• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Guvernul a adoptat OUG pentru majorarea salariului minim în agricultură

    Angelica Lefter – Agrointeligența

    Adaugă-ne ca sursă preferată în Google

    Guvernul a adoptat Ordonanța de Urgență (OUG) pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată pentru sectorul agricol, industria alimentară și domeniul construcțiilor. Astfel, Executivul a stabilit care sunt noile valori ale salariului minim în aceste sectoare, care se vor aplica începând cu luna noiembrie.

    Conform OUG adoptată în ședința de astăzi, marți – 31 octombrie, în sectorul construcțiilor salariul minim brut va fi de 4.582 de lei, iar în domeniul agricol și în industria alimentară salariul minim brut va fi 3.436 de lei.

    Citiți și: Măsura creșterii salariului minim în agricultură a fost urgentată la Guvern

    Potrivit unui comunicat al Guvernului, în domeniul agricol şi în industria alimentară de 3.436 de lei va fi salariul minim brut începând de la 1 noiembrie. ”Astfel vor fi protejate veniturile din aceste domenii importante pentru economia României şi după introducerea contribuţiei pentru sănătate”, se arată în comunicatul transmis.

    Citiți și: OUG pentru salariul minim în agricultură: 3.436 lei/lună, începând din luna noiembrie

    Peste 160.000 de salariați din sectorul agricol vor beneficia de majorări ale salariului minim brut

    Totodată, în informarea Guvernului este explicat faptul că aceste valori au fost stabilite de Guvern prin consultări cu sindicatele și patronatele, în cadrul Consiliului Național Tripartit și pentru Dialog Social. În sectorul agricol, de majorarea salariului minim vor beneficia peste 160.000 de salariați.

    ”În sectorul construcțiilor, salariul minim brut va fi de 4.582 de lei, iar în domeniul agricol și în industria alimentară salariul minim brut va fi 3.436 de lei. (…) Aceste valori au fost stabilite de Guvern prin consultări cu sindicatele și patronatele, în cadrul Consiliului Național Tripartit și pentru Dialog Social. În prezent, salariul minim brut în construcții este de 4.000 de lei, iar în sectorul agricol și industria alimentară este de 3.000 de lei. De majorarea salariului minim brut în domeniul construcțiilor vor beneficia 423.110 salariați, iar în sectorul agricol și industria alimentară 168.000 de salariați, potrivit estimărilor”, se arată în comunicatul transmis de Guvern.

    Măsura creșterii salariului minim în agricultură a fost urgentată la Guvern. Fără această măsură și cu introducerea plății CASS pentru salariații din sectorul agroalimentar, acești angajați ar fi urmat să aibă un venit mai mic începând de la 1 noiembrie.„

    Te-ar mai putea interesa

    Subvenții APIA 2026: BISS – 101,03 euro/ha, PD-21 Vaci de lapte: 347,81 euro/cap, PD-24 Ovine: 12,66 euro/cap „Înghesuială” la vânarea urșilor, după publicarea Legii în Monitorul Oficial. Unde s-au depus deja cereri Subvenție APIA, de astăzi la plată. Bani în conturi pentru 15.386 de beneficiari Fermierii, obligați pentru APIA să demonstreze că au cumpărat sămânță, motorină sau îngrășăminte Vin ploile? Cum va fi vremea până la începutul lunii noiembrie – ANM a publicat prognoza

    Ultimele știri

    Ucraina ar fi cerut un reprezentant la instituția care gestionează Canalul Sulina. Radu Miruță, somat să dea explicații Subvențiile fermierilor, în așteptare. Tánczos Barna: „Zac undeva la Ministerul Finanțelor sau la Guvern” Prețurile la îngrășăminte cresc: cumpărăm acum sau așteptăm? Cum se pot pregăti fermierii pentru primăvară fără să-și blocheze lichiditățile Suplimentare de buget pentru subvențiile apicultorii. Suma majorată anunțată de MADR Expert: Prețul cerealelor ar putea crește cu 80% din cauza situației de pe piața îngrășămintelor