Tarfin, partenerul de încredere al distribuitorilor de inputuri agricole din România
Roxana Dobre -România, o țară cu o lungă tradiție agricolă și resurse naturale bogate, se confruntă în prezent cu numeroase provocări în acest sector. Ultimii ani au fost marcați de evenimente care au schimbat dinamica pieței, afectând toți jucătorii din agribusiness la nivel regional și local. De la impactul pandemiei de COVID-19, la fenomene climatice extreme precum seceta și inundațiile, până la incertitudinea generată de război și instabilitatea geopolitică, agricultura românească s-a aflat într-un context extrem de schimbător, punând la încercare toate afacerile din domeniu, precum fermierii locali și distribuitorii de inputuri agricole.
Cu o suprafață totală de 238.391 kmp, România este una dintre țările cu cel mai pronunțat profil agrar din Uniunea Europeană. Având aproximativ 15 milioane de hectare de terenuri agricole, dintre care peste 9 milioane ha dedicate culturilor arabile, România deține aproape o treime, 33,5%, din totalul exploatațiilor agricole din UE. Astfel, România ar putea fi al doilea mare producător de produse agricole din regiunea ECE, conform unui studiu realizat de Comisia Europeană. Dezvoltarea cât mai accelerată a agriculturii ar putea fi realizată prin aportul tehnologic adus acestei industrii, dar și prin sprijin financiar pentru jucătorii implicați în ecosistem.
În acest context de piață dinamic, noi modele de business și soluții își fac apariția, fiind menite să sprijine progresul industriei și jucătorilor activi. Tarfin, liderul regional în domeniul finanțărilor în agricultură, își propune să fie un partener de încredere pentru distribuitorii de inputuri agricole, printr-o soluție financiară inovatoare, accesibilă online, simplificând accesul fermierilor la finanțare.
Prin intermediul platformei digitale care utilizează modele de evaluare a riscului agricol bazate pe tehnologia machine-learning, Tarfin facilitează accesul fermierilor din România la finanțare pentru inputurile agricole cu plata la recoltă, precum îngrășăminte, semințe sau furaje, sisteme de irigații și echipamente de la distribuitorii parteneri, la prețuri competitive, pentru a-și dezvolta afacerile la potențialul maxim.
,,Ne bucurăm de încrederea pe care continuăm să o câștigăm din partea distribuitorilor parteneri, având o dinamică remarcabilă a portofoliului de la intrarea pe piața locală. Obiectivul nostru este să ne întărim relațiile deja existente și să ne dublăm numărul de fermieri și de distribuitori din portofoliu până la finalul anului 2023. De asemenea, inovațiile semnificative din domeniul finanțării agricole au contribuit la consolidarea unei prezențe puternice pe piața financiară și agricolă din România. Cu o abordare inovatoare și o echipă dedicată, reușim să revoluționăm modul în care agricultorii obțin finanțare pentru dezvoltarea afacerilor lor. În această etapă, vizăm extinderea rețelei de distribuitori parteneri la nivel național, pentru a putea oferi suport financiar cât mai multor fermieri pentru afaceri prospere”, a declarat Adina China-Birta, Director General Tarfin IFN România.
Cum pot distribuitorii de inputuri agricole să-și consolideze avantajul competitiv
Distribuitorii de inputuri agricole pot beneficia de multiple avantaje pentru dezvoltarea afacerii, precum generarea unei linii adiționale de venit și oportunitatea de a oferi opțiuni diverse de finanțare pentru fermieri în funcție de data recoltei, pentru creșterea profitabilității și întărirea avantajului competitiv. Prin parteneriatul cu Tarfin, distribuitorii pot asigura o experiență de cumpărare completă și eficientă, oferind o gamă variată de inputuri agricole la prețuri competitive și servicii de înaltă calitate. Totodată, în ceea ce privește procesul de aplicare în cadrul platformei Tarfin, acesta este unul facil și rapid, atât din perspectiva distribuitorului, cât și a fermierului.
Oferind posibilitatea de a beneficia de finanțare prin Tarfin, distribuitorii pot construi relații mai puternice și autentice cu fermierii, întrucât aceștia au acces la opțiuni de plată convenabile. Acest lucru poate conduce la maximizarea vânzărilor și la un parteneriat pe termen lung. De asemenea, Tarfin oferă asistență și expertiză pentru distribuitori, ajutându-i să navigheze mai ușor printre provocările cotidiene din segmentul financiar și agricol. Comercianții pot beneficia de experiența și cunoștințele Tarfin în domeniul finanțării agricole, întrucât compania asigură toate resursele și informațiile necesare pentru a răspunde eficient nevoilor fermierilor.
Astfel, parteneriatul cu Tarfin deschide totodată oportunități de marketing și branding pentru distribuitori, consolidând reputația și imaginea companiei în piață, având potențialul de a atrage noi clienți și parteneri.
În primul an de activitate pe piața din România, Tarfin a încheiat parteneriate cu 160 de distribuitori cu ajutorul cărora compania a finanțat peste 350 de fermieri și o suprafață de 59.000 ha. Una dintre aceste companii este Ceres Union, o companie cu sediul în județul Călărași și două puncte de lucru în București și județul Ialomița. Cu o cifră de afaceri de peste 3 milioane de euro, compania deține un magazin online, specializat în comercializarea semințelor profesionale de legume și a accesoriilor de grădinărit de cea mai bună calitate, având în portofoliu și alte inputuri și sisteme agricole, precum îngrășăminte, produse de protecția plantelor, echipamente și instalații de irigare prin picurare și substraturi pentru horticultură.
“Pe lângă activitatea de comerț, în ultimii ani am încercat să ținem o legătură cât mai strânsă cu fermele apropiate de legume pentru a le oferi soluții personalizate, în funcție de tipul clienților. Am observat o cerere crescută pentru sistemele de irigații, atât în zona de horticultură, cât și pentru cultura mare, iar colaborarea cu Tarfin ne-a ajutat să intrăm pe o piață nouă și să ajungem la noi clienți. Fără finanțare nu am fi reușit să susținem comenzi mai mari din partea clienților”, a declarat Silviu Bogdan Alexandru, fondator Ceres Union – seminteplante.ro.
Tarfin își extinde prezența în România și invită comercianții cu amănuntul din domeniul agricol să se alăture rețelei sale de parteneri. Devenind distribuitor Tarfin, retailerii pot crea relații de durată cu clienții, contribuind la succesul acestora.
Aflați mai multe online: partener.tarfin.com/register.