• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Ioan Popa, Transavia: ”La agricultură se dorește eliminarea facilităților fiscale grăbit și brutal”

    Roxana Dobre -

    Ioan Popa, președintele și fondatorul Transavia, a semnalat că propunerile Guvernului care privesc noi măsuri fiscale vor crea reale probleme nu numai celor din mediul privat, ci și statului. Acesta a punctat că ”statul nu se uită la cei care nu plătesc”.

    ”Am fost surprins de propunerile de măsuri fiscale îndreptate către mediul privat, vehiculate în ultima vreme în spațiul public, căci, în opinia mea, acestea vor crea dureri de cap atât statului, cât și celor asupra cărora se îndreaptă. La modul general, statul se duce să crească impozitele și taxele tot la cei care plătesc, având o problemă perpetuată în ultimii 30 de ani: nu se uită la cei care nu plătesc”, a declarat Ioan Popa, unul dintre cei mai cunoscuți antreprenori din industria locală a cărnii.

    Citiți și: Un audit DG SANTE la Transavia a confirmat standardele de înaltă calitate ale abatorizării din România

    Măsuri fiscale pentru firme

    Fondatorul Transavia a subliniat că facilitățile fiscale acordate sectorului agricol au fost introduse abia la jumătatea anului trecut. ”Statul, când acordă facilități, indiferent de ce natură sunt acestea, se are în vedere domenii de interes, pe care să le dezvolte, să le susțină pentru ca acestea să aducă venituri mai mari la bugetul statului și avantaje țării. Desigur, așa cum a spus zilele aceste și guvernatorul Băncii Naționale, aceste facilități trebuie acordate pe un termen clar și limitat. Practic, îl sprijini cât să „prindă aripi”, după care trebuie să vină înapoi și să compenseze ce s-a dat. Pentru agricultură, aceste facilități au fost implementate pe la jumătatea anului trecut, iar acum, după un an, se dorește eliminarea lor grăbită și brutală. Păi, mai bine nu mi le mai da! Căci așa se creează probleme majore. Dacă acum se taie facilitatea, în condițiile în care inițial era anunțată până în 2027, credeți că antreprenorii își pot permite să păstreze forța de muncă fără să mărească salariile, fără să compenseze pierderea oamenilor față de venitul susținut de facilitatea de la stat? Și să nu uităm că pentru a acoperi impozitele și pentru a păstra cei 10% pentru angajați, antreprenorii trebuie să pună 20% la salarii. Ori, a crește astăzi, în această situație, salariile cu astfel de procentaje ar însemna crearea unei probleme extrem de mari, mai ales că piața produselor agricole este deja foarte afectată, cu presiune mare la nivel de cerere”, a explicat Ioan Popa într-un interviu acordat pentru Forbes.ro.

    Citiți și: Transavia, cel mai mare jucător de carne de pui din România, își propune investiții record și achiziții din piață, prin care să își consolideze poziția în regiune

    Ioan Popa a arătat că este nevoie de un termen predictibil și de o eliminare eșalonată a facilităților. ”De exemplu, se poate anunța că se va elimina x% din ianuarie, apoi încă x% peste un an, urmând ca până la finalul perioadei să fie eliminată întreaga facilitate. Altfel, cum spuneam, se vor crea enorme probleme cu forța de muncă pe care o găsim oricum greu pentru că agricultura și construcțiile sunt sectoare grele, în care oamenii nu prea mai vor să muncească și fie se îndreaptă spre alte sectoare, fie pleacă din țară. Astfel, statul nu va rezolva nimic, ci doar va bulversa sectoarele economice cărora li se adresează”, a explicat antreprenorul care a subliniat că nu crede că ”e cineva în sectorul agri-food care să își permită o așa de afectare a operațiunilor”.

    ”Iar efortul de a crește salariile pentru a ne proteja angajații va determina o cheltuială suplimentară mare în plus, care se va transfera în preț, pentru că nimeni nu poate aduce bani de acasă. În acest mod, vom asista la o creștere a prețurilor, în ciuda măsurii limitării adaosului comercial care este în vigoare, pentru că procentajul acela se va aplica la ceva mai scump,  ca urmare a creșterii cheltuielilor de personal”, a mai punctat fondatorul Transavia.

    Impozitarea tuturor companiilor cu 1%, o soluție dată chiar de Marcel Ciolacu

    Ioan Popa consideră să există soluții, o parte din acestea fiind deja expuse în spațiul public, una chiar de către actualul premier Marcek Ciolacu. ”Eu nu am căderea să propun soluții, însă susțin propunerea făcută de actualul Premier, când încă nu ocupa această funcție, chiar dacă la prima vedere pe unii îi deranjează. E vorba de impozitarea tuturor companiilor cu 1% din cifra de afaceri. Mă așteptam ca aceasta să fie făcută și vă spun sincer, că l-aș fi felicitat pentru că această măsură ar simplifica extrem de mult problema statului, atât pentru control, cât și pentru supraveghere, și ar crește colectarea. Ce se întâmplă acum, când o companie cu o cifră de afaceri de 1 miliard de lei plătește taxe mai mari la buget decât una cu afaceri de 1 miliard de euro, nu e normal. Un astfel de model simplificat, „ai făcut 100 de lei, plătești impozit 1 leu”, aplicat pentru absolut toată lumea, fără niciun fel de excepție, pentru că excepțiile sunt cele care creează dureri de cap, ar fi cel mai bun. Probabil că nu ar mai fi nevoie nici de atât de mulți oameni care să controleze. Altfel, oricât de capabili ar fi cei din organele de control, nu au cum să cunoască la detaliu toate domeniile economice, nu au timpul necesar să evalueze toate companiile și nici nu pot ține pasul cu cei preocupați de evaziune, care sunt extrem de inventivi”, a precizat Popa.

    Proprietarul Transavia a arătat că o impozitare unitară de 1% aplicată la cifra de afaceri ar ajuta statul la colectare ”pentru că nu ar mai trebui să poarte grija nici a celor cinstiți, nici a celor care sunt preocupați să nu plătească taxe și impozite și nici a celor incompetenți care nu știu să facă profit”.

    ”Statul nu a pus niciun antreprenor să se apuce de afaceri și nu are de ce să țină în brațe pe nimeni dacă e incompetent. Chiar am văzut în presă zilele trecute o listă cu 250 de companii mari din România dintre care doar o mică parte plătesc impozite la stat, pentru că sunt fără profit declarat, implicit nu au taxe pe profit”, a mai punctat antreprenorul.

    O altă chestiune ce ar trebui rezolvată urgent este cea din zona de cheltuieli ale statului. ”La fel ca în cazul unei companii unde nu poți face bani decât urmărind foarte atent costurile pe care le ai și generând venituri cât mai mari din cât mai multe produse vândute la prețul corect, și în cazul statului trebuie urmărite atent și limitate cheltuielile, în paralel cu o colectare cât mai bună a banilor la buget”, a concluzionat antreprenorul.

    Transavia, o companie românească care a investit anul trecut peste 130 de milioane de lei

    Cel mai mare producător de carne de pui din România, Transavia, are în prezent aproximativ 2.300 de angajați în opt județe din România. În toamna anului trecut, compania deținea 31 ferme de creștere a păsărilor, patru ferme de producție vegetală, o fabrică de nutrețuri combinate, trei abatoare și o fabrică de procesare a cărnii.

    În 2022, compania a mizat pe un buget de investiții în valoare de 132 de milioane de lei. Anul trecut, Transavia a raportat o cifră de afaceri ce a depășit 991,4 milioane de lei, în creștere cu peste 25 de procente față de cea înregistrată în 2021. Profitul net s-a majorat și el cu 45%, ajungând la 205,3 milioane de lei.


    Te-ar mai putea interesa

    Plata ANT bovine. Primele județe unde fermierii au anunțat că au banii în cont Mușcate: plantare, îngrijire, înmulțire Micii fermieri – subvenție APIA de 98,80 euro/ha. Banii se virează acum în conturi

    Ultimele știri

    Porumb distrus de Tanymecus. Nina Gheorghiță, LAPAR: România trebuie să obțină autorizarea tratamentelor sămânță pe 10 ani Care sunt cele două soiuri românești de lucernă care stabilesc producții record la hectar? Sparanghel – cultivare. Plantare, îngrijire, producție