Actele necesare pentru a conduce un tractor. Fermierii sunt revoltați
Roxana Dobre -Actele necesare pentru a conduce un tractor pe drumurile publice. Fermierii sunt nemulțumiți că nu pot conduce tractoarele cu permisul pentru categoria B, cel valabil pentru autoturisme. Regula se aplică utilajelor cu greutatea totală peste 3,5 tone.
Un fermieri nemulțumit a publicat pe grupul dedicat producătorilor agricoli ”AgriculturaRomânească” o informare făcută de o primărie prin care se anunța că pentru circulația pe drumurile publice, tractoarele agricole au nevoie de verificare și asigurare. În plus, conducătorii utilajului trebuie să aibă permis de conducere specific categoriei, documentul de tip B fiind valid doar pentru tractoarele până în 3,5 tone.
Actele necesare pentru a conduce un tractor pe drumurile publice
Documentele obligatorii pe care trebuie să le aibă un conducător de tractor sunt prevăzute în legislație, iar o primărie din județul Mureș a emis o informare cu cele necesare pentru a se circula legal.
Lista actelor necesare pentru a conduce un tractor include:
- Permis de conducere al categoriei respective (numai tractoarele până în 3,5 tone pot fi conduse cu permis categ B);
- Verificarea tehnică a tractorului/mașinii agricole;
- Asigurarea valabilă a tractorului/mașinii agricole.
Citiți și: Închisoare pentru fermierii care conduc tractorul fără permis sau dacă utilajul nu e înmatriculat!
Cu permis sau fără permis pentru conducerea tractorului?
După ce o primărie a anunțat că fermierii au nevoie de permis pentru categoria de utilaj pe care o conduc, dacă acesta depășește 3,5 tone dar și de verificare și asigurare, producătorii agricoli au împărtășit opinii în controversă.
”Ce ziceți de treaba asta? Se va îngropa agricultura românească sau va mai fi vreo șansă cel puțin pentru cei care avem carnet categoria B? E doar o simplă întrebare sunt doar curios ce păreri sunt”, a început discuțiile un fermier.
Producătorii agricoli au opinat în mare parte că autoritățile le-au pus gând rău fermierilor de aceea le impun condiții din ce în ce mai grele pentru deținerea și conducerea unui utilaj agricol. Iată ce au spus agricultorii:
– ”Să organizeze cursuri la nivel de fiecare comună pentru obținerea categoriei de Tr iar după să aibă această cerință”, a spus un fermier.
– ”Lăsați lumea să muncească pământul nu vă mai dați mulți cu părerea daca nu știți cu ce se mănâncă agricultura”, a opinat un alt producător agricol.
– ”Politiștii fac dosare penale pe bandă rulantă, cred că noi agricultorii am dormit prea mult, e timpul să ne trezim să facem ceva! Cred că era de ajuns un permis categoria B pentru utilaje agricole, sunt oameni în vârstă la mine în localitate care au făcut cu UTB-ul toată țara și acum au dosare penale ori acei tractoriști au circulat ani de zile în toată țara fără probleme”, a comentat un producător agricol furios.
– ”O mare prostie. Stat prost, parlamentari proști ce ridică mâna fără a știi ce votează. Miniștri incompetenți ce dau ordonanțe fără a avea suflet, inimă și conștiința sau suntem văzuți ca o adunătură de vite. Fă anunț public că se vor modifica legile, lasă timp pentru a se conforma oamenii, a se pregăti. Dă alternative: școli de tractoriști sau mecanizatori agricoli. Într-adevăr este nevoie de această reglementare dar fă-o ca la carte. La noi se dau legi sau mai nou ordonanțe fără studii prealabile care să vadă cât afectează sau cat îmbunătățesc societatea”, a mai fost de părere un fermier.
– ”Sunt de acord aibă categoria de permis corespunzătoare, dar cu ITP, asigurare la un tractor agricol și remorci statul român doar ne pune bețe în roate. Cine își permite sa își cumpere tractor și utilaje noi conforme? Statul nu ne ajută cu nimic ci dimpotrivă ne impune ceva care mulți nu putem îndeplini. Să nu mai zic de prețul îngrășămintelor chimice care în campanie se triplează și prețul cerealelor a scăzut la jumătate”, a mai arătat un alt fermier.
Sunt și fermieri care sunt de acord cu regulile ”aspre”
O parte dintre fermieri și-au exprimat opinia în favoarea condițiilor pe care autoritățile le-au decis. Iată ce au răspuns aceștia:
– ”Sunt perfect de acord. Până la urmă este un autovehicul care circulă, mai mult sau mai puțin, pe drumuri publice. De ce sa nu fie în regulă și ele din punct de vedere tehnic și cu documentele în regulă? Vrem o țara la standarde europene, dar noi nu ne conformăm”, a spus un agricultor.
– ”Cu B-ul merge până la 3,5 tone cu C tractorul cu utilaj purtat, C+E tractorul +o remorcă. Și cu TR tractorul cu 2 remorci la TR nu ai limită de gabarit dar să nu depășești maximul prevăzut în cartea remorcii sau maximul prevăzut pe sectorul de drum pe care circuli”, a adus lămuriri un alt fermier.
”Părerea mea este că trebuie să fim în conformitate cu legea. Și eu am făcut anul trecut 5 cărți și uite așa am ajuns să circul legal. Trebuie să vrei”, a comentat un alt producător.