Titluri de proprietate pentru proprietari și moștenitori. Termen limită: 20 noiembrie, la primării
Roxana Dobre -Termen limită pentru titlurile de proprietate conform Legii nr. 123.2023. Pentru constituirea sau reconstituirea dreptului de proprietate, deținătorii și moștenitorii trebuie să se încadreze în termenul de 20 noiembrie 2023 pentru depunerea documentelor la Primăriile de care aparțin.
Legea nr. 123/2023 pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991 a intrat în vigoare din data de 19 mai, iar potențialii beneficiari sunt informați cum pot beneficia de prevederile noii legislații. Primăria Vaideeni, județul Vâlcea a reamintit beneficiarilor că pentru constituire a dreptului de proprietate pentru terenurile care nu au fost cooperativizate termenul limită pentru depunerea documentelor este 20 noiembrie 2023.
Despre această lege Agrointeligența-AGROINTEL.RO a scris aici: Reconstituirea dreptului de proprietate la terenuri în 2023. Termen limită, acte necesare
Potrivit sursei citate, beneficiarii au termen până cel târziu 20 noiembrie să solicite reconstituirea dreptului de proprietate, în cazul în care acestea nu au fost cooperativizate.
”Vă aducem la cunoștință faptul că, în baza Legii 123/2023 pentru modificarea și completarea Legii fondului funciar numărul 18/1991, persoanele interesate pot depune dosare pentru reconstituire, a constituire a dreptului de proprietate în termen de șase luni de la intrarea în vigoarea legii, începând cu data de 19 mai 2023 până la data de 20 noiembrie 2023. Deținătorii sau moștenitorii acestora, care nu s-au înscris în cooperativa agricolă de producție, nu au predat sau nu li s-au preluat la stat terenurile prin acte translative de proprietate, pot solicita, la cerere, Comisiei Județene emiterea titlului de proprietate, în condițiile legii”, se arată în informarea emisă de primărie.
Citiți și: Curtea Constituțională, decizie cu impact major pentru toți proprietarii de terenuri din România
Astfel, se pot elibera titlurile de proprietate dacă deținătorii sau moștenitorii acestora figurează cu terenul, înregistrări agricole sau înregistrări cadastrale și în evidențele fiscale și pentru terenul în cauză nu a fost deschisă carte funciară în baza Legii cadastrului și a publicității imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
De asemenea, trebuie ca terenul să nu facă obiectul cererilor de reconstituire sau constituire a dreptului de proprietate de către alte persoane și nici nu s-a eliberat anterior titlul de proprietate.
Documente necesare la dosarul pentru emiterea titlului de proprietate
Dosarul care se poate depune până la 20 noiembrie 2023 trebuie să conțină o serie de documente obligatorii astfel:
- cererea solicitantului/solicitanților, însoțită de copii de pe act/acte de identitate și acte de stare civilă naștere, căsătorie, după caz. În cazul în care solicitantul formulează cererea în calitate de moștenitor, se pot depune acte de deces și certificat de moștenitor de calitate succesorală;
- memoriu tehnic întocmit și validat prin semnătură și ștampilă de către o persoană autorizată de către ANCPI/OCPI, prin care să se certifice că pentru terenul în cauză nu a fost deschisă carte funciară în baza legii cadastrului și a publicității imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- plan de amplasament și de limitare a imobilului, întocmit și validat prin semnătură și ștampilă de către o persoană autorizată de către ANCPI/OCPI, potrivit a Anexei nr.16 la Regulamentul de recepție și înscriere în evidențele cadastrale și carte funciară, aprobat prin ordinul Directorul general al ANCPI, nr. 600/2023, însușit prin semnătură și ștampilă de președintele comisiei locale pentru stabilirea drepturilor de proprietate privată asupra terenurilor luat în evidență, fără suprapunere cu imobile limitrofe;
- adeverință eliberată de Primărie, din care să rezulte suprafața înscrisă în Registru Agricol;
– certificat de atestare fiscală.
În cazul în care terenul solicitat a fost obiectul unei cauze aflate pe rolul instanțelor judecătorești o declarație pe proprie răspundere din partea solicitantului, în care să rezulte care este soluția rămasă definitivă.
Cererea, împreună cu actele prevăzute mai sus, se depun la Primărie, fie personal, fie prin poștă, înăuntru termenul prevăzut de lege, 20 noiembrie 2023. În cazul în care cererea se depune personal, solicitant va prezenta actele doveditoare în original și câte o copie xerox semnată pentru conformitate, rămânând la comisie numai numai copiile acestora. Când cererea se transmite prin poștă, la aceasta se vor anexa copii xerox, semnate pentru conformitate, pe propria răspundere, de către solicitant.