ucrainene de pe Dunăre s-au îmbunătățit în cele 16 luni de război, au mai declarat operatorii portuari. Îmbunătățirile logistice au dus la scăderea costurilor, ceea ce face ca Dunărea să fie esențială pentru exporturile agricole ale Kievului.

    Prima de asigurare pentru navele care pleacă din Odessa și costul timpilor de așteptare la Istanbul pentru inspecția rusă-turcă-ONU, care se întinde până la un milion de dolari pentru o navă de dimensiuni medii, fac ca ruta spre Suez să fie de patru ori mai ieftină pe la Constanța. Combinația a făcut ca traseul românesc să devină o alternativă substanțial mai ieftină nu doar pentru cerealele din vestul Ucrainei, ci îl menține competitiv chiar și pentru transporturile din zonele centrale ale țării, după cum a menționat o sursă comercială ucraineană.

    Operatorii portuari spun că fluxul mare de cereale va duce la congestionarea traficului și întârzieri

    Combinate, cele două fluxuri aproape că ar dubla cele 25 de milioane de tone de cereale pe care Constanța le-a manipulat anual în perioada de vârf, ceea ce ar duce la congestie și întârzieri. Întârzierile provin, de asemenea, din blocaje în infrastructura de conectare și din lipsa unui sistem digital integrat, au mai spus operatorii.

    Totodată, Autoritatea portuară a declarat că lucrează la un sistem conectat care să automatizeze fluxul de informații în port, dar nu a precizat când va fi operațional.


    Te-ar mai putea interesa

    Dumitru Andreșoi și doi șefi APIA – reținuți! Sunt acuzați de fraudarea subvențiilor din bani europeni Cel mai scump porumb din lume la acest moment. Prețuri pe tonă O celebră fabrică de tractoare a fost cumpărată de un afacerist din Ucraina

    Ultimele știri

    Cum să realizați corect un tank mix în 11 pași. Ghid pentru evitarea fitotoxicității plantelor Când cresc subvențiile fermierilor români? Răspunsul lui Christophe Hansen, comisar desemnat pentru Agricultură! Val de insolvențe în agricultura românească. Multe ferme mari au probleme financiare