• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Autoritățile blochează transportul cerealelor românești. ”Domnule Grindeanu, luați-ne în seamă și pe noi!”

    Roxana Dobre -

    Transportul de cereale românești pe calea ferată este complet blocat pentru marfa fermierilor români și prioritizat pentru produsele ucrainene. Fermierii fac un apel la ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, să deblocheze transportul feroviar astfel încât producătorii agricoli să își poată onora contractele.

    Vasile Balcan, administratorul Marsat SA Roman, companie din județul Neamț care se ocupă și cu vânzarea cerealelor atrage atenția că a ajuns în situația ca 22 se trenuri încărcare cu marfă să stea în așteptare pentru a ajunge în portul Constanța. Fermierul, care este și Membru al Senatului Asociației Forța Fermierilor, spune că are transporturi restante încă din luna iulie, care nu au mai ajuns la cumpărători, iar presiunea este uriașă din partea acestora.

    Citiți și: Vasile Balcan, AFF – semnal de alarmă: ”Vom rămâne cu cerealele în depozite”

    Trenuri cu cereale, blocate în gară

    Fermierul Vasile Balcan a declarat astăzi, miercuri – 27 septembrie, pentru Agrointeligența-AGROINTEL.RO că a făcut adrese la toate instituțiile responsabile cu transportul cerealelor dar nu a primit niciun răspuns.

    ”Eu am făcut adresă la toate ministerele, nici măcar nu s-au străduit să ne dea un număr de înregistrare, de primit un răspuns nici nu s-a pus problema. Situația a ajuns disperată. Noi avem contracte confirmate cu transportator care trebuiau livrate încă din luna iulie. Vă dați seama că cei care au contractat așteaptă marfa și fac presiuni zilnice de ce nu le trimitem cerealele. În condițiile acestea nu putem lucra. Și așa am limitat achizițiile enorm de mult, ori asta este clar în detrimentul fermierul român. După ce ne-au lovit de prețuri care sunt mult sub costul de producție, acum avem și problema aceasta de transport. Nu mai zic că din cauza crizei de transport, prețurile tot cresc la transport și noi nu avem încotro, trebuie să acceptăm orice. Am acum 22 de trenuri care sunt în așteptare și n-am nicio șansă. Speram ca trenul care s-a dus la Constanța după ce a stat 15 zile în gara Roman încărcat așa era promisiunea de la CFR să ajungă la destinație. Dar l-au trimis tot la Dornești. Deci toate trenurile merg la Dornești”, a spus fermierul.

    Citiți și: Tren cu cereale românești – de 9 zile blocat în gară! Grânele din Ucraina sunt băgate imediat în față!

    Există dispoziția ca toate vagoanele disponibile să meargă să care marfă din Ucraina

    Explicația pe care Vasile Balcan este halucinantă: există dispoziția ca toate vagoanele disponibile să meargă să care marfă din Ucraina.

    ”Am primit explicația că există dispoziția ca toate vagoanele disponibile să meargă să care marfă din Ucraina. Eu zilnic le cer transportatorilor să îmi dea  mijloace și transport și mesajul este același că nu sunt alocate pentru noi vagoane. Eu am mai transformat niște trenuri în auto, adică transport cu tirul dar vă dați seama că este diferența de preț și  mai ales cantitate. Adică  noi trimitem 1.600 de tone într-un tren”, a mai subliniat Vasile Balcan.

    Apel către ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu: Luați-ne în seamă și pe noi, fermierii!

    Administratorul Marsat SA Roman este de convins că soluția clar ar veni numai de la ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu. ”Mesajul nostru pentru domnul Grindeanu e clar: Luați-ne în seamă și pe noi, fermierii! Efectiv toate discuțiile și întâlnirile care le-au avut la Brăila, Galați, la Constanța nu au fost nicio reprezentant din agricultură din partea fermierilor, să ne întrebe și pe noi cineva care este situația. Marfa aceasta trebuie exportată, că intern nu avem consum, că deja s-a asigurat tot din Ucraina, deci efectiv nu mai ai la ce poartă bate la noi în țară că au făcut aprovizionare și o fac din Ucraina. Și noi nu știm efectiv încotro să mai apucăm. Eu spre exemplu nu am mai făcut contracte pentru că nu am garanția că fac nici măcar în 2024 transporturile în ritmul acesta”, a mai declarat dezamăgit Vasile Balcan.

    Acesta a mai spus că rugămintea fermierilor către ministrul Transporturilor e să fie luați în seamă. ”Îl rugăm pe domnul Grindeanu să își îndrepte fața și către fermierii români. Dânsul în afară că tot promite că va crește ritmul, altceva nu face. Mesajul nostru este clar: dați voie fermierilor români să își vândă marfa, nu mai blocați transportul cerealelor. Ministrul transporturilor trebuie să ne ia în calcul și pe noi fermierii români, cel puțin din zona Moldovei nu mai avem acces la Constanța și de circa două săptămâni tot așteptăm. Nici nu am îndrăznit să facem un calcul al pierderilor dacă adunăm și diferențele de preț pentru că ar însemna să oprim cu totul afacerea. Dar nu e departe pentru că pierderile sunt consistente. Și dacă cumva se aplică clauzele contractuale de penalizare la întârziere la livrări este jalnic pentru că noi toate contractele le-am făcut cu confirmare de transport. Noi avem siloz cu o capacitate 120.000 de tone dar nu putem să ținem stocuri la infinit, trebuie să le valorificăm ca să putem da banii și la fermieri. Efectiv mi se pare bătaie de joc la adresa noastră și nu înțeleg ce se urmărește de fapt”, a mai adus clarificări Vasile Balcan.

    Vasile Balcan: Am fost abandonați în țara noastră 

    Fermierul din regiunea Moldovei a publicat un mesaj pentru autorități și pe pagina de Facebook a companiei Marsat, în care atrage atenția că producătorii români se simt abandonați în țara lor.

    ”Chiar nu știu ce să mai cred? Am fost abandonați total în propria țară!!! Ministrul transporturilor se angajează că tot crește cantitățile de cereale tranzitate din Ucraina, iar pe noi ne ține blocați cu cerealele în depozite! După ce ultimul tren a fost ținut 15 zi încărcat în gara Roman nu am mai primit nimic, deși am 9 trenuri restante încă din Iulie, la care sau mai adăugat încă 13. Dacă se dorește să nu mai avem activitate și noi fermierii români, să ni se spună, să nu ne mai chinuim! Toate trenurile au destinația Dornești, acesta este ordinul dat, ni se comunică de transportatorul CFR”, a transmis Vasile Balcan.


    Te-ar mai putea interesa

    Subvenții APIA 2024. Fermierii care au intrat până astăzi la plata celei de-a doua tranșe S-a aprobat DUBLAREA subvențiilor pentru micii fermieri! Prima tranșă din subvențiile-bonus achitate fermierilor. Sumele virate în conturi

    Ultimele știri

    Subvenția de 1.500 euro/hectar intră la plată! Guvern: Noi terenuri care intră la subvenția APIA. Suprafețele – înscrise în Registrul Agricol! Guvernul a suplimentat banii pentru investițiile în irigații